reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |

Intel kupuje Mobileye na kilka lat przed pierwszą falą autonomicznych aut

Przejęcie Mobileye przez Intela może wpłynąć korzystnie na warunki współpracy BMW oraz przyspieszyć rozwój nowych produktów – oceniają analitycy firmy TrendForce.

13 marca Intel ogłosił decyzję o zakupie Mobileye, izraelskiego dostawcy zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS). Transakcja ta, warta 15,3 mld USD, jest kolejnym dowodem na to, że główni gracze w branży półprzewodników agresywnie starają się zyskać dobrą pozycję na szybko rosnącym rynku elektroniki dla motoryzacji. Analitycy firmy badawczej TrendForce zauważają, że po tej fuzji, Intel będzie w stanie połączyć swoje produkty hardware’owe, takie jak wysoko wydajne układy obliczeniowe oraz rozwiązania IoT, z opracowywanymi przez Mobileye algorytmami przeznaczonymi do systemów autonomicznej jazdy. Przejęcie Mobileye pozwoli również Intelowi zyskać potencjał do rozwoju technologii autonomicznej jazdy wykorzystujących przetwarzanie w chmurze. Co więcej, Intel umocni też swoje partnerstwo z BMW, którego celem jest wprowadzenie w 2021 roku na rynek autonomicznych samochodów. Oczekuje się, że właśnie w tym roku w globalnej sprzedaży pojawi się pierwsza fala autonomicznych aut. W 2016 roku Mobileye zwiększył przychody o 48,7% do 350 mln USD, a marża zysku operacyjnego osiągnęła 33,8%. TrendForce przewiduje, że w przyszłości Mobileye będzie osiągał podobnie imponujące wyniki, jak w ciągu dwóch ostatnich lat. Jeśli chodzi o technologie, izraelska spółka ma wiedzę i doświadczenie w obszarze systemów wizyjnych, głębokim uczeniu, analizie danych oraz mapowaniu obrazu w wysokiej rozdzielczości. Te technologie uzupełnia należąca do Intela Altera, która od dawna rozwija produkty FPGA do zastosowań w motoryzacji. Przejęcie Mobileye znacząco wzmocni pozycję Intela na rynku układów scalonych dla motoryzacji. Jednocześnie pozwoli skorzystać z plusów wynikających z bliskich relacji Mobileye ze swoimi klientami, umożliwiając dzięki temu pominięcie długotrwałego procesu weryfikacji produktów, któremu często poddawani są nowi gracze na rynku. Intel będzie więc w stanie szybko uchwycić pojawiające się na rynku szanse związane z zapotrzebowaniem na systemy autonomicznej jazdy. Z rozwiązań Mobileye korzystają najwięksi producenci z branży motoryzacyjnej, wystarczy wymienić takie firmy, jak: BMW, Fiat Chrysler, General Motors, Ford czy Volvo, a także dostawcy pierwszego rzędu, typu Autoliv czy Delphi. Mobileye zamierza zresztą usprawnić algorytmy przetwarzania obrazu dla kamer z pojedynczym obiektywem, które są wykorzystywane w systemach ADAS oraz systemach autonomicznej jazdy i w przyszłości będą służyć do oceny warunków na drodze, wykrywając takie przeszkody, jak nierówności na drodze. Mobileye chce także opracować system autonomicznej jazdy, oparty o wiele kamer. Wróćmy jednak do Intela i BMW: obie firmy, wraz z Mobileye, podpisały w lipcu 2016 roku umowę partnerstwa. Cała trójka zadeklarowała wówczas, że połączą swoje zasoby, by do 2021 roku wprowadzić do masowej produkcji autonomiczny samochód. Mobileye wybrał BMW zamiast Tesli, kierując się wielkością sprzedaży obydwu producentów. Firma ma nadzieję zmaksymalizować zyski z opracowywanego właśnie rozwiązania przeznaczonego do autonomicznych aut - EyeQ5, które ma być gotowe w okolicy roku 2020. Przejęcie Mobileye przez Intela zmieniło dynamikę współpracy z BMW. Eksperci TrendForce oceniają, że skoro negocjacje będą się teraz toczyły pomiędzy Intelem i BMW, może to poprawić kooperację oraz przyspieszyć rozwój nowych rozwiązań. © TrendForce

reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-1