reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© aydindurdu dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Braster wchodzi do sektora usług medycznych

BRASTER S.A. zrewidował strategię spółki na lata 2015 – 2021 kładąc nacisk przede wszystkim na nowy model biznesowy oraz adresując Tester piersi bezpośrednio do kobiet.

Prezes zarządu Marcin Halicki zapowiedział, że w drugiej połowie 2016 roku finalny produkt trafi do kobiet w Polsce, w 2017 na rynek niemiecki i brytyjski. Od 2018 roku planowana jest dalsza ekspansja BRASTER na rynki UE, USA i innych krajów. Model biznesowy przedstawiony przez zarząd BRASTER S.A. zakłada, że prawie 70% przychodów spółki będzie generowała sprzedaż wysokomarżowych usług telemedycznych oferowanych w pakiecie wraz z Testerem. Potencjał wybranych rynków został oszacowany na ponad 133,5 miliona użytkowniczek, które będą zainteresowane zakupem Testera piersi od BRASTER. - Naszym celem jest przede wszystkim ocalenie zdrowia i życia tysięcy kobiet na całym świecie. Dane epidemiologiczne wyraźnie wskazują, że konieczne jest jak najszybsze wypełnienie luki diagnostycznej i zapewnienie kobietom – zwłaszcza nieobjętym programami screeningowymi – wczesnej diagnostyki piersi. Dlatego też zmieniliśmy strategię i zaadresowaliśmy nasz produkt bezpośrednio do użytkowniczek. Wielkość tego rynku w Polsce szacujemy na ok. 4 miliony kobiet. Ponadto, przeanalizowaliśmy model biznesowy i dostrzegliśmy ogromny potencjał w świadczeniu usług telemedycznych – czyli zdalnej konsultacji i interpretacji danych – które zapewnią nam nie tylko główne źródło dochodu, ale również znacząco przyspieszą moment zwrotu z inwestycji dla inwestorów – mówi Marcin Halicki, prezes zarządu BRASTER S.A.
Przychody BRASTER będą osiągane ze sprzedaży Testera, abonamentu obejmującego pakiet 24 automatycznych interpretacji wyników badań, usług dodatkowych, a także z na bieżąco budowanej bazy danych statystycznych. Produkt – Tester piersi – będzie oferowany w postaci urządzenia, przyjaznych i intuicyjnych aplikacji mobilnych zapewniających kobietom interaktywne wsparcie podczas badania, a także dostępu do portalu internetowego i indywidualnego profilu użytkownika oraz centrum telemedycznego (zespół lekarzy ekspertów w dziedzinie termografii i radiologii). Spółka zakłada, że urządzenie będzie oferowane w mieszanym modelu dystrybucji łączącym kanał tradycyjny (sieć apteczna i apteczno-drogeryjna) oraz kanał zdalny (online).
Z przeprowadzonych przez BRASTER S.A. w listopadzie br. badań marketingowych pt. „Postawy kobiet w dziedzinie profilaktyki raka piersi” wynika, że aż 71% ankietowanych uważa pomysł wprowadzenia na rynek urządzenia do wczesnej diagnostyki raka piersi wykonywanego w domu za znakomity i dobry, 57% badanych wyraziło chęć zakupu takiego urządzenia, a 17% oszacowało jego koszt na ponad 400 PLN. - Nie możemy na razie mówić o konkretnej cenie urządzenia ani na polskim, ani żadnym innym rynku. Z pewnością cena będzie różnicowana w zależności od kraju. Na razie szacujemy, że marże na rynku usług telemedycznych kształtują się w przedziale od 50% do 70% i liczymy, że będą stanowiły większość naszego biznesu – komentuje prezes Halicki. Zaprezentowany model biznesowy zakłada sprzedaż urządzenia wraz z abonamentem umożliwiającym dokonanie 24 badań w ciągu 2 lat. Co istotne, matryce termograficzne – stanowiące najważniejszą część urządzenia – oraz abonament na usługi interpretacji wyników będą stanowić dodatkowe źródło przychodu dla spółki i będą odnawiane co 2 lata.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-2
reklama
reklama