reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© vinnstock dreamstime.com Rynki | 09 lutego 2016

Inteligentne okulary czeka jeszcze popularno艣膰

Prognoza na 2016 roku zak艂ada sprzeda偶 niespe艂na miliona sztuk inteligentnych okular贸w, natomiast na rok 2020 鈥 ju偶 12 mln sztuk.
Sprzeda偶 ma rosn膮膰 najszybciej po 2017 roku 鈥 przewiduj膮 eksperci Juniper Research. Jeszcze niedawno prognozy analityk贸w zak艂ada艂y rozw贸j tego rynku o wiele wcze艣niej, ale cios zadany w 2015 roku, gdy Google zadecydowa艂 o wycofaniu Google Glass, wstrzyma艂 rozw贸j tej bran偶y.

W 2017 roku powszechnie dost臋pne b臋d膮 urz膮dzenia r贸偶nych producent贸w: HoloLens Microsoftu, czy produkty Sony, ODG, Meta i, by膰 mo偶e Magic Leap, je艣li odejdzie od wersji dost臋pnej tylko dla deweloper贸w na rzecz urz膮dzenia konsumenckiego.
Microsoft HoloLens to gogle rozszerzonej rzeczywisto艣ci, kt贸re maj膮 trafi膰 do deweloper贸w jeszcze w pierwszym kwartale 2016 roku. Urz膮dzenie dzia艂a ca艂kowicie niezale偶nie, nie wymagaj膮c pod艂膮czenie do komputera czy smartfonu. Cena to 3 tys. USD. Jak ocenia Juniper Research, wersja konsumencka HoloLens, kt贸ra ma si臋 pojawi膰 w 2017 roku, rozrusza rynek inteligentnych okular贸w.

Eksperci Juniper Research zwracaj膮 uwag臋 na to, 偶e chocia偶 Google zach臋ca艂 do korzystania z Google Glass w dowolnym miejscu, to mo偶na si臋 spodziewa膰, 偶e ludzie b臋d膮 jednak u偶ywali inteligentnych okular贸w g艂ownie w domach. Niemniej od艂o偶enie projektu Google Glass na p贸艂k臋 sprawi艂o, 偶e sukces komercyjnych inteligentnych okular贸w r贸wnie偶 zosta艂 oddalony w czasie.

Ale inteligentne okulary mog膮 znale藕膰 swoje zastosowania w r贸偶nych niszach, np. jako sprz臋t dla sportowc贸w. Natomiast naprawd臋 obiecuj膮cym segmentem wydaj膮 si臋 by膰 produkty wykorzystywane w pracy, kt贸re mog膮 znacznie poprawi膰 wydajno艣膰 i efektywno艣膰. Wolne r臋ce przydadz膮 si臋 przy wielu zaj臋ciach, podczas gdy okulary mog膮 oferowa膰 wiele mo偶liwo艣ci wizyjnych, takich, kt贸rych nie maj膮 smartfony. Je偶eli jednak u偶ytkownikom nie przeszkadza fakt, 偶e r臋ce by艂yby zaj臋te, to korzystanie ze smartfona jest przewa偶nie wygodniejsze i ta艅sze ni偶 z okular贸w. Wracaj膮c jednak do inteligentnych okular贸w w pracy 鈥 kluczow膮 funkcj膮 jest tu mo偶liwo艣膰 przesy艂ania obrazu na 偶ywo, z kt贸rej ch臋tnie skorzystaj膮 takie sektory jak produkcja, logistyka czy energetyka.

殴r贸d艂o: Juniper Research
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-2