reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Samsung
Przemysł elektroniczny |

Samsung opublikował wyniki za 2015 rok

W całym 2015 roku Samsung odnotował przychody w wysokości 200,65 bln KRW (blisko 167 mld USD), natomiast zysk operacyjny wyniósł 26,41 bln KRW (21,9 mld USD).

Firma Samsung Electronics Co., Ltd. ogłosiła wyniki finansowe za czwarty kwartał 2015 roku, który zakończył się 31 grudnia. Firma zanotowała skonsolidowane przychody w wysokości 53,32 bilionów wonów koreańskich (KRW), czyli około 44,4 mld USD i 6,14 biliona KRW zysku operacyjnego (5,1 mld USD). Dla porównania: ostatni kwartał 2014 roku przyniósł przychody w wysokości 52,7 bln KRW oraz zysk w wysokości 5,29 bln KRW.
W obliczu niekorzystnych zjawisk w globalnej gospodarce, w tym gwałtownego spadku cen ropy naftowej, w czwartym kwartale dochody spółki spadły w ujęciu kwartalnym. Przyczyną były słabsze wyniki sprzedaży podzespołów, na które wpłynęły niższe ceny pamięci DRAM i paneli LCD, wynikające z niższego popytu na rynku IT i komputerów PC – pisze spółka w komunikacie.
Pozytywny wpływ różnic kursowych w czwartym kwartale, wynikający z silnej pozycji wona koreańskiego, który znacząco przyczynił się do wzrostu dochodów ze sprzedaży podzespołów w trzecim kwartale, miał jednak negatywny wpływ i obniżył wynik pochodzący głównie ze sprzedaży produktów finalnych, o około 400 mld KRW. Ze względu na trudną sytuację gospodarczą i malejący popyt na rynku IT, utrzymanie dochodów w 2016 roku nie będzie łatwe, a spółka będzie dążyła do poprawy wyników w drugiej połowie roku, wykorzystując silny popyt sezonowy na produkty finalne i zwiększanie oferowanego asortymentu podzespołów. Samsung zamierza „dołożyć wszelkich starań, aby zabezpieczyć rentowność wszystkich jednostek biznesowych”, przy czym skupi się także na wzmocnieniu średnio- i długookresowej konkurencyjności, między innymi nowych obszarów biznesowych, takich jak internet rzeczy (IoT). W przypadku internetu rzeczy firma planuje początkowo skoncentrować się na inteligentnym domu (Smart Home) i inteligentnych technologiach medycznych (Smart Health), wykorzystując siłę swojego ekosystemu. Samsung przedstawił swoje plany dotyczące różnych obszarów działalności. I tak, w branży pamięci firma planuje zwiększenie konkurencyjności swoich produktów i umocnienie zajmowanej pozycji lidera technologicznego poprzez rozwój innowacji. W obszarze sprzedaży Systemów LSI, firma planuje dywersyfikację klientów będących wytwórcami półprzewodników i wzbogacenie asortymentu SoC (System-on-Chip). Z kolei w segmencie wyświetlaczy, Samsung planuje zabezpieczyć średnio- i długoterminowe tempo wzrostu, wykorzystując technologię OLED do opracowania nowych zastosowań w produktach takich jak wyświetlacze przezroczyste i lustrzane, urządzenia VR (wirtualnej rzeczywistości) czy wyświetlacze samochodowe, przy jednoczesnym wzmocnieniu technologii wyświetlaczy elastycznych. W dziedzinie produktów mobilnych firma będzie koncentrować się na wzmacnianiu konkurencyjności swojego oprogramowania, a także sprzętu, usług i urządzeń ubieralnych. Natomiast w segmencie elektroniki użytkowej Samsung planuje zachowanie pozycji lidera w dziedzinie urządzeń ery inteligentnego domu i różnorodnych produktów internetu rzeczy. W pierwszym kwartale trudne warunki prawdopodobnie utrzymają się z powodu słabego popytu sezonowego i spowolnienia w branży IT. W związku z tym firma skoncentruje się na rozszerzeniu udziału produktów o wartości dodanej, podczas gdy działania w segmencie zestawów skupią się na najważniejszych nowo wprowadzanych produktach. Nakłady inwestycyjne w 2015 roku wyniosły ogółem 25,5 bln KRW, z czego 14,7 bln KRW przypadło na półprzewodniki, a 4,7 bln KRW na wyświetlacze. Plan nakładów inwestycyjnych na 2016 rok nadal pozostaje na etapie przeglądu. Źródło: Samsung

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:09 V22.4.32-2
reklama
reklama