reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ADCO Circuits
Przemysł elektroniczny |

Scanfil inwestuje w amerykańskiego dostawcę EMS

Fiński dostawca usług EMS, firma Scanfil, rozszerza swoją obecność w Stanach Zjednoczonych, wchodząc na rynek lotniczy i obronny poprzez przejęcie większościowego udziału w firmie ADCO Circuits Inc., dostawcy usług EMS z obszaru metropolitalnego Detroit.

Scanfil przejmie 80% udziałów w ADCO dzięki transakcji wyceniającej firmę na 21,7 mln euro (na zasadzie „cash- and debt-free”, czyli bez uwzględnienia gotówki i zobowiązań). Szacowana cena zakupu większościowego pakietu wynosi 13,6 mln euro. Jak jednak zaznaczono w komunikacie prasowym, zakład produkcyjny firmy ADCO nie będzie częścią transakcji.

To posunięcie stanowi strategiczne umocnienie pozycji Scanfil w obu Amerykach, szczególnie w sektorze lotniczym i obronnym, który odpowiada za 37% przychodów ADCO. W 2024 roku ADCO osiągnęło przychody w wysokości 30,6 mln euro oraz zysk operacyjny (EBIT) na poziomie 3,5 mln euro.

Oprócz działalności w sektorze lotniczym i obronnym, ADCO obsługuje klientów z branży elektroniki przemysłowej, koncentrując się na produkcji o wysokim zróżnicowaniu, w niskich i średnich wolumenach oraz na złożonych montażach – obszarach, które dobrze wpisują się w dotychczasowy profil działalności Scanfil. Firma wnosi także platformę ADCOproto – internetową usługę szybkiego prototypowania.

Prezes Scanfil, Christophe Sut, stwierdził, że dzięki tej transakcji, w połączeniu z inwestycjami w zakład w Atlancie, obroty firmy w Amerykach ponad się podwoją.

„ADCO wnosi dwupokoleniowe doświadczenie, długotrwałe relacje z klientami, wykwalifikowanych pracowników oraz nowoczesną technologię produkcyjną” – powiedział w komunikacie prasowym.

Obecnie ADCO zatrudnia 120 osób i prowadzi zaawansowany zakład produkcyjny, który ma dodatkowo wzmocnić możliwości wytwórcze Scanfil. Zakład wyposażony jest w zautomatyzowane systemy magazynowe, zaawansowane możliwości produkcyjne oraz rozwiązania testowe.

Prezes ADCO, Marc Damman, określił partnerstwo jako nowy etap długoterminowego wzrostu.

„Podzielamy te same wartości, a razem ADCO ma lepszą pozycję, by wykorzystywać pojawiające się szanse rynkowe. Klienci i pracownicy mogą spodziewać się kontynuacji dotychczasowej działalności, ale z dodatkowymi możliwościami i perspektywą rozwoju” – powiedział.

Finalizacja transakcji uzależniona jest od zgody organów regulacyjnych w USA, której udzielenia oczekuje się w trzecim kwartale 2025 roku.


reklama
Załaduj więcej newsów
© 2025 Evertiq AB June 02 2025 12:22 V24.1.7-1