reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Rohm
Przemysł elektroniczny |

Mazda i ROHM pracują nad półprzewodnikami z azotkiem galu

Mazda Motor Corporation i ROHM Co., Ltd. rozpoczęły współpracę nad rozwojem komponentów motoryzacyjnych wykorzystujących półprzewodniki mocy z azotku galu (GaN), które mają być półprzewodnikami nowej generacji.

Od 2022 r. japoński koncern motoryzacyjny z siedzibą w Hiroszimie - Mazda i ROHM - globalny producent półprzewodników, zatrudniający ponad 23,300 pracowników na całym świecie, pracują nad wspólnym rozwojem falowników wykorzystujących półprzewodniki mocy z węglika krzemu (SiC).  Współpraca obu firm rozwija się w zakresie rozwoju i produkcji elektrycznych jednostek napędowych. Teraz obie firmy rozpoczęły również prace nad komponentami motoryzacyjnymi wykorzystującymi półprzewodniki mocy azotku galu (GaN). Ich wspólnym celem jest stworzenie innowacyjnych komponentów motoryzacyjnych do pojazdów elektrycznych nowej generacji.

Azotek galu (GaN) to materiał, który w porównaniu z tradycyjnymi półprzewodnikami na bazie krzemu (Si) pozwala na ograniczenie strat podczas konwersji energii. Dzięki możliwości działania na wysokich częstotliwościach umożliwia też zmniejszenie rozmiarów komponentów, co ma istotne znaczenie dla projektowania nowoczesnych pojazdów elektrycznych.

Mazda i ROHM planują opracowanie demonstracyjnego modelu komponentu opartego na GaN do końca roku finansowego 2025, a jego wdrożenie do produkcji seryjnej przewidywane jest na rok 2027. Firmy zamierzają wspólnie przełożyć zalety azotku galu na konkretne rozwiązania techniczne, uwzględniające całość konstrukcji pojazdu.

„Ponieważ przejście na elektryfikację przyspiesza w dążeniu do neutralności węglowej, cieszymy się, że możemy współpracować z ROHM, który dąży do stworzenia społeczeństwa zrównoważonej mobilności dzięki wyjątkowej technologii półprzewodnikowej i zaawansowanym rozwiązaniom systemowym, w zakresie rozwoju i produkcji komponentów samochodowych do pojazdów elektrycznych. Cieszymy się, że możemy wspólnie pracować nad stworzeniem nowego łańcucha wartości, który bezpośrednio łączy urządzenia półprzewodnikowe i samochody. Dzięki współpracy z partnerami, którzy podzielają naszą wizję, Mazda będzie nadal dostarczać produkty wypełnione „radością z jazdy”, które pozwolą klientom naprawdę cieszyć się jazdą, nawet w pojazdach elektrycznych” - powiedział Ichiro Hirose, dyrektor, starszy dyrektor zarządzający i CTO Mazdy.


„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Mazdą, która dąży do „radości z jazdy” przy opracowywaniu komponentów samochodowych do pojazdów elektrycznych. EcoGaN firmy ROHM, zdolny do pracy z wysoką częstotliwością, oraz kontrolny układ scalony, który maksymalizuje jego wydajność, są kluczem do miniaturyzacji i oszczędności energii. Aby wdrożyć je w społeczeństwie, niezbędna jest współpraca z szeroką gamą firm, a my nawiązaliśmy różne partnerstwa na rzecz rozwoju i masowej produkcji GaN. Współpracując z Mazdą, której celem jest tworzenie „samochodów, które współistnieją w sposób zrównoważony z ziemią i społeczeństwem”, zrozumiemy wymagania dotyczące GaN z perspektywy zastosowania i rozwoju produktu końcowego, przyczyniając się do rozpowszechnienia półprzewodników mocy GaN i stworzenia społeczeństwa zrównoważonej mobilności” - powiedział Katsumi Azuma, członek zarządu i starszy dyrektor zarządzający ROHM.
 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
© 2025 Evertiq AB March 28 2025 13:28 V24.0.8-1
reklama
reklama