reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Delphi Przemys艂 elektroniczny | 04 maja 2017

Delphi wydzieli segment jednostek nap臋dowych

Firma Delphi Automotive og艂osi艂a wczoraj zamiar dokonania bezpodatkowego oddzielenia segmentu jednostek nap臋dowych i utworzenia nowej, niezale偶nej sp贸艂ki, kt贸rej akcje b臋d膮 przedmiotem obrotu gie艂dowego (鈥濸owertrain”).
Zaraz po przeprowadzeniu tej transakcji, kt贸ra powinna zosta膰 sfinalizowana do marca 2018 roku, udzia艂owcy Delphi wejd膮 w posiadanie akcji obydwu sp贸艂ek.

- Dzisiejsze obwieszczenie stanowi ekscytuj膮c膮 mo偶liwo艣膰 dla naszego biznesu; tworzy dwie niezale偶ne sp贸艂ki, z kt贸rych ka偶da koncentruje si臋 na innych produktach, posiada sprawdzony model prowadzenia dzia艂alno艣ci i elastyczno艣膰 umo偶liwiaj膮c膮 przy艣pieszenie inwestycji w zaawansowane technologie, zapewniaj膮ce rozwi膮zania najbardziej z艂o偶onych problem贸w naszych klient贸w - m贸wi Kevin Clark, prezes i dyrektor naczelny. - W okresie bezprecedensowych zmian w naszej bran偶y, podstawowa si艂a zar贸wno naszych biznes贸w, jak i zwi膮zk贸w partnerskich umo偶liwi ka偶dej z firm jeszcze lepsz膮 koncentracj臋 na ich unikatowych mo偶liwo艣ciach, dalszym rozwoju najlepszych, zaawansowanych technologii i pomocy naszym klientom w nawigacji na drodze, kt贸ra otwiera si臋 przed nimi.

Konwergencja technologii tworz膮cych wielkie trendy w bran偶y nap臋dza rosn膮cy popyt na zaawansowane urz膮dzenia elektroniczne i zwi臋kszon膮 moc obliczeniow膮, co odpowiada preferencjom klient贸w w zakresie zwi臋kszenia bezpiecze艅stwa, wydajno艣ci i konektywno艣ci. Jednocze艣nie przepisy reguluj膮ce emisj臋 spalin i zu偶ycie paliwa staj膮 si臋 coraz bardziej surowe na ca艂ym 艣wiecie, co wymaga zaawansowanych system贸w zarz膮dzania silnikiem i elektryfikacji w celu zwi臋kszenia parametr贸w pracy - i spe艂nienia oczekiwa艅 klient贸w.

- W przysz艂o艣ci nowa mobilno艣膰 b臋dzie definiowana jako konwergencja automatycznego prowadzenia pojazdu, zwi臋kszonej elektryfikacji i po艂膮czonej inforozrywki, a wszystko to b臋dzie mo偶liwe dzi臋ki skokowemu wzrostowi si艂y obliczeniowej i inteligentnej architekturze pojazdu - doda艂 Clark. - Dzi臋ki naszej strategii wzrostu i rozwoju poprzez inwestycje organiczne, przej臋cia i strategiczne zwi膮zki partnerskie zestrojone z wielkimi trendami w bran偶y - bezpiecze艅stwa, troski o 艣rodowisko i zwi臋kszenia konektywno艣ci - nasze dzia艂y Architektury Elektrycznej/Elektronicznej oraz Elektroniki i Bezpiecze艅stwa maj膮 dobr膮 pozycj臋 do znacznego rozwoju jako jedyni w skali 艣wiatowej dostawcy zintegrowanego 鈥瀖贸zgu i uk艂adu nerwowego” pojazdu. Mamy zaawansowane technologie, mo偶liwo艣ci in偶ynieryjne i struktur臋 koszt贸w, aby by膰 globalnym liderem w gwa艂townie zmieniaj膮cym si臋 sektorze mobilno艣ci.

Delphi zapowiada, 偶e po sfinalizowaniu transakcji, E/EA i E&S 鈥瀙ozostan膮 globalnym liderem technologicznym o niezr贸wnanych atutach w dziedzinach dystrybucji sygna艂u i zasilania, scentralizowanych platformach obliczeniowych, zaawansowanych systemach bezpiecze艅stwa i autonomicznego kierowania pojazdem, ulepszonych system贸w inforozrywki i do艣wiadcze艅 u偶ytkownika, konektywno艣ci, elektryfikacji i zarz膮dzania danymi w poje藕dzie.” Sp贸艂ka podkre艣la, 偶e dzi臋ki koncentracji na mocnych stronach, zajmuje pozycj臋 sprzyjaj膮c膮 zyskownemu rozwojowi, maj膮c najlepsz膮 w bran偶y struktur臋 koszt贸w, 15 000 in偶ynier贸w i 145 000 pracownik贸w w skali globalnej.

Dzia艂 Powertrain zajmuje si臋 technologiami skoncentrowanymi na optymalizacji uk艂ad贸w nap臋dowych pojazd贸w, poprzez zwi臋kszenie wydajno艣ci w aspekcie zar贸wno ekologicznym, jak i osi膮g贸w. Sp贸艂ka jest globalnym dostawc膮 dla producent贸w oryginalnego sprz臋tu oraz klient贸w na rynkach wt贸rnych, maj膮c 20 000 pracownik贸w w skali globalnej, 5 000 in偶ynier贸w i wp艂ywy w wysoko艣ci ok. 4,5 mld. w 2016 r.

Portfel zaawansowanych technologii uk艂ad贸w nap臋dowych Powertrain odnosi korzy艣ci z bardziej surowego 艣rodowiska regulacyjnego i oczekiwa艅 klient贸w w zakresie zwi臋kszonej ekonomii zu偶ycia paliwa i zmniejszenia emisji CO2. Dzi臋ki globalnym mocom in偶ynieryjnym, elastycznej produkcji zgodnej z zasadami Lean, sp贸艂ka wykazuje koncentracj臋 i ma dobr膮 pozycj臋 do osi膮gania wzrostu przekraczaj膮cego 艣redni膮 rynku, zr贸wnowa偶onego i zyskownego.

Timothy Manganello, aktualnie niezale偶ny cz艂onek zarz膮du Delphi, zostanie prezesem bez funkcji wykonawczych zarz膮du nowej sp贸艂ki Powertrain po jej oddzieleniu. Mangello by艂 niedawno prezesem zarz膮du i dyrektorem nczelnym BorgWarner, Inc. Liam Butterworth, obecnie starszy wiceprezes i prezes Powertrain Systems, zostanie prezesem i dyrektorem naczelnym nowej jednostki.

Szczeg贸艂y transakcji

Po zako艅czeniu procesu oddzielenia sp贸艂ki, udzia艂owcy Delphi otrzymaj膮 akcje Powertrain w drodze specjalnej proporcjonalnej dystrybucji. Szczeg贸艂y dystrybucji b臋d膮 podane na wst臋pnym o艣wiadczeniu rejestracyjnym, kt贸re powinno zosta膰 z艂o偶one do Komisji Papier贸w Warto艣ciowych i Gie艂d w czerwcu 2017 r.; oddzielenie powinno zako艅czy膰 si臋 do marca 2018 r., pod warunkiem spe艂nienia typowych warunk贸w rynkowych, regulacyjnych i innych.

殴r贸d艂o: Delphi
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 11 2019 20:28 V11.10.27-2