reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© william87 dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 03 kwietnia 2017

Hyper Poland w finale międzynarodowego konkursu firmy SpaceX

Grupa tworzona przez studentów Politechnik: Warszawskiej i Wrocławskiej zakwalifikowała się do finału konkursu SpaceX Hyperloop Pod Competition. Ze swoim prototypem pojazdu piątej generacji Polacy pojadą do USA jako jedna z 24 drużyn z całego świata.
Zawody zaplanowane na koniec sierpnia w Kalifornii są drugą odsłoną SpaceX Hyperloop Pod Competition – rywalizacji inżynierów z całego świata pod auspicjami firmy SpaceX należącej do miliardera Elona Muska. Pierwszą zorganizowano w styczniu tego roku, w której z 27 zakwalifikowanych na zawody drużyn zaledwie pięć pomyślnie przeszło testy swoich podów i dzięki temu mogło sprawdzić je na torze (ostatecznie zrobiły to trzy teamy). W tamtej rywalizacji najlepszy okazał się zespół z Uniwersytetu w Delft, a nagroda za najszybszy przejazd trafiła do Uniwersytetu Technicznego w Monachium.

W letniej edycji zawodów SpaceX zamierza oceniać przede wszystkim szybkość podów, które zostaną dopuszczone do startu w tubie. Wygra zatem ta drużyna, której pojazd osiągnie największą prędkość, a jednocześnie będzie to bezpieczny przejazd z udanym hamowaniem, bez wypadku na trasie.

Do drugiej edycji SpaceX Hyperloop Pod Competition zgłosiło się ponad 500 zespołów z całego świata. W drugim etapie było już tylko 100 drużyn, a w finale znalazło się ich 24, w tym właśnie Hyper Poland University Team, tworzony przez studentów z Politechniki Warszawskiej (Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów, Koło Naukowe Robotyków KNR, Koło Naukowe Napędów MELprop oraz Koło Naukowe Trakcji i Torów) wraz z studentem i doktorantem z Politechniki Wrocławskiej, działającymi w Kole Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych. Na pracami grupy czuwa prof. Janusz Piechna z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej.

Wymyślony przez Elona Muska Hyperloop docelowo ma poruszać się z prędkością około tysiąca kilometrów na godzinę, a dzięki temu wypełnić lukę między pociągami a samolotami. Takie pojazdy mają bowiem w przyszłości służyć do szybkiego przemieszczania się na odległościach między 500 a 1000 kilometrów i zrewolucjonizować nasze życie. Więcej o Hyperloop i polskiej drużynie tutaj.

Źródło: Politechnika Wrocławska
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 15 2018 17:25 V11.9.0-2