reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© AMC Przemysł elektroniczny | 17 lipca 2017

Trzy kierunki rozwoju AMC

AMC VIBRO, TECH i WORKS to trzy spółki oferujące rozwiązania i usługi dla przemysłu, działające pod wspólnym logo AMC. Prezes firmy opowiada nam o powstaniu i planach rozwoju tych przedsiębiorstw.
Marka AMC powstała na bazie technologii, wiedzy i doświadczenia EC Systems, wieloletniego dostawcy usług i rozwiązań dla branży przemysłowej, którego historia sięga 1992 roku. – Wraz z rozwojem firmy w portfolio pojawiały się coraz to nowe rozwiązania, powiększała się baza klientów i obszar działania, w wyniku czego zakres świadczonych usług mocno się zróżnicował. Pozycjonowanie przedsiębiorstwa stawało się coraz trudniejsze. Dla przykładu – przez większość osób odwiedzających naszą stronę internetową byliśmy postrzegani, jako firma zajmująca się wyłącznie diagnostyką maszyn, podczas, gdy w rzeczywistości stanowiło to jedynie 10% naszej działalności. To właśnie zadecydowało o formalnym i wizerunkowym wydzieleniu trzech firm i stworzeniu nowej marki – AMC – tłumaczy Tomasz Mikołajczyk, prezes AMC.

Na początku zmian firma funkcjonowała pod nazwą EC Systems AMC, po czym w 2016 roku ostatecznie zrezygnowano z członu „EC Systems” i wydzielono trzy spółki: AMC TECH, AMC VIBRO i AMC WORKS.



© AMC

AMC VIBRO to dostawca urządzeń oraz usług z zakresu diagnostyki maszyn. W ofercie firmy znajdują się zarówno produkowane przez AMC systemy wibrodiagnostyczne jak i systemy laserowe, ultradźwiękowe, analizy olejowej oraz prądowej. Z kolei AMC TECH pracuje nad rozwojem przemysłowych systemów sterowania, monitorowania i diagnostyki, w zakresie projektowania oprogramowania, elektroniki oraz mechaniki. Natomiast AMC WORKS zajmuje się kontraktowym montażem elektroniki i mechaniki, a także posiada własne laboratoria, w tym komorę klimatyczną, czy tester EMC.

Tomasz Mikołajczyk podkreśla, że jednym z najważniejszych zadań na najbliższe miesiące jest wizerunkowe oddzielenie spółek od siebie i organizacja samodzielnej struktury każdej z nich. Na pewno konieczne jest zbudowanie niezależnych zespołów sprzedaży. Jak nietrudno się zatem domyślić, firma szuka pracowników. AMC zatrudnia obecnie prawie 70 osób, do tego należy doliczyć 30, a nawet 40 osób współpracujących z firmą w ramach realizowanych projektów. Są to eksperci branżowi, często pracownicy naukowi chociażby z Akademii Górniczo-Hutniczej. AMC blisko współpracuje z wieloma jednostkami naukowymi w tym właśnie z krakowską uczelnią. – Aktualnie chętnie przyjęlibyśmy od ręki 10 osób, zarówno inżynierów do działu oprogramowania i elektroniki, jak i handlowców. W naszej nowej siedzibie zaplanowaliśmy miejsce nawet dla 20 nowych osób – mówi Mikołajczyk.



© AMC

W ubiegłym roku AMC zmieniło siedzibę na większą i nowocześniejszą. W budynku przy ulicy Pilotów 2e w Krakowie firma dysponuje zarówno pomieszczeniami biurowymi, jak i produkcyjnymi, a także laboratorium. AMC TECH, VIBRO i WORKS działają zatem tuż obok siebie, korzystając ze wspólnych zasobów.

Działalność badawczo-rozwojowa to jeden z priorytetów firmy. AMC TECH tworzą inżynierowie projektujący dla wielu branż, ale jak zaznacza Tomasz Mikołajczyk, specjalizacją, która ich określa jest przemysł. – Nie tworzymy rozwiązań np. dla sektora finansowego czy ubezpieczeniowego. Niemal 100% naszych projektów przeznaczonych jest dla odbiorców z branży przemysłowej, a dwa najistotniejsze dla nas obszary to energetyka i transport – mówi Tomasz Mikołajczyk.



© AMC

Około 30% przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży dla sektora energetycznego, z czego 80% to kontrakty z firmami z zagranicy. Ważnym klientem jest tu GE, a wcześniej Alstom Power (GE w listopadzie 2015 r. zakończyło przejęcie działu energetycznego i sieci przesyłowych Alstom). Z kolei odbiorcy z branży transportowej to przede wszystkim klienci z Polski. – AMC TECH rozwija działalność w tym obszarze od kilku lat, ale znaczący skok nastąpił w 2014 roku, gdy firma pozyskała duże projekty dla firm Thales oraz PKP PLK i innych. Dzięki temu znacznie zwiększyliśmy swoje kompetencje w tym zakresie – podkreśla Tomasz Mikołajczyk.

AMC TECH zajmuje się nie tylko energetyką konwencjonalną, lecz stara się też mocno zaistnieć w obszarze technologii związanych ze źródłami odnawialnymi. – Jako AMC VIBRO sprzedajemy m.in. urządzenia do diagnostyki turbin wiatrowych i staramy się przełożyć nasze wysokie kompetencje w tym obszarze na AMC TECH. I odnosimy sukcesy, bo braliśmy już udział w różnych przedsięwzięciach. Przykładem jest chociażby projekt, w ramach którego opracowaliśmy system zarządzania ładowaniem i rozładowywaniem baterii (BMS) do pojazdów elektrycznych. Pracujemy także nad rozwojem własnych produktów. W tym zakresie współpracujemy z InnoEnergy, instytucją wspierającą innowacje w zakresie odnawialnych źródeł energii. Chcemy bowiem pogłębiać naszą wiedzę i doświadczenie w tym, i innych obszarach przemysłu – podkreśla prezes AMC.

AMC TECH aktywnie działa w Polsce i w kilku państwach Europy Zachodniej, czyli Niemczech czy Szwajcarii. Celem na najbliższe miesiące jest rozwój działu sprzedaży i wchodzenie na kolejne rynki, np. francuski i brytyjski.

Również AMC VIBRO zamierza szybko się rozwijać w obszarze diagnostyki maszyn, by docelowo świadczyć kompleksowe usługi w tym zakresie dla klientów z każdego sektora przemysłu. Spore zmiany czekają także AMC WORKS, która jak na razie działa głównie na potrzeby wewnętrzne. – Obecnie klienci zewnętrzni zdarzają się sporadycznie, ale też jak na razie nie istnieje dział sprzedaży, dopiero zaczynamy go tworzyć. Zamierzamy ruszyć z produkcją kontraktową w 2018 roku – informuje Tomasz Mikołajczyk.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 21 2018 11:51 V11.0.0-2