reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ngweikeong dreamstime.com
Analizy |

Trzy trendy w optoelektronice

Nadajniki laserowe, czujniki obrazu CMOS i wysokiej jasności diody LED będą kluczowymi czynnikami wpływającymi na rozwój rynku optoelektroniki w najbliższych latach.

W ciągu ostatnich 15 lat zmieniały się grupy produktowe, które ciągnęły w górę rynek optoelektroniki. Na przykład w czasach przed pęknięciem bańki firm dot.com w 2001 roku najszybciej rosła sprzedaż nadajników laserowych do szybkich sieci optycznych. W ostatniej dekadzie gwiazdami były czujniki obrazu oraz elementy świecące (przede wszystkich LED-y), ale ostatnio znowu rośnie znaczenie nadajników laserowych. Jak ocenia firma analityczna IC Insights, te trzy grupy przyczynią się najbardziej do wzrostu rynku optoelektroniki do 2019 roku. Oświetlenie HB LED (high brightness LED) to bardzo istotny składnik wartego 100 mld USD rynku oświetleniowego. Dynamika sprzedaży w ostatniej dekadzie była olbrzymia, ze względu na coraz powszechniejsze stosowanie HB LED-ów jako podświetlenia w telewizorach, telefonach komórkowych, tabletach i wyświetlaczach. Ten wzrost wyhamował w ostatnim czasie, ze względu na duże nasycenie rynku. Producenci komponentów HB LED koncentrują się teraz na cięciu kosztów i usprawnianiu jakości produktów przeznaczonych do zastosowań w domach i biurach, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz oraz np. do lamp samochodowych lub znaków. IC Insights przewiduje, że rynek HB LED-ów w latach 2014-2019 wzrośnie 9,7%. Sprzedaż sensorów obrazu CMOS będzie rosła w związku z nowymi zastosowaniami tych komponentów, np. w systemach bezpieczeństwa w motoryzacji, sprzęcie medycznym, systemach monitoringu, elektronice do noszenia i innych obszarach wykraczających poza standardowe użycie tych sensorów w aparatach do telefonów komórkowych. IC Insights przewiduje, że rynek sensorów obrazu CMOS w latach 2014-2019 wzrośnie 11,1%. Nadajniki laserowe do światłowodów będą najszybciej rosnącą kategorią wśród optoelektroniki. Operatorzy sieciowi muszą bowiem nadążać za olbrzymim wzrostem ruchu w internecie związanym z transmisją wideo i danych oraz usługami w chmurze. Muszą też brać pod uwagę możliwość miliardów nowych połączeń w związku z wdrażaniem internetu rzeczy (IoT). Prognoza wzrostu sprzedaży dla tej grupy produktów to 15,3%. --- Źródło: © IC Insights

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-1
reklama
reklama