reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Liviorki for Evertiq
Biznes |

Generatywna AI zmienia branżę ICT w Polsce – wstępne wyniki „GenAI Proficiency”

Branża ICT w Polsce wchodzi w nową fazę transformacji dzięki narzędziom generatywnej sztucznej inteligencji. Badanie „GenAI Proficiency”, prowadzone przez Uniwersytet Łódzki i Software Development Association Poland (SoDA), ujawnia rosnące znaczenie tej technologii w codziennej działalności firm z sektora ICT.

Badanie objęło 51 przedstawicieli dużych firm technologicznych o ugruntowanej pozycji na rynku. Wyniki pokazują, że genAI znajduje zastosowanie w czterech kluczowych działach: programowaniu, marketingu, sprzedaży i HR - informuje serwis Nauka w Polsce.

Najczęściej używanym narzędziem okazał się ChatGPT – z którego korzysta zdecydowana większość respondentów. Inne rozwiązania, takie jak GitHub Copilot, Midjourney czy Claude, były wykorzystywane znacznie rzadziej. Pojawiły się też pierwsze sygnały zainteresowania polskimi technologiami, np. modelem językowym Bielik.

Respondenci wskazali, że główne korzyści z wdrożenia genAI to skrócenie czasu realizacji zadań, wzrost efektywności pracy oraz redukcja kosztów. 75% badanych przewiduje, że w dłuższej perspektywie genAI przyczyni się do powstania nowych modeli biznesowych.

Projekt prowadzony jest przez Centrum Inteligentnych Technologii Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz SoDA. Na jego czele stoją dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, prof. UŁ, oraz Przemysław Mikus, prezes SoDA.

Wstępne wyniki badania pokazują, że firmy, które skutecznie zintegrują genAI z codziennymi procesami, mogą zyskać realną przewagę konkurencyjną. Równocześnie rośnie zapotrzebowanie na pracowników posiadających kompetencje w zakresie AI – co stanowi wyzwanie i szansę dla edukacji wyższej oraz całej branży.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
© 2025 Evertiq AB April 10 2025 13:58 V24.0.18-2