© mariaam-dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |
Presja wywierana przez Google’a na rywali jest spora. Komponenty do Moto G w wersji 16GB kosztują bowiem 123 USD, a cena sprzedaży w Stanach Zjednoczonych (bez umowy z operatorem) to 199 USD – podaje „The Wall Street Journal”. Jak ocenia Mark Newman, analityk Sanford C. Bernstein & Co., po doliczeniu innych kosztów marża operacyjna wynosi około 5%. Marża operacyjna Samsunga na średniej klasy smartfonie Galaxy S3 Mini wynosi 20%, a na flagowym Galaxy S4 osiąga nawet 28%. Z kolei Apple do swoich smartfonów iPhone 5S i 5C dolicza 30-35% - szacują analitycy Sanford C. Bernstein & Co. Bardziej obrazowo: komponenