reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© stefan-hermans-dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 14 stycznia 2014

Polskie firmy stawiaj膮 na telewizory i komputery

Ceny tablet贸w spadaj膮, wi臋c ich producenci szukaj膮 innych mo偶liwo艣ci. Krajowe sp贸艂ki chc膮 oferowa膰 telewizory i komputery pod rodzimymi markami.

Firma AB w listopadzie ubieg艂ego roku zadebiutowa艂a na rynku komputer贸w pod mark膮 Optimus. Sp贸艂ka produkuje komputery w nale偶膮cej do Grupy AB czeskiej fabryce. Chocia偶 rynek komputer贸w stacjonarnych kurczy si臋 kolejny kwarta艂 z rz臋du, to dla AB jest to nadal perspektywiczna bran偶a, poniewa偶 firmy stawiaj膮 na poczciwe pecety, a nie na urz膮dzenia mobilne 鈥 pisze 鈥濪ziennik Gazeta Prawna鈥. W 2013 roku 89% przedsi臋biorstw kupi艂o komputery stacjonarne 鈥 szacuje firma PMR. Patrycja Gawarecka, dyrektor sprzeda偶y i marketingu AB tak komentuje sytuacj臋 鈥 Wynika to z wy偶szych koszt贸w urz膮dze艅 przeno艣nych, mniejszej trwa艂o艣ci oraz wi臋kszego ryzyka zwi膮zanego z uszkodzeniem lub kradzie偶膮. Za popytem na stacjonarne komputery idzie zapotrzebowanie na urz膮dzania peryferyjne, co nie zmieni si臋 radykalnie w ci膮gu najbli偶szych lat. Tak偶e Action zamierza zdywersyfikowa膰 dzia艂alno艣膰, obawiaj膮c si臋 ryzyka zwi膮zanego z koncentracj膮 na jednym produkcie. 鈥 Obecnie analizujemy rynek elektroniki u偶ytkowej, poszukuj膮c segmentu, w kt贸rym mo偶emy zadebiutowa膰. Decyzje w tej sprawie b臋d膮 podejmowane wkr贸tce 鈥 m贸wi dla 鈥濪GP鈥 S艂awomir Harazin, wiceprezes zarz膮du Action. Polska sp贸艂ka chce utrzyma膰 w tym roku dwucyfrow膮 dynamik臋 wzrostu. W 2013 roku obroty firmy wynios艂y oko艂o 4,6 mld PLN. Z punktu widzenia polskich firm interesuj膮cym segmentem s膮 telewizory. Sprzeda偶 tych urz膮dze艅 w naszym kraju w 2014 roku ma wynie艣膰 ponad 3 mln sztuk, podczas gdy w poprzednim roku wynosi艂a 2,7 mln sztuk. Firma Kruger & Matz w drugim kwartale zamierza wprowadzi膰 do sprzeda偶y telewizory o przek膮tnej 40-60 cali oraz my艣li o komputerach. - Nowe produkty pozwol膮 nam na zdobycie kolejnej grupy klient贸w. Zamierzamy do艂膮czy膰 do 艣wiatowej czo艂贸wki producent贸w rynku elektroniki konsumpcyjnej 鈥 m贸wi Micha艂 Leszek, dyrektor ds. marketingu w Kruger & Matz. Jednak chocia偶 urz膮dzenia maj膮 by膰 sprzedawane pod rodzimymi markami, to w wi臋kszo艣ci b臋d膮 powstawa艂y w Azji, wi臋c wzrost na tym rynku nie prze艂o偶y si臋 na rynek pracy 鈥 konstatuje 鈥濪ziennik Gazeta Prawna鈥. --- 殴r贸d艂o: Dziennik Gazeta Prawna Zdj臋cie: 漏 Optimus
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-2