© Bosch
Technologie | 31 lipca 2017
Na tym parkingu samochody parkują same
Na parkingu wielopoziomowym w Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie, firmy Bosch i Daimler zaprezentowały automatyczne parkowanie samochodu w realnych warunkach.
Za pomocą polecenia wydanego ze smartfonu, samochód przejechał do wyznaczonego miejsca postojowego bez kierowcy w środku i bez konieczności monitorowania przez niego ruchu pojazdu.
Zautomatyzowane parkowanie samochodu to ważny krok na drodze do autonomicznej jazdy. Realizowany na parkingu wielopoziomowym w Muzeum Mercedes-Benz projekt pilotażowy jest pierwszym na świecie rozwiązaniem opartym na infrastrukturze, oferującym w pełni zautomatyzowaną usługę podjazdu i zaparkowania w realnym ruchu, z kierowcą i bez kierowcy.
„Autonomiczna jazda nadejdzie szybciej niż się spodziewamy. Parkowanie bezobsługowe w muzeum dowodzi wyraźnie, z jak zaawansowaną technologią mamy już do czynienia" – powiedział dr Michael Hafner, kierownik rozwoju zautomatyzowanych jazd i aktywnego bezpieczeństwa w samochodach Mercedes-Benz. „Wykorzystanie inteligentnej infrastruktury parkingowej i jej łączności z pojazdami pozwoliło nam na szybsze zrealizowanie parkowania bez udziału kierowcy, niż wcześniej zakładaliśmy" – powiedział Gerhard Steiger, prezes działu Bosch Chassis Systems Control.
Parkowanie bezobsługowe, czyli bez udziału kierowcy, jest możliwe dzięki współpracy inteligentnej infrastruktury parkingowej, dostarczonej przez firmę Bosch, i techniki samochodowej Mercedes-Benz. Czujniki zainstalowane na parkingu monitorują korytarz prowadzący i jego otoczenie podczas kierowania samochodem. Technika w samochodzie przetwarza polecenia z infrastruktury parkingowej na manewry i, w razie konieczności, zatrzymuje w porę pojazd. Czujniki infrastruktury parkingowej oraz technika komunikacyjna pochodzą z firmy Bosch. Daimler dostarcza prywatny parking muzealny i pilotażowe samochody. Razem z firmą Bosch określa interfejs między infrastrukturą a pojazdem oraz dokonuje koniecznych zmian w czujnikach i oprogramowaniu pojazdów.
Po premierze nastąpi intensywna faza testowania i uruchamiania. Od samego początku projekt był nadzorowany przez lokalne władze – regionalny urząd administracyjny w Stuttgarcie i Departament Transportu w Badenii-Wirtembergii – oraz przez ekspertów z TÜV Rheinland, co ma na celu ocenę bezpieczeństwa eksploatacji techniki samochodowej i parkingowej. Organy dopuszczające muszą jeszcze wydać ostateczną zgodę, zanim będzie można po raz pierwszy na świecie zaoferować bezobsługowe, zautomatyzowane parkowanie w Muzeum Mercedes-Benz, co ma nastąpić na początku 2018 roku.
Istniejące parkingi wielopoziomowe mogą być doposażone w odpowiednią infrastrukturę. Dla operatorów parkingów bezobsługowe parkowanie oznacza bardziej efektywne wykorzystanie dostępnej przestrzeni parkingowej – na tej samej powierzchni może się zmieścić do 20 procent więcej pojazdów.
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
RGB Technology prezentuje postępy z budowy nowego zakładu
Trwa budowa nowej siedziby RGB Technology, zlokalizowanej w Strefie Ekonomicznej w...
Wirtualna rzeczywistość ułatwi podbój kosmosu
Po technologię rzeczywistości wirtualnej sięgają największe agencje kosmiczne na świecie...
Honda zamknie fabrykę w Wielkiej Brytanii
Japoński producent ogłosił plany restrukturyzacyjne: firma zamierza w 2021 roku zamknąć...
Ursus wygrał olbrzymi przetarg
NCBiR wybrało ofertę Ursusa jako najkorzystniejszą w postępowaniu na opracowanie i...
XTPL Inc. już w Dolinie Krzemowej
Komercjalizujące zaawansowaną technologię nanodruku XTPL otworzyło spółkę w Silicon...
Koło Naukowe Mechaników AGH opracowuje elektroniczną...
Studenci z Koła Naukowego Mechaników AGH (KNM AGH) działającego przy Wydziale...
ML System z kontraktem na budowę hali
ML System podpisał z firmą Skawald umowę o generalne wykonawstwo dla inwestycji polegającej na budowie hali wraz z budynkiem administracyjno-socjalnym oraz instalacjami wewnętrznymi.
Braster podpisał umowę na sprzedaż systemu Braster Pro w Indiach
Braster SA, innowacyjna spółka technologiczna, działająca w obszarze telemedycyny...
Pracownicy TRW Polska w Częstochowie za strajkiem
W związku z brakiem porozumienia z pracodawcą odnośnie podwyżek...
Potencjalny wpływ brexitu na branżę elektroniczną
W związku ze zbliżającym się wielkimi krokami ostatecznym terminem opuszczenia Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię politycy, przedsiębiorcy oraz obywatele starają się ocenić potencjalny wpływ tego bezprecedensowego...
Wrocław bada rozwiązania internetu rzeczy we współpracy z firmami...
Rozwój usług na potrzeby inteligentnego miasta przy wykorzystaniu internetu rzeczy...
Bornico z kredytem na innowacje
Projekt radomskiego producenta elektroniki został rekomendowany do...
Komercyjne wykorzystanie dronów może przynieść gospodarce nawet 913...
Budownictwo, rolnictwo, energetyka czy ubezpieczenia – to tylko niektóre z branż, w...
Mechanizm sondy InSight rozpocznie wbijanie w grunt Marsa
W tym tygodniu instrument HP3 marsjańskiej sondy InSight zacznie wbijać się na głębokość...
20 lutego XTPL zadebiutuje na GPW
Rozwijająca przełomową technologię nanodruku XTPL zadebiutuje na głównym...
VIGO System otrzymało milionowe środki na inwestycje
Projekt spółki otrzyma dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Rekomendowana...
Cormay przenosi lokalizację inwestycji
Biotechnologiczna spółka podjęła decyzję o przeniesieniu lokalizacji planowanej inwestycji związanej...
BB Electronics przejmuje czeski EMS
Duński dostawca usług EMS, BB Electronics, przejął czeskiego konkurenta Wendell Electronics.
Scanfil publikuje wyniki za 2018
Skandynawski dostawca usług EMS z pewnością może zaliczyć rok 2018 do udanych.
Koniec marzeń w Nano Carbon
Jak czytamy w Rzeczpospolitej, główni udziałowcy (PGZ i KGHM), chcieliby zlikwidować spółkę, a prokuratura bada jej działalność pod kątem niegospodarności.
Artykuły, które mogą Cię zainteresować
Most Read
Załaduj więcej newsów