reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Politechnika Lubelska Nauka | 14 pa藕dziernika 2016

Nap臋dzany wodorem pojazd z Politechniki Lubelskiej przechodzi modyfikacje

Hydrogreen Team, zesp贸艂 sk艂adaj膮cy si臋 ze student贸w i pracownik贸w Politechniki Lubelskiej, pracuje nad modyfikacj膮 pojazdu Hydros.
Hydros to pojazd zaprojektowany tak, aby maksymalnie zminimalizowa膰 straty energii dzi臋ki aerodynamicznemu nadwoziu, niesamowicie niskim oporom mechanicznym oraz bardzo sprawnemu uk艂adowi nap臋dowemu. Konstrukcja opiera si臋 na monokoku wykonanym z nowoczesnych lekkich materia艂贸w kompozytowych. Jest to pojazd, kt贸ry mo偶e przejecha膰 1000 km za jedn膮 z艂ot贸wk臋. W tym roku po raz pierwszy wystartowa艂 w zawodach Shell Eco Marathon w Le Mans. 鈥 Obecnie budujemy pojazd zasilany wodorem. Jeden kilogram wodoru mie艣ci w sobie 3 razy wi臋cej energii ni偶 kilogram benzyny. Odpowiednio przechowywany jest r贸wnie bezpieczny (lub bezpieczniejszy) jak paliwa w臋glowodorowe. Do tej pory rozwijali艣my g艂贸wnie uk艂ad elektryczny oraz dopracowywali艣my stron臋 mechaniczn膮 pojazdu. By艂o to konieczne, by mie膰 niezawodn膮 i sprawn膮 energetycznie podstaw臋 projektu. Teraz przyszed艂 czas na wdro偶enie zasilania wodorowego poprzez zastosowanie ogniwa paliwowego PEM. Dotychczas ogniwo by艂o testowane na stanowisku pomiarowym, teraz b臋dzie zastosowane w prawdziwych warunkach na torze 鈥 m贸wi Tytus Tulwin, prezes Studenckiego Ko艂a Naukowego 鈥濶ap臋dy lotnicze鈥. Na zawodach Shell Eco Marathon, kt贸re odb臋d膮 si臋 w 2017 r., Hydros b臋dzie startowa艂 w kategorii Prototype przy wodorowym 藕r贸dle energii, a 艣ci艣lej na ogniwie paliwowym PEM. 鈥 Przed nami jeszcze sporo pracy, ale dzi臋ki zaanga偶owaniu ca艂ego zespo艂u oraz pomocy sponsor贸w na pewno nam si臋 uda 鈥 przekonuje T. Tulwin. 鈥 Wsparli艣my projekt, bo m艂odzi, kreatywni i ambitni ludzie z pasj膮 s膮 kluczem do naszej przysz艂o艣ci 鈥 m贸wi Wojciech Komosa z Eniro Polska. Ponadto inicjatywa lubelskich student贸w spotka艂a si臋 z zainteresowaniem: firmy lotniczej Auto&Aero Technologies, fundacji Inotech, firmy Eltem, wykonuj膮cej okablowania elektryczne w Hydrosie oraz GT-85 Polska, kt贸ra pomaga艂a w tworzeniu przedniego zawieszenia z liniow膮 przek艂adni膮 kierownicz膮. 殴r贸d艂o: Politechnika Lubelska
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 19 2019 01:06 V12.2.0-1