reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© PESA Rynki | 15 lipca 2015

PKP przechodzi na LED

Wieloletni program modernizacyjny PKP przewiduje mi臋dzy innymi wymian臋 200 tys. opraw o艣wietleniowych.
Technologia LED ma zast膮pi膰 na kolei stosowane dawniej o艣wietlenie 偶arowe, 偶arowo-rt臋ciowe, rt臋ciowe i sodowe. Wed艂ug danych PKP S.A., do wymiany jest oko艂o 200 tys. opraw o艣wietleniowych. W prowadzonym od roku 2004 programie wymiany, zamontowano ponad 50 tys. nowoczesnych opraw, w tym jedynie 1,5 tys. LED. Jednak, obecnie preferowanym rozwi膮zaniem b臋dzie w艂a艣nie technologia LED. Jak podaje PKP, dzi臋ki wymianie o艣wietlenia na nowoczesne, w tym LED, PLK (sp贸艂ka zarz膮dzaj膮ca infrastruktur膮 kolei) oszcz臋dza rocznie 11 mln z艂. Jako przyk艂ad sp贸艂ka podaje trzy tunele komunikacyjne na stacji Warszawa Wschodnia, gdzie w oko艂o 300 starych oprawach zainstalowano 藕r贸d艂a LED. Koszt wyni贸s艂 60 tys. z艂otych, a uzyskane oszcz臋dno艣ci w skali roku to 50 tys. z艂otych. 鈥楾echnologia LED jest technologi膮 preferowan膮 przy wszystkich projektach modernizacyjnych, kt贸re planujemy w tym roku. Oprawy tego typu mog膮 bezawaryjnie pracowa膰 nawet 12 lat - czyli blisko dwuip贸艂krotnie d艂u偶ej ni偶 stosowane do tej pory o艣wietlenie sodowe i pi臋ciokrotnie d艂u偶ej od eksploatowanych jeszcze 藕r贸de艂 rt臋ciowych. Poza tym LEDy, to wymierne oszcz臋dno艣ci鈥 czytamy w komunikacie sp贸艂ki.
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 15 2019 09:57 V12.1.1-2