reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemys艂 elektroniczny | 26 czerwca 2017

Nowa inwestycja BMZ Poland w KSSE

Producent baterii, firma BMZ Poland, ju偶 nied艂ugo uruchomi now膮 fabryk臋 w Gliwicach. O szczeg贸艂ach inwestycji opowiedzia艂 nam prezes firmy, Tomasz Wo艂k-Jankowski.

evertiq.pl: - Na kiedy zaplanowana jest przeprowadzka do nowej siedziby?

Tomasz Wo艂k-Jankowski, dyrektor generalny i prezes zarz膮du BMZ Poland: - Inwestycja jest ju偶 na uko艅czeniu, w lipcu zaczniemy si臋 stopniowo przeprowadza膰. Proces ten nie b臋dzie 艂atwy, dlatego podzielony zosta艂 na kilka etap贸w. Oficjalne otwarcie nowej siedziby odb臋dzie si臋 18 wrze艣nia br. Data nie jest przypadkowa, zbiega si臋 bowiem z organizowan膮 przez nas konferencj膮 Battery Experts Forum, kt贸r膮 organizujemy w Polsce po raz drugi w dniach 19-21 wrze艣nia 2017. Obydwa wydarzenia s膮 dla nas bardzo wa偶ne i dlatego postanowili艣my je po艂膮czy膰. W tych dniach do Gliwic przyjad膮 przedstawiciele 艣wiatowych marek, du偶ych firm z bran偶y bateryjnej.

- Co b臋dzie produkowane w nowym zak艂adzie?

- Produkcja w Gliwicach b臋dzie obejmowa膰 g艂贸wnie rozwi膮zania dla przemys艂u motoryzacyjnego, a tak偶e dla wybranych projekt贸w ma艂oseryjnych oraz wysoko zautomatyzowanych, jak np. produkcja magazyn贸w energii. W zwi膮zku z rozwojem rynku elektromobilno艣ci w Polsce, w naszej siedzibie w Gliwicach produkujemy i rozwijamy nowoczesne systemy zasilania dla autobus贸w elektrycznych. Od lat produkujemy tak偶e masowo baterie do rower贸w elektrycznych przeznaczone dla najlepszych producent贸w e-bike`贸w. Ponadto skupiamy si臋 na elektronarz臋dziach oraz narz臋dziach ogrodniczych. Sektory te rosn膮 w niezwykle szybkim tempie: 25-35% rok do roku. Moim marzeniem jest jednak zbudowanie serii produkt贸w dla rynki Europy 艢rodkowo-Wschodniej: w szczeg贸lno艣ci kompletnych system贸w e-bike`owych (aplikacja, bateria, motor), inteligentnych magazyn贸w energii, no i wspomnianych ju偶 baterii do autobus贸w elektrycznych, spe艂niaj膮cych najbardziej rygorystyczne wymogi europejskie. Mamy ju偶 czym si臋 pochwali膰. Najnowsza wersja produktu busowego, ju偶 latem b臋dzie mia艂a swoj膮 premier臋.

- Jakie s膮 plany rekrutacyjne firmy, w szczeg贸lno艣ci je艣li chodzi o dzia艂 B+R?

- W zwi膮zku z now膮 inwestycj膮 sp贸艂ka planuje zwi臋kszenie zatrudnienia. Procesy rekrutacyjne trwaj膮. Firma zatrudnia obecnie oko艂o 600 pracownik贸w, dzi臋ki nowej inwestycji b臋dzie w stanie rozwin膮膰 mo偶liwo艣ci produkcyjne, a co za tym idzie zwi臋kszy膰 obecny poziom zatrudnienia. Nowa siedziba w pierwszym etapie pomie艣ci ponad 700 os贸b. Dzia艂 Bada艅 i Rozwoju to obecnie ponad 60 os贸b, ale nie wszyscy zajmuj膮 si臋 bateriami autobusowymi. W tym celu zosta艂 powo艂any interdyscyplinarny zesp贸艂, kt贸ry zajmuje si臋 tylko rozwi膮zaniami EV, w g艂贸wnej mierze systemami zasilania do autobus贸w elektrycznych. Dzia艂 Bada艅 i Rozwoju stale si臋 rozwija, aktualnie mamy otwarty szereg rekrutacji, do ko艅ca roku planujemy jeszcze rozbudow臋 dzia艂u. Zesp贸艂 EV pozostanie i b臋dzie si臋 rozwija艂, jako jeden z filar贸w naszej strategii. Ilu dok艂adnie in偶ynier贸w? W艂a艣ciwie permanentnie brakuje nam ludzi, kt贸rzy z pasj膮 pomog膮 rozwija膰 nasze produkty. Potrzebni s膮 elektronicy, mechanicy-konstruktorzy, kierownicy projekt贸w, elektrotechnicy. Na pewno musimy powi臋kszy膰 ten zesp贸艂 o kilkunastu ludzi do ko艅ca roku.

