reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Comarch Przemys艂 elektroniczny | 22 pa藕dziernika 2014

Comarch wyprodukuje beacony

Polski producent oprogramowania powo艂a艂 sp贸艂k臋 Comarch Technologies, kt贸ra zajmie si臋 produkcj膮 beacon贸w.
鈥 Cz臋sto zachwycamy si臋 nowinkami z Zachodu z zakresu nowoczesnej elektroniki konsumenckiej, a w szczeg贸lno艣ci internetu rzeczy (ang: IoT), a nie doceniamy tego co innowacyjne, a jednocze艣nie rdzennie polskie. W praktyce niekt贸re z szumnie og艂aszanych na zachodzie rozwi膮za艅, powstaj膮 w zaciszu, w polskich laboratoriach, jednak klauzule poufno艣ci nie pozwalaj膮 ujawnia膰, 偶e to polska my艣l. Tym razem Comarch z pe艂n膮 otwarto艣ci膮 mo偶e zaprezentowa膰 kolejne w 100% polskie i autorskie rozwi膮zanie, kt贸re do艂膮czy do rodziny urz膮dze艅 Comarch 鈥 m贸wi prezes Comarch Technologies Mariusz Lasek. Rozwi膮zanie Comarch jest w pe艂ni autorskie. Poczynaj膮c od projektu, poprzez produkcj臋, a偶 po aplikacje okre艣laj膮ce logik臋 wykorzystania beacon贸w 鈥 wszystko powstaje na miejscu w Krakowie. Comarch ma pe艂n膮 kontrol臋 nad ca艂膮 technologi膮, dzi臋ki czemu mo偶e j膮 skutecznie rozszerza膰 i rozwija膰 zgodnie z istniej膮cymi standardami rynkowymi czy potrzebami klient贸w, uzupe艂niaj膮c rozwi膮zanie o nowe i unikalne funkcjonalno艣ci. 鈥 Obecnie trwaj膮 prace nad uwzgl臋dnieniem dodatkowych rozwi膮za艅 poszerzaj膮cych funkcjonalno艣膰 zwyk艂ego beacona dost臋pnego na rynku 鈥 m贸wi Tomasz Bernacki, Product Manager Comarch beacon. Nowe rozwi膮zanie jest ju偶 oferowane klientom Comarch jako rozszerzenie funkcjonalno艣ci aktualnej oferty firmy (system贸w lojalno艣ciowych, ERP, retail, e-commerce, bankowo艣膰, platforma EDI), a tak偶e jako dedykowane, kompleksowe rozwi膮zanie w modelu HW+SW pod nowe potrzeby biznesu. Polska technologia 鈥 mi臋dzynarodowe wdro偶enia Technologia oferowana przez Comarch nie ogranicza si臋 do jednej, konkretnej bran偶y, gdy偶 mo偶liwo艣ci zastosowania beacon'贸w s膮 nieograniczone. Comarch widzi potencja艂 w handlu (detalicznym, hurtowym, e-commerce), bankowo艣ci, turystyce, logistyce, a przyk艂ad贸w wci膮偶 przybywa. Beacony Comarchu ju偶 nied艂ugo b臋dzie mo偶na znale藕膰 na lotniskach, w galeriach handlowych czy halach produkcyjnych. Retail 鈥 pierwszy etap rewolucji beacon Jedn膮 z podstawowych bran偶 szerokiego zastosowania technologii b臋dzie bran偶a handlu detalicznego. Technologia beacon umo偶liwia zbieranie informacji na temat zachowania, preferencji klienta, z jak膮 cz臋stotliwo艣ci膮 dokonuje zakup贸w, przy kt贸rych produktach sp臋dza w sklepie najwi臋cej czasu itd. St膮d przedsi臋biorstwo wie, jak膮 informacj臋 przes艂a膰 do swojego klienta, a z punktu widzenia klienta jest ona bardzo cenna i odpowiada na jego potrzeby. To w艂a艣nie sprawia, 偶e technologia jest przysz艂o艣ci膮 bran偶y retail, poniewa偶 potrzebuj膮 tego obie strony. Jak to dzia艂a Technologia Comarch beacon sk艂ada si臋 z nadajnika beacon, aplikacji na smartfony oraz us艂ugi do zarz膮dzania beaconami. Sam beacon to transmiter, kt贸ry rozsy艂a zdefiniowany sygna艂 rozpoznawany przez kompatybilne urz膮dzenia. Sygna艂y te rozpoznawane s膮 jako trzy numery 鈥 UUID, identyfikuj膮cy z regu艂y rodzaj us艂ugi, i dwa numery dodatkowe odpowiadaj膮ce za rozpoznanie funkcji. Odbiornikiem mo偶e by膰 dowolne urz膮dzenie obs艂uguj膮ce Bluetooth 4.0, kt贸ry obecnie staje si臋 standardem wyposa偶enia smartfon贸w. Comarch beacon do wykonania akcji wymaga od u偶ytkownika zainstalowania na swoim urz膮dzeniu z Bluetooth 4.0 dedykowanej aplikacji opracowanej przez Comarch. Jest to uniwersalna aplikacja, kt贸ra jest na tyle elastyczna, 偶e mo偶e by膰 dostosowana do potrzeb konkretnego wdro偶enia. Na jej 偶膮danie urz膮dzenie (np. smartfon) skanuje otoczenie w poszukiwaniu konkretnego sygna艂u. Gdy takowy zostanie znaleziony i 鈥瀙asuje鈥 do aplikacji, aplikacja ta wywo艂uje okre艣lon膮 funkcj臋. Mo偶e to by膰 wy艣wietlenie monitu (np. przywitanie klienta czy informacja o oczekuj膮cym zam贸wieniu), zameldowanie si臋 w konkretnym miejscu, wy艣wietlenie spersonalizowanej oferty i promocji czy geolokalizacji klient贸w w sklepie i 艣ledzenie ich zachowania. --- 殴r贸d艂o: 漏 Comarch
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-1