reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Ifinity Przemysł elektroniczny | 07 października 2014

Ifinity: „Najważniejsza jest ekspansja zagraniczna”

Beacony zyskują na popularności. Mówi się już nawet o tworzeniu „Polskiej Doliny Beaconowej”, do której m.in. należy firma Ifinity. Evertiq.pl rozmawia z założycielami spółki.
Współzałożyciele spółki Ifinity, Adam Jesionkiewicz i Michał Polak, mają już wieloletnie doświadczenie w działalności na rynku internetowym. Spółka realizuje wdrożenia oparte o technologię beaconów – małych urządzeń wielkości monety, które działają w oparciu o technologię Bluetooth Low Energy. Jednym z większych przedsięwzięć w Polsce opartych o beacony jest projekt Virtualna Warszawa, na którego rozwój stolica wygrała 4 mln PLN w konkursie Mayors Challenge. Virtualna Warszawa będzie wdrażana w instytucjach publicznych, środkach komunikacji miejskiej, a także w przestrzeni turystyczno-kulturalnej miasta. evertiq.pl: - Nad czym teraz najintensywniej pracuje firma Ifinity? Michał Polak: W tej chwili nad jednym z realizowanych dla Warszawy projektów, związanym z komunikacją miejską. Niestety nie możemy jeszcze zdradzać wielu szczegółów. Mogę tylko powiedzieć, że będzie to bardzo duże usprawnienie, charakteryzujące się innowacyjnym podejściem do komunikacji miejskiej. Jesteśmy też gotowi do implementacji kolejnych elementów projektu Virtualna Warszawa, chociaż tu oczywiście decyzje podejmuje miasto, czyli główny beneficjent. - Jaką przewagę konkurencyjną ma firma? Michał Polak: Przede wszystkim fakt, że nie skupiamy się tylko i wyłącznie na produkcji samego hardware’u, ale również na dostarczaniu komplementarnych usług opartych o beacony. Jeśli popatrzymy na przeprowadzone wdrożenia, w większości dostarczamy nie tylko beacony, ale o wiele większą oraz istotniejszą część, czyli oprogramowanie. Wyraźnie widać to w przypadku projektu w Społecznym Centrum Osób Niepełnosprawnych, w którym zaimplementowaliśmy nawigację wewnątrz budynków, cały system do wytyczania tras oraz integrację z zainstalowanym tam biletomatem. Adam Jesionkiewicz: - Zakres naszych usług składa się z czterech głównych elementów: Po pierwsze badamy potrzeby klienta i na tej podstawie proponujemy konkretne rozwiązania, które mogą być realizowane za pomocą beaconów. Następnie przygotowujemy oprogramowanie, w tym także aplikację mobilną. Kolejny krok to implementacja samych beaconów, a na koniec uruchomienie całego systemu i jego promocja. . - Na jakie branże stawia Ifinity? Michał Polak: - Nasza działalność skoncentrowana jest wokół sześciu obszarów: powierzchnie handlowe, przestrzeń miejska, muzea i galerie, parkingi, szpitale oraz uczelnie wyższe. Bliska nam jest idea inteligentnych miast i rozwiązań, które usprawniają korzystanie z przestrzeni publicznych. Planowane przez nas wdrożenia są bardzo różnorodne. Poza tym jesteśmy elastyczni, z łatwością odchodzimy od szablonu i oferujemy rozwiązania wyspecjalizowane pod konkretne oczekiwania. - W sierpniu tego roku fundusz SpeedUp Venture Capital Group zainwestował w Ifinity. Na co firma przeznaczy pieniądze? Michał Polak: - W pierwszej kolejności na rozwój spółki. Funkcjonujemy na bardzo innowacyjnym rynku, więc bez wsparcia funduszu ciężko byłoby zdobyć masę krytyczną niezbędną do tego, by zaistnieć na rynku globalnym. Obecnie jesteśmy po etapie dynamicznej rekrutacji do naszych biur (jeszcze dwa miesiące temu mieliśmy 8 pracowników, teraz jest około 30) i chcemy mocno