- Prosz臋 opowiedzie膰 o nowym budynku.

- Nowa siedziba b臋dzie mia艂a powierzchni臋 12,3 tys. m虏. Znajd膮 si臋 w niej nowoczesne hale produkcyjne i magazynowe oraz laboratoria badawcze i pomieszczenia biurowe. Warto zwr贸ci膰 uwag臋 na nowoczesne systemy magazynowe firmy BMZ Poland. Instalacja b臋dzie sk艂ada艂a si臋 z podestu oraz systemu przeno艣nik贸w s艂u偶膮cych do komunikacji cz臋艣ci magazynowej z produkcyjn膮. Podest b臋dzie sk艂ada艂 si臋 z czterech poziom贸w, o powierzchni 660 m虏 ka偶dy, dzi臋ki czemu uzyskany obszar roboczy b臋dzie mia艂 powierzchni臋 2640 m虏. Na dw贸ch g贸rnych kondygnacjach zostan膮 zamontowane rega艂y p贸艂kowe umo偶liwiaj膮ce sk艂adowanie kilkunastu tysi臋cy pojemnik贸w o wymiarach: 300 x 400 x 170 mm i 400 x 600 x 270 mm. Przeno艣niki zainstalowane w magazynie przeznaczone s膮 do transportu komponent贸w produkcyjnych w pojemnikach ze strefy magazynowej do produkcyjnej oraz powrotu pustych pojemnik贸w do magazynu. Z ka偶dego poziomu antresoli (parter oraz poziomy 1,2,3) pojemniki mog膮 by膰 transportowane na jeden z dw贸ch poziom贸w produkcyjnych i na odwr贸t, z ka偶dego poziomu produkcyjnego na ka偶de pi臋tro antresoli. Aby zagwarantowa膰 poprawne funkcjonowanie ca艂ego systemu przeno艣nik贸w, ruchami wszystkich urz膮dze艅 zarz膮dza opracowany przez Mecalux modu艂 steruj膮cy Galileo, pozostaj膮cy w sta艂ej komunikacji z systemem WMS.

- Jakie s膮 plany rozwojowe BMZ Poland?

- BMZ Poland ro艣nie rok do roku w tempie 20-25%. Rok 2016 zamkn臋li艣my obrotem 76 mln EUR, a obecnie planujemy oko艂o 94 mln EUR. Jest to mniej wi臋cej zgodne z og贸ln膮 tendencj膮 wzrostow膮 w biznesie baterii litowo-jonowych. W kolejnych latach spodziewamy si臋 jednak znacznie bardziej agresywnego wzrostu w cz臋艣ci segment贸w, w szczeg贸lno艣ci w narz臋dziach ogrodniczych oraz budowlanych. Wygl膮da na to, 偶e u偶ytkownicy z coraz wi臋ksz膮 ufno艣ci膮 podchodz膮 do tych produkt贸w i znajdujemy si臋 w swoistym punkcie zwrotnym. Widz膮 to nasi partnerzy i uruchamiaj膮 coraz to nowe projekty, zapotrzebowanie ro艣nie w niesamowitym tempie. Ten rynek stanowi dla nas podstaw臋 i platform臋 do dalszej ekspansji. W kolejnych latach widzimy ogromne szanse w dziedzinie magazyn贸w energii pod systemy OZE, a tak偶e autobusy elektryczne. Polska jest jednym z lider贸w tego rynku w Europie, a my jeste艣my liderem w dziedzinie baterii do elektrycznego transportu miejskiego. Jeste艣my cz臋艣ci膮 konsorcjum 鈥濸olski E-bus鈥, kt贸rego inicjatorem jest nasz partner firma Ursus Bus. Pracujemy tak偶e z innymi du偶ymi graczami na tym rynku. BMZ jest tak偶e jednym z najwi臋kszych dostawc贸w system贸w do elektrycznych rower贸w na 艣wiecie. Nasza cz臋艣膰 regionu jeszcze nie mo偶e poszczyci膰 si臋 tak rozwini臋tym rynkiem e-bike jak Niemcy, Francja czy Holandia, ale widzimy niesamowity potencja艂. Uwa偶am, i偶 w ci膮gu kilku lat polskie rodziny zorientuj膮 si臋 jak wielk膮 frajd臋 mo偶na mie膰 z jazdy rowerem. BMZ Poland jest obecnie na etapie przygotowywania ca艂ego portfolio produktowego, kt贸re ma odzwierciedla膰 zmiany zachodz膮ce na rynku, oraz wspiera膰 strategi臋 sprzeda偶ow膮. BMZ Poland przez trzy lata by艂o g艂贸wnie cz臋艣ci膮 produkcyjn膮 grupy BMZ. Od kilku lat zdobywamy coraz szersz膮 gam臋 kompetencji, otwieramy nowe rynki i wprowadzamy nowe produkty.

- Dzi臋kuj臋 za rozmow臋!

reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 21 2019 14:28 V12.2.5-1