reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Delphi Przemysł elektroniczny | 04 maja 2017

Delphi wydzieli segment jednostek napędowych

Firma Delphi Automotive ogłosiła wczoraj zamiar dokonania bezpodatkowego oddzielenia segmentu jednostek napędowych i utworzenia nowej, niezależnej spółki, której akcje będą przedmiotem obrotu giełdowego („Powertrain”).

Zaraz po przeprowadzeniu tej transakcji, która powinna zostać sfinalizowana do marca 2018 roku, udziałowcy Delphi wejdą w posiadanie akcji obydwu spółek. - Dzisiejsze obwieszczenie stanowi ekscytującą możliwość dla naszego biznesu; tworzy dwie niezależne spółki, z których każda koncentruje się na innych produktach, posiada sprawdzony model prowadzenia działalności i elastyczność umożliwiającą przyśpieszenie inwestycji w zaawansowane technologie, zapewniające rozwiązania najbardziej złożonych problemów naszych klientów - mówi Kevin Clark, prezes i dyrektor naczelny. - W okresie bezprecedensowych zmian w naszej branży, podstawowa siła zarówno naszych biznesów, jak i związków partnerskich umożliwi każdej z firm jeszcze lepszą koncentrację na ich unikatowych możliwościach, dalszym rozwoju najlepszych, zaawansowanych technologii i pomocy naszym klientom w nawigacji na drodze, która otwiera się przed nimi. Konwergencja technologii tworzących wielkie trendy w branży napędza rosnący popyt na zaawansowane urządzenia elektroniczne i zwiększoną moc obliczeniową, co odpowiada preferencjom klientów w zakresie zwiększenia bezpieczeństwa, wydajności i konektywności. Jednocześnie przepisy regulujące emisję spalin i zużycie paliwa stają się coraz bardziej surowe na całym świecie, co wymaga zaawansowanych systemów zarządzania silnikiem i elektryfikacji w celu zwiększenia parametrów pracy - i spełnienia oczekiwań klientów. - W przyszłości nowa mobilność będzie definiowana jako konwergencja automatycznego prowadzenia pojazdu, zwiększonej elektryfikacji i połączonej inforozrywki, a wszystko to będzie możliwe dzięki skokowemu wzrostowi siły obliczeniowej i inteligentnej architekturze pojazdu - dodał Clark. - Dzięki naszej strategii wzrostu i rozwoju poprzez inwestycje organiczne, przejęcia i strategiczne związki partnerskie zestrojone z wielkimi trendami w branży - bezpieczeństwa, troski o środowisko i zwiększenia konektywności - nasze działy Architektury Elektrycznej/Elektronicznej oraz Elektroniki i Bezpieczeństwa mają dobrą pozycję do znacznego rozwoju jako jedyni w skali światowej dostawcy zintegrowanego „mózgu i układu nerwowego” pojazdu. Mamy zaawansowane technologie, możliwości inżynieryjne i strukturę kosztów, aby być globalnym liderem w gwałtownie zmieniającym się sektorze mobilności. Delphi zapowiada, że po sfinalizowaniu transakcji, E/EA i E&S „pozostaną globalnym liderem technologicznym o niezrównanych atutach w dziedzinach dystrybucji sygnału i zasilania, scentralizowanych platformach obliczeniowych, zaawansowanych systemach bezpieczeństwa i autonomicznego kierowania pojazdem, ulepszonych systemów inforozrywki i doświadczeń użytkownika, konektywności, elektryfikacji i zarządzania danymi w pojeździe.” Spółka podkreśla, że dzięki koncentracji na mocnych stronach, zajmuje pozycję sprzyjającą zyskownemu rozwojowi, mając najlepszą w branży strukturę kosztów, 15 000 inżynierów i 145 000 pracowników w skali globalnej. Dział Powertrain zajmuje się technologiami skoncentrowanymi na optymalizacji układów napędowych pojazdów, poprzez zwiększenie wydajności w aspekcie zarówno ekologicznym, jak i osiągów. Spółka jest globalnym dostawcą dla producentów oryginalnego sprzętu oraz klientów na rynkach wtórnych, mając 20 000 pracowników w skali globalnej, 5 000 inżynierów i wpływy w wysokości ok. 4,5 mld. w 2016 r. Portfel zaawansowanych technologii układów napędowych Powertrain odnosi korzyści z bardziej surowego środowiska regulacyjnego i oczekiwań klientów w zakresie zwiększonej ekonomii zużycia paliwa i zmniejszenia emisji CO2. Dzięki globalnym mocom inżynieryjnym, elastycznej produkcji zgodnej z zasadami Lean, spółka wykazuje koncentrację i ma dobrą pozycję do osiągania wzrostu przekraczającego średnią rynku, zrównoważonego i zyskownego. Timothy Manganello, aktualnie niezależny członek zarządu Delphi, zostanie prezesem bez funkcji wykonawczych zarządu nowej spółki Powertrain po jej oddzieleniu. Mangello był niedawno prezesem zarządu i dyrektorem nczelnym BorgWarner, Inc. Liam Butterworth, obecnie starszy wiceprezes i prezes Powertrain Systems, zostanie prezesem i dyrektorem naczelnym nowej jednostki. Szczegóły transakcji Po zakończeniu procesu oddzielenia spółki, udziałowcy Delphi otrzymają akcje Powertrain w drodze specjalnej proporcjonalnej dystrybucji. Szczegóły dystrybucji będą podane na wstępnym oświadczeniu rejestracyjnym, które powinno zostać złożone do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd w czerwcu 2017 r.; oddzielenie powinno zakończyć się do marca 2018 r., pod warunkiem spełnienia typowych warunków rynkowych, regulacyjnych i innych. Źródło: Delphi
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 03 2019 22:29 V14.8.2-1