reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Samsung Przemys艂 elektroniczny | 01 lutego 2016

Samsung opublikowa艂 wyniki za 2015 rok

W ca艂ym 2015 roku Samsung odnotowa艂 przychody w wysoko艣ci 200,65 bln KRW (blisko 167 mld USD), natomiast zysk operacyjny wyni贸s艂 26,41 bln KRW (21,9 mld USD).
Firma Samsung Electronics Co., Ltd. og艂osi艂a wyniki finansowe za czwarty kwarta艂 2015 roku, kt贸ry zako艅czy艂 si臋 31 grudnia. Firma zanotowa艂a skonsolidowane przychody w wysoko艣ci 53,32 bilion贸w won贸w korea艅skich (KRW), czyli oko艂o 44,4 mld USD i 6,14 biliona KRW zysku operacyjnego (5,1 mld USD). Dla por贸wnania: ostatni kwarta艂 2014 roku przyni贸s艂 przychody w wysoko艣ci 52,7 bln KRW oraz zysk w wysoko艣ci 5,29 bln KRW.


W obliczu niekorzystnych zjawisk w globalnej gospodarce, w tym gwa艂townego spadku cen ropy naftowej, w czwartym kwartale dochody sp贸艂ki spad艂y w uj臋ciu kwartalnym. Przyczyn膮 by艂y s艂absze wyniki sprzeda偶y podzespo艂贸w, na kt贸re wp艂yn臋艂y ni偶sze ceny pami臋ci DRAM i paneli LCD, wynikaj膮ce z ni偶szego popytu na rynku IT i komputer贸w PC 鈥 pisze sp贸艂ka w komunikacie.
Pozytywny wp艂yw r贸偶nic kursowych w czwartym kwartale, wynikaj膮cy z silnej pozycji wona korea艅skiego, kt贸ry znacz膮co przyczyni艂 si臋 do wzrostu dochod贸w ze sprzeda偶y podzespo艂贸w w trzecim kwartale, mia艂 jednak negatywny wp艂yw i obni偶y艂 wynik pochodz膮cy g艂贸wnie ze sprzeda偶y produkt贸w finalnych, o oko艂o 400 mld KRW.

Ze wzgl臋du na trudn膮 sytuacj臋 gospodarcz膮 i malej膮cy popyt na rynku IT, utrzymanie dochod贸w w 2016 roku nie b臋dzie 艂atwe, a sp贸艂ka b臋dzie d膮偶y艂a do poprawy wynik贸w w drugiej po艂owie roku, wykorzystuj膮c silny popyt sezonowy na produkty finalne i zwi臋kszanie oferowanego asortymentu podzespo艂贸w.

Samsung zamierza 鈥瀌o艂o偶y膰 wszelkich stara艅, aby zabezpieczy膰 rentowno艣膰 wszystkich jednostek biznesowych”, przy czym skupi si臋 tak偶e na wzmocnieniu 艣rednio- i d艂ugookresowej konkurencyjno艣ci, mi臋dzy innymi nowych obszar贸w biznesowych, takich jak internet rzeczy (IoT). W przypadku internetu rzeczy firma planuje pocz膮tkowo skoncentrowa膰 si臋 na inteligentnym domu (Smart Home) i inteligentnych technologiach medycznych (Smart Health), wykorzystuj膮c si艂臋 swojego ekosystemu.

Samsung przedstawi艂 swoje plany dotycz膮ce r贸偶nych obszar贸w dzia艂alno艣ci. I tak, w bran偶y pami臋ci firma planuje zwi臋kszenie konkurencyjno艣ci swoich produkt贸w i umocnienie zajmowanej pozycji lidera technologicznego poprzez rozw贸j innowacji. W obszarze sprzeda偶y System贸w LSI, firma planuje dywersyfikacj臋 klient贸w b臋d膮cych wytw贸rcami p贸艂przewodnik贸w i wzbogacenie asortymentu SoC (System-on-Chip).

Z kolei w segmencie wy艣wietlaczy, Samsung planuje zabezpieczy膰 艣rednio- i d艂ugoterminowe tempo wzrostu, wykorzystuj膮c technologi臋 OLED do opracowania nowych zastosowa艅 w produktach takich jak wy艣wietlacze przezroczyste i lustrzane, urz膮dzenia VR (wirtualnej rzeczywisto艣ci) czy wy艣wietlacze samochodowe, przy jednoczesnym wzmocnieniu technologii wy艣wietlaczy elastycznych.

W dziedzinie produkt贸w mobilnych firma b臋dzie koncentrowa膰 si臋 na wzmacnianiu konkurencyjno艣ci swojego oprogramowania, a tak偶e sprz臋tu, us艂ug i urz膮dze艅 ubieralnych. Natomiast w segmencie elektroniki u偶ytkowej Samsung planuje zachowanie pozycji lidera w dziedzinie urz膮dze艅 ery inteligentnego domu i r贸偶norodnych produkt贸w internetu rzeczy.

W pierwszym kwartale trudne warunki prawdopodobnie utrzymaj膮 si臋 z powodu s艂abego popytu sezonowego i spowolnienia w bran偶y IT. W zwi膮zku z tym firma skoncentruje si臋 na rozszerzeniu udzia艂u produkt贸w o warto艣ci dodanej, podczas gdy dzia艂ania w segmencie zestaw贸w skupi膮 si臋 na najwa偶niejszych nowo wprowadzanych produktach.

Nak艂ady inwestycyjne w 2015 roku wynios艂y og贸艂em 25,5 bln KRW, z czego 14,7 bln KRW przypad艂o na p贸艂przewodniki, a 4,7 bln KRW na wy艣wietlacze. Plan nak艂ad贸w inwestycyjnych na 2016 rok nadal pozostaje na etapie przegl膮du.

殴r贸d艂o: Samsung
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 11 2018 23:40 V11.10.6-2