reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch
Przemysł elektroniczny |

2,5 tys. inżynierów Boscha pracuje nad systemami wspomagania kierowcy

Sprzedaż systemów wspomagania kierowcy wzrośnie w Boschu do ponad 1 mld EUR w 2016 roku.

Bosch upraszcza poszukiwanie miejsc parkingowych i stopniowo automatyzuje proces parkowania. - Mobilność przyszłości zaczyna się dzisiaj – od inteligentnego parkowania – mówi dr Dirk Hoheisel, członek zarządu firmy Robert Bosch GmbH. W gronie zainteresowanych technologią umożliwiającą automatyzację procesu parkowania mogą być nie tylko producenci samochodów, ale również zarządcy parkingów, a także miasta i ich mieszkańcy na całym świecie. - W 2016 roku nasza sprzedaż systemów wspomagania kierowcy przekroczy miliard euro – mówi Hoheisel. Na całym świecie prawie 2500 inżynierów Bosch, około 500 więcej niż przed rokiem, pracuje nad dalszym rozwojem systemów wspomagania kierowcy i tym samym nad zautomatyzowaną jazdą i parkowaniem. Połowa wszystkich nowych samochodów jest wyposażona w system wspomagania parkowania W kolejnych latach Bosch planuje wprowadzenie na rynek jeszcze wielu systemów wspomagania parkowania. Systemy te mają pomagać kierowcy zaparkować w sposób bezwypadkowy, a nawet całkowicie przejąć proces parkowania, który może być ograniczony do naciśnięcia jednego przycisku. W Niemczech systemy wspomagania parkowania są najczęściej montowane jako wyposażenie dodatkowe w nowoczesnych samochodów. Połowa z niemal 3 milionów pojazdów zarejestrowanych w Niemczech w 2014 roku posiada właśnie taki system. Podobnie jest Belgii i Holandii, gdzie połowa wszystkich nowych samochodów w roku 2014 została wyposażona w asystenta parkowania. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi 19 procent. Systemy te są oparte głównie na czujnikach ultradźwiękowych, które Bosch produkuje od 1993 roku. Kierowca nie musi już sam szukać miejsca parkingowego W Niemczech znalezienie miejsca parkingowego zajmuje kierowcy średnio dziesięć minut. Dzięki technologii Boscha ten czas będzie można skrócić wykorzystując do tego czujniki, które wykryją wolne miejsce parkingowe nie tylko w garażu czy parkingu podziemnym, ale także przy drodze. Informacje o wolnych miejscach parkingowych będą przetwarzane w chmurze Bosch, dzięki czemu możliwe będzie wygenerowanie map cyfrowych. Kierowcy będą mogli uzyskać dostęp do mapy na przykład w internecie lub za pośrednictwem swojej nawigacji i w ten sposób zlokalizują wolne miejsca parkingowe. - System parkowania jaki znamy dziś, nie będzie istnieć w przyszłości – mówi Hoheisel. Jeszcze przed końcem tej dekady samochody będą same parkowały. Kierowca zostawi swój samochód na zewnątrz garażu i na przykład za pomocą smartfona wyszuka miejsce parkingowe. W taki sam sposób przywoła samochód z powrotem. To innowacyjne rozwiązanie jest możliwe dzięki inteligentnej technologii Boscha zastosowanej w pojeździe jak i w strefie parkowania, a także dzięki komunikacji pomiędzy systemem a czujnikami. - Seryjna produkcja systemów umożliwiających automatyzację parkowania zostanie uruchomiona wcześniej niż produkcja systemów do zautomatyzowanej jazdy – mówi Hoheisel. Wynika to z przepisów prawa, które są dużo bardziej restrykcyjne w przypadku systemów do automatyzacji jazdy, zwłaszcza w odniesieniu do wymogów homologacyjnych, niż ma to miejsce w przypadku automatyzacji procesu parkowania. Niezbędne zmiany prawa regulacyjnego, które w Niemczech jest częściowo określone przez Wiedeńską Konwencję o ruchu drogowym, są dyskutowane na całym świecie. Źródło: © Bosch

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-2
reklama
reklama