reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© stefan-hermans-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 14 stycznia 2014

Polskie firmy stawiają na telewizory i komputery

Ceny tabletów spadają, więc ich producenci szukają innych możliwości. Krajowe spółki chcą oferować telewizory i komputery pod rodzimymi markami.


Firma AB w listopadzie ubiegłego roku zadebiutowała na rynku komputerów pod marką Optimus. Spółka produkuje komputery w należącej do Grupy AB czeskiej fabryce. Chociaż rynek komputerów stacjonarnych kurczy się kolejny kwartał z rzędu, to dla AB jest to nadal perspektywiczna branża, ponieważ firmy stawiają na poczciwe pecety, a nie na urządzenia mobilne – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”. W 2013 roku 89% przedsiębiorstw kupiło komputery stacjonarne – szacuje firma PMR. Patrycja Gawarecka, dyrektor sprzedaży i marketingu AB tak komentuje sytuację – Wynika to z wyższych kosztów urządzeń przenośnych, mniejszej trwałości oraz większego ryzyka związanego z uszkodzeniem lub kradzieżą. Za popytem na stacjonarne komputery idzie zapotrzebowanie na urządzania peryferyjne, co nie zmieni się radykalnie w ciągu najbliższych lat. Także Action zamierza zdywersyfikować działalność, obawiając się ryzyka związanego z koncentracją na jednym produkcie. – Obecnie analizujemy rynek elektroniki użytkowej, poszukując segmentu, w którym możemy zadebiutować. Decyzje w tej sprawie będą podejmowane wkrótce – mówi dla „DGP” Sławomir Harazin, wiceprezes zarządu Action. Polska spółka chce utrzymać w tym roku dwucyfrową dynamikę wzrostu. W 2013 roku obroty firmy wyniosły około 4,6 mld PLN. Z punktu widzenia polskich firm interesującym segmentem są telewizory. Sprzedaż tych urządzeń w naszym kraju w 2014 roku ma wynieść ponad 3 mln sztuk, podczas gdy w poprzednim roku wynosiła 2,7 mln sztuk. Firma Kruger & Matz w drugim kwartale zamierza wprowadzić do sprzedaży telewizory o przekątnej 40-60 cali oraz myśli o komputerach. - Nowe produkty pozwolą nam na zdobycie kolejnej grupy klientów. Zamierzamy dołączyć do światowej czołówki producentów rynku elektroniki konsumpcyjnej – mówi Michał Leszek, dyrektor ds. marketingu w Kruger & Matz. Jednak chociaż urządzenia mają być sprzedawane pod rodzimymi markami, to w większości będą powstawały w Azji, więc wzrost na tym rynku nie przełoży się na rynek pracy – konstatuje „Dziennik Gazeta Prawna”. --- Źródło: Dziennik Gazeta Prawna Zdjęcie: © Optimus
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 21 2019 21:58 V13.3.9-2