reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© adam121 dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 01 czerwca 2017

Amica chce poprawi膰 wyniki z 2016 roku

Amica zanotowa艂a w pierwszym kwartale 2017 roku ponad 574 mln PLN skonsolidowanych przychod贸w ze sprzeda偶y i wypracowa艂a blisko 51 mln PLN wyniku EBITDA oraz prawie 34 mln PLN zysku brutto.
- Naszym celem na ca艂y rok 2017 jest poprawienie rezultat贸w rekordowego roku 2016. W samym I kw. 2017 r. w uj臋ciu rok do roku negatywnie odczuli艣my m.in. deprecjacj臋 funta, natomiast pozytywnie rozwin臋艂a si臋 sytuacja rynkowa w Rosji, co zrekompensowa艂o m.in. zawirowania walutowe zwi膮zane z Brexitem. Utrzymali艣my mar偶臋 EBITDA blisk膮 9% pomimo wzrostowi koszt贸w materia艂贸w i energii 鈥 g艂贸wnie stali 鈥 o 9 mln PLN rok do roku 鈥 powiedzia艂 Wojciech Kocikowski, wiceprezes zarz膮du ds. finansowych Amica SA.



Celem Grupy Amica na rok 2017 jest organiczny wzrost przychod贸w o 7-8% rok do roku przy 7-8% rentowno艣ci EBITDA i 13-14% wska藕nika ROCE. Po艣rednim celem strategii HIT2023 jest osi膮gni臋cie w roku 2018 przychod贸w rz臋du 3,2 mld PLN, a finalnie w roku 2023 鈥 5 mld PLN. Strategia rozwoju Grupy Amica zak艂ada dokonywanie komplementarnych przej臋膰, czego przyk艂adem by艂 zakup francuskiej sp贸艂ki dystrybucyjnej Sideme w marcu br. Sta艂a si臋 ona baz膮 do ekspansji na trzecim co do wielko艣ci rynku Europy. Grupa Amica wypracowa艂a ju偶 siln膮 pozycj臋 na rynku nr 1 (Niemcy) oraz przej臋艂a pod koniec 2015 r. istotn膮 sp贸艂k臋 dystrybucyjn膮 na europejskim rynku nr 2 (CDA w Wlk. Brytanii). W rezultacie najwi臋kszym regionem sprzeda偶owym Grupy Amica sta艂a si臋 Europa Zachodnia, kt贸ra w I kw. 2017 r. odpowiada艂a za 37% ca艂kowitych przychod贸w.

- Spadek warto艣ci sprzeda偶y w regionie Zach贸d w polskich z艂otych w uj臋ciu rok do roku o 11% spowodowany by艂 deprecjacj膮 funta, brakiem realizacji kontraktu OEM w Wlk. Brytanii, a tak偶e mniejsz膮 sprzeda偶膮 w Niemczech - na poziomie z I kw. 2015 roku, podczas gdy w I kw. 2016 roku obserwowali艣my na tym rynku wyra藕nie wi臋ksz膮 konkurencyjno艣膰 towar贸w importowanych z Chin. Du偶y potencja艂 widzimy we Francji, gdzie ju偶 w I kw. 2017 r. nasza sprzeda偶 wzros艂a o 127% rdr 鈥 powiedzia艂 wiceprezes Kocikowski.

Podkre艣li艂, 偶e pozytywny rozw贸j sytuacji na Wschodzie, w tym aprecjacja rosyjskiego rubla i rozw贸j sprzeda偶y towar贸w handlowych, zwi臋kszy艂y sprzeda偶 Grupy Amica w tym regionie (16% 艂膮cznej sprzeda偶y Grupy), liczon膮 w z艂otych, o 23% rdr. Przychody z rynku polskiego wzros艂y o 3% rdr, stanowi膮c 30% ca艂kowitej sprzeda偶y. W krajach skandynawskich Grupa Amica zwi臋kszy艂a sprzeda偶 p艂yt grzejnych o blisko 50% rdr, a region ten odpowiada艂 za 10% 艂膮cznych przychod贸w. Warto艣膰 sprzeda偶y w regionie Po艂udnie zwi臋kszy艂a si臋 rok do roku o 14%, a motorem wzrostu na rynku czeskim i s艂owackim (+4%) by艂 asortyment pralek (+233%), zmywarek (+121%) i lod贸wek (+105%). Warto艣膰 sprzeda偶y w pozosta艂ych krajach Po艂udnia wzros艂a o a偶 45% rdr, g艂贸wnie dzi臋ki wzrostowi sprzeda偶y kuchni wolnostoj膮cych (+107%).

漏 Amica
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-2