reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Snapdragon4sgen2QRD
© qualcomm
Przemysł elektroniczny |

BMW stawia na chipy Qualcomm Snapdragon

BMW i Qualcomm zaprezentowały system automatycznej jazdy oparty na chipie Snapdragon Ride Pilot - podała agencja Reutera. Ta współpraca obrazuje zbliżenie branży półprzewodników i motoryzacji. Amerykańska firma chce zostać liderem elektroniki pokładowej, konkurując z Nvidią i Mobileye.

System Ride Pilot zostanie po raz pierwszy wprowadzony w elektrycznym SUV-ie BMW iX3. System obejmuje jazdę bez użycia rąk na autostradzie, automatyczną zmianę pasa ruchu i pomoc w parkowaniu. W przeciwieństwie do jazdy autonomicznej poziomu piątego nadzór człowieka będzie nadal obowiązkowy.

Qualcomm podaje, że technologia, którą wprowadzą razem z BWM została już zatwierdzona w ponad 60 krajach i do 2026 r. powinna trafić na ponad 100 rynków. Nowa technologia Snapdragon Ride Pilot zostałytak zaprojektowana, by w czasie rzeczywistym przetwarzać dane z czujników i kamer – kluczowych elementów elektroniki pokładowej.

Rynek automatycznej jazdy podsyca rywalizację między gigantami branży półprzewodników. Nvidia stawia na swoją platformę Drive, Mobileye na swoje systemy EyeQ, a Qualcomm na swoje know-how w zakresie procesorów o niskim zużyciu energii i procesorów połączonych z internetem. Celem jest przyciągnięcie producentów i dostawców wyposażenia pierwszego rzędu dzięki skalowalnym i energooszczędnym rozwiązaniom.

Rozgrywka międyz gigantami technologicznymi i koncernami motoryzacyjnymi toczy się oczywiście także o pieniądze. W grę wchodzą olbrzymie sumy. QUalcomm szacuje, że do 2029 r. będzie w stanie wygenerować 8 miliardów dolarów rocznych przychodów związanych z branża moto. Dla porównania - w trzecim kwartale 2025 r. firma wygenerowała niecały miliard.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
© 2025 Evertiq AB September 15 2025 08:06 V24.4.11-2
reklama
reklama