reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Technologie | 31 lipca 2017

Na tym parkingu samochody parkuj─ů same

Na parkingu wielopoziomowym w Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie, firmy Bosch i Daimler zaprezentowały automatyczne parkowanie samochodu w realnych warunkach.
Za pomoc─ů polecenia wydanego ze smartfonu, samoch├│d przejecha┼é do wyznaczonego miejsca postojowego bez kierowcy w ┼Ťrodku i bez konieczno┼Ťci monitorowania przez niego ruchu pojazdu. Zautomatyzowane parkowanie samochodu to wa┼╝ny krok na drodze do autonomicznej jazdy. Realizowany na parkingu wielopoziomowym w Muzeum Mercedes-Benz projekt pilota┼╝owy jest pierwszym na ┼Ťwiecie rozwi─ůzaniem opartym na infrastrukturze, oferuj─ůcym w pe┼éni zautomatyzowan─ů us┼éug─Ö podjazdu i zaparkowania w realnym ruchu, z kierowc─ů i bez kierowcy. ÔÇ×Autonomiczna jazda nadejdzie szybciej ni┼╝ si─Ö spodziewamy. Parkowanie bezobs┼éugowe w muzeum dowodzi wyra┼║nie, z jak zaawansowan─ů technologi─ů mamy ju┼╝ do czynienia" ÔÇô powiedzia┼é dr Michael Hafner, kierownik rozwoju zautomatyzowanych jazd i aktywnego bezpiecze┼ästwa w samochodach Mercedes-Benz. ÔÇ×Wykorzystanie inteligentnej infrastruktury parkingowej i jej ┼é─ůczno┼Ťci z pojazdami pozwoli┼éo nam na szybsze zrealizowanie parkowania bez udzia┼éu kierowcy, ni┼╝ wcze┼Ťniej zak┼éadali┼Ťmy" ÔÇô powiedzia┼é Gerhard Steiger, prezes dzia┼éu Bosch Chassis Systems Control. Parkowanie bezobs┼éugowe, czyli bez udzia┼éu kierowcy, jest mo┼╝liwe dzi─Öki wsp├│┼épracy inteligentnej infrastruktury parkingowej, dostarczonej przez firm─Ö Bosch, i techniki samochodowej Mercedes-Benz. Czujniki zainstalowane na parkingu monitoruj─ů korytarz prowadz─ůcy i jego otoczenie podczas kierowania samochodem. Technika w samochodzie przetwarza polecenia z infrastruktury parkingowej na manewry i, w razie konieczno┼Ťci, zatrzymuje w por─Ö pojazd. Czujniki infrastruktury parkingowej oraz technika komunikacyjna pochodz─ů z firmy Bosch. Daimler dostarcza prywatny parking muzealny i pilota┼╝owe samochody. Razem z firm─ů Bosch okre┼Ťla interfejs mi─Ödzy infrastruktur─ů a pojazdem oraz dokonuje koniecznych zmian w czujnikach i oprogramowaniu pojazd├│w. Po premierze nast─ůpi intensywna faza testowania i uruchamiania. Od samego pocz─ůtku projekt by┼é nadzorowany przez lokalne w┼éadze ÔÇô regionalny urz─ůd administracyjny w Stuttgarcie i Departament Transportu w Badenii-Wirtembergii ÔÇô oraz przez ekspert├│w z T├ťV Rheinland, co ma na celu ocen─Ö bezpiecze┼ästwa eksploatacji techniki samochodowej i parkingowej. Organy dopuszczaj─ůce musz─ů jeszcze wyda─ç ostateczn─ů zgod─Ö, zanim b─Ödzie mo┼╝na po raz pierwszy na ┼Ťwiecie zaoferowa─ç bezobs┼éugowe, zautomatyzowane parkowanie w Muzeum Mercedes-Benz, co ma nast─ůpi─ç na pocz─ůtku 2018 roku. Istniej─ůce parkingi wielopoziomowe mog─ů by─ç doposa┼╝one w odpowiedni─ů infrastruktur─Ö. Dla operator├│w parking├│w bezobs┼éugowe parkowanie oznacza bardziej efektywne wykorzystanie dost─Öpnej przestrzeni parkingowej ÔÇô na tej samej powierzchni mo┼╝e si─Ö zmie┼Ťci─ç do 20 procent wi─Öcej pojazd├│w.
Źródło: Informacja prasowa
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
February 20 2019 12:04 V12.2.3-1