
Mercedes testuje rewolucyjne akumulatory
Akumulatory do pojazdów elektrycznych zaprojektowane przez specjalistów z Mercedes-Benz we współpracy z inżynierami Formuły 1, weszły właśnie w fazę testów drogowych. Zasięg nowego wynalazku niemieckiego koncerny szacuje się na 1000 km. Akumulatory zostały zamontowane w prototypie sedana Mercedes-Benz EQS.
Niemiecki producent samochodów nie potwierdził, kiedy spodziewa się wprowadzić swoje nowe baterie do masowej produkcji.
Mercedes współpracuje z inżynierami wyścigowymi ze swojego zespołu F1, aby udoskonalić technologię, która została już nazwana “kolejną ewolucją w pojazdach elektrycznych”. Eksperci spodziewają się, nowe akumulatory Mercedesa znacznie przewyższą zasięg obecnie stosowanych baterii w pojazdach elektrycznych. Kluczem do sukcesu wynalazku niemieckiego koncernu jest to, że ich baterie są w stanie przechowywać znacznie więcej energii na mniejszej przestrzeni. Są także tańsze w produkcji i szybciej się ładują.
Mercedes twierdzi również, że dodatkowa gęstość w tych bateriach rozwiązuje długotrwałą kwestię bezpieczeństwa baterii litowo-jonowych. Niestety, dr Robin Zeng, dyrektor generalny największego na świecie dostawcy baterii CATL, twierdzi, że baterie te nie są jeszcze gotowe do debiutu w produkcji masowej. Jako przyczynę podał rozszerzające się podczas ładowania akumulatory, co zdecydowanie skraca ich żywotność.
Inną kwestią jest to, w jaki sposób baterie te mogą reagować z tlenem, jeśli zostaną uszkodzone lub zniszczone w wypadku samochodowym. Dr Zeng twierdzi, że nagła styczność uszkodzonego akumulatora z tlenem może sprawić, że baterie półprzewodnikowe staną się bardzo niebezpieczne, narażając kierowców na utratę zdrowia i życia.
Mercedes podejmuje wyzwanie, wdrażając siłowniki pneumatyczne stworzone i opracowane przez zespół wyścigowy F1. To rozwiązanie pomaga panować nad rozszerzaniem i kurczeniem się 12-ogniwowych akumulatorów półprzewodnikowych podczas ładowania.
Warto wskazać, że chińscy producenci samochodów wyprzedzili już swoich północnoamerykańskich i europejskich rywali, opracowując półprzewodnikowe akumulatory do pojazdów elektrycznych. Baterie te łączą w sobie elementy stałe i ciekłe, aby uzyskać to, co najlepsze z obu światów.
Władze Mercedesa pozostają w optymistycznym nastroju odnośnie nadchodzących testów. Jeśli zakończą się one sukcesem, może to oznaczać rzadkie zwycięstwo europejskich producentów pojazdów elektrycznych, którzy w ciągu ostatniej dekady pozostawali daleko w tyle za chińskimi producentami.