reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© alphaspirit dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 28 grudnia 2017

GE Aviation wspiera Airborne Wireless Network

Współpraca ma znacznie przyspieszyć rozwój systemu komunikacji hybrydowej radiowo-optycznej należącego do Airborne Wireless Network, którego działanie ma być zademonstrowane w roku 2018.
Firma Airborne Wireless Network (ABWN) 14 grudnia 2017 roku podpisała umowę o wsparcie z GE Aviation, jednym z oddziałów GE.

- Współpraca z GE Aviation powinna zapewnić najwyższy poziom wsparcia inżynieryjnego w naszym nadchodzącym teście systemu komunikacji hybrydowej radiowo-optycznej. Doświadczenie GE Aviation obejmie jednostki IRU (bezwładnościowych układów odniesienia) jakości taktycznej z wbudowanym systemem GPS, które mogą być wykorzystywane do kierowania, prowadzenia, ustalania wysokości i stabilizacji systemu. Takie wsparcie powinno przyczynić się do pomyślnego zakończenia testu - skomentował Michael Warren, główny dyrektor wykonawczy w firmie ABWN.

- GE już od ponad półwiecza zapewnia klientom bezwładnościowe układy odniesienia - wyjaśnił George Kiefer, dyrektor zarządzania produktem w GE Aviation. - Taktyczna nawigacja bezwładnościowa i wsparcie rozwiązań komunikacji satelitarnej to nasze obszary specjalizacji. Cały zespół chętnie wspiera Airborne Wireless w misji zmniejszenia kosztów łączności lotniczej i objęcia komunikacją obszarów, które do tej pory nie zostały jeszcze połączone. Jest to branża, która szybko się rozwija i wymaga innowacyjnego podejścia w celu realizacji przyszłych rozwiązań. Inżynierowie produktu GE są w gotowości do zapewnienia Airborne Wireless pomocy na najwyższym poziomie w celu pomyślnego przeprowadzenia przełomowego testu - dodał dyrektor.

Firma ABWN postawiła sobie za cel stworzenie szybkiej powietrznej sieci internetowej poprzez połączenie komercyjnych samolotów w trakcie lotu. Każdy samolot objęty siecią ma pełnić rolę powietrznego nadajnika czy routera, wysyłając i odbierając sygnał internetowy, następnie przekazując go do kolejnych samolotów, tym samym tworząc cyfrową autostradę w powietrzu. Sieć szybkiego internetu ma w ten sposób zwiększyć obszar objęty łącznością z internetem. Firma nie zamierza udostępniać sygnału internetowego końcowym klientom detalicznym, bowiem odgrywając rolę operatora będzie przede wszystkim obsługiwać firmy telefoniczne czy dostawców internetu.

Obecnie łączność internetowa opiera się o sieć podwodnych kabli, naziemnych kabli optycznych i satelity. Firma jest przekonana, że powietrzna autostrada cyfrowa jest najbardziej logicznym rozwiązaniem braku łączności na świecie. Po stworzeniu i pełnym wdrożeniu sieci jej wykorzystanie nie ma praktycznie żadnych ograniczeń. Sieć firmy, po wprowadzeniu w życie, powinna zapewnić tanią, szybką łączność internetową na potrzeby obszarów wiejskich, społeczności wyspiarskich, statków w morzu, platform wiertniczych, a także umożliwić łączność na pokładach lotów prywatnych i komercyjnych.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 26 2018 11:55 V11.1.1-1