reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Webasto_Cylib
Biznes |

Webasto współpracuje z Cylibem

Dostawca motoryzacyjny Webasto, który produkuje również systemy akumulatorowe do samochodów elektrycznych i elektrycznych pojazdów użytkowych, nawiązał współpracę ze startupem Cylib z siedzibą w Akwizgranie, zajmującym się recyklingiem akumulatorów.

W ramach umowy niemiecka firma recyklingowa będzie zbierać i poddawać recyklingowi zużyte baterie i odpady produkcyjne z produkcji baterii w europejskich zakładach Webasto.

Cylib stawia na wydajny i przyjazny dla środowiska recykling akumulatorów. Wszystkie materiały, w tym lit i grafit, są w pełni odzyskiwane. Proces łączy metody mechaniczne, termiczne i hydrometalurgiczne. Dzięki minimalnemu wykorzystaniu chemikaliów ślad węglowy jest do 30% niższy niż w przypadku konwencjonalnych metod, zgodnie z komunikatem prasowym.

Innowacyjny proces oparty na wykorzystaniu wody zapewnia również zrównoważony odzysk cennych surowców. Webasto i Cylib współpracują od 2023 roku, w tym przy projektach „Design for Recycling”.

„Nasza technologia recyklingu odzyskuje wszystkie cenne materiały ze zużytych akumulatorów litowo-jonowych, w tym lit i grafit. Partnerstwo z Webasto jest ważnym krokiem w kierunku zwiększenia skali recyklingu baterii. Wspólnie zabezpieczamy surowce jutra i napędzamy gospodarkę o obiegu zamkniętym w Europie” - powiedział współzałożyciel i dyrektor operacyjny Cylib, dr Gideon Schwich.

„Współpraca taka jak ta między Webasto i Cylib leży w interesie całego europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, ponieważ sprawia, że lokalny ekosystem surowców jest bardziej zrównoważony i odporny - co ostatecznie przynosi korzyści wszystkim, aż do konsumenta końcowego” - powiedział Marcel Bartling, dyrektor ds. technologii w Webasto.

Rozporządzenie UE w sprawie baterii ustanawia surowe wymogi dotyczące zrównoważonego rozwoju i identyfikowalności baterii. Stanowi ono, że do 2030 r. ze zużytych baterii należy odzyskać co najmniej 70% litu i 95% kobaltu, niklu i miedzi. Proces recyklingu Cylib już dziś przekracza te wymagania i gwarantuje, że Webasto spełni przyszłe wymogi prawne, czytamy w komunikacie prasowym.

Webasto pracuje również nad wykorzystaniem zużytych akumulatorów jako medium magazynującego dla zrównoważonych dostaw energii w produkcji. System magazynowania baterii o pojemności 1 MWh został uruchomiony w zakładzie Schierling w Bawarii w 2024 roku. Wykorzystuje on 30 zużytych akumulatorów, z których większość pochodzi z produkcji przedseryjnej, do magazynowania energii słonecznej wytwarzanej we własnym zakresie.

W ubiegłym roku Cylib rozpoczął budowę swojego pierwszego zakładu recyklingu baterii przemysłowych w Chempark Dormagen, który jest finansowany przez niemiecki kraj związkowy Nadrenia Północna-Westfalia.
 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
© 2025 Evertiq AB April 10 2025 13:58 V24.0.18-2