zaakcentować naszą obecność na nowych rynkach. Oczywiście inwestujemy również w badania i rozwój. Chcemy usprawniać własne produkty, w oparciu o które będziemy masowo realizować nasze usługi. - Nowinką techniczną są z pewnością beacony ładowane bezprzewodowo. Michał Polak: - Jest to nasz najświeższy produkt, z którego jesteśmy bardzo dumni. Beacony ładowane bezprzewodowo pojawią się w sprzedaży pod koniec tego roku. Eliminacja baterii to dobra wiadomość, bo jedną z większych bolączek, które zgłaszali klienci była właśnie konieczność ich okresowej wymiany. Adam Jesionkiewicz: - Wymiana nie jest częsta, raz na rok lub na dwa lata, ale w przypadku zarządcy dużego obiektu handlowego, który musi zdemontować, wymienić baterie i zamontować z powrotem 2 tysiące beaconów, zastosowanie bezprzewodowego ładowania stanowi olbrzymie udogodnienie. Dlatego razem z naszym partnerem produkcyjnym z Chin zdecydowaliśmy się wprowadzać innowacje właśnie w tym obszarze. Obecnie jesteśmy na etapie końcowych testów. - Plany na przyszłość? Michał Polak: - W tej chwili najważniejsza jest dla nas ekspansja zagraniczna. W ciągu kilku, może kilkunastu tygodni powstaną dwa nowe zagraniczne biura Ifinity. Na polskim rynku udało się nam już zdobyć dosyć dobrą pozycję, więc teraz kładziemy nacisk na rozwój na rynkach zagranicznych. Mamy tam kilka pilotażowych wdrożeń, które będziemy domykać w najbliższej przyszłości. Adam Jesionkiewicz: - Ameryka Północna i Bliski Wschód to dwa regiony, w których w tej chwili jest największe zainteresowanie technologią beaconów. Nie mamy kompleksów, nasza firma od początku była planowana jako spółka globalna, podobnie jak dwie pozostałe polskie firmy działające w tej branży i wyróżniające się pod tym względem na tle kraju (Estimote i Kontakt.io – przypis red.) - Czy technologia wykorzystująca beacony będzie się szybko upowszechniać? Jak przekonać do niej użytkowników? Adam Jesionkiewicz: - Wierzymy, że jeśli nasze rozwiązania przyniosą klientowi realne korzyści, to popularność beaconów będzie rosła lawinowo. Nasz optymizm podtrzymuje wsparcie ze strony producentów telefonów komórkowych. Bluetooth Low Energy jest oferowany w coraz większej liczbie modeli przez niemal wszystkich producentów. To wskazuje, jak szybko ta technologia będzie się upowszechniała. Proponując konkretne rozwiązanie naszym klientom, staramy się, by rozwiązywały realne problemy, a nie dostarczały treść marketingową. Wśród ludzi, którzy słyszeli już o tej technologii, często panuje mylne przekonanie, że technologia beaconów odpowiada za dostarczanie kuponów w sklepach na telefon komórkowy, a to zbyt duże uproszczenie. Michał Polak: - Odpowiadając na to pytanie można przywołać przykład technologii PayPass, która na przestrzeni ostatnich 1-2 lat zdobyła ogromną popularność, a Polska jest jednym ze światowych liderów jeśli chodzi o wdrażanie płatności zbliżeniowych. Adam Jesionkiewicz: - W tej chwili, i nie dotyczy to tylko naszej spółki, ale innych podmiotów, działających na tym rynku, mamy poczucie wyjątkowości polegające na tym, że wierzymy, że jesteśmy w stanie zawalczyć jako dostawca wyjątkowej technologii na rynku globalnym. Razem z pozostałymi polskimi spółkami udało nam się w tym zakresie przykuć uwagę branży technologicznej na całym świecie. Po raz pierwszy stoimy przed historyczną szansą, żeby stworzyć polską dolinę beaconową. Zdjęcia: © Ifinity
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
February 20 2019 12:04 V12.2.3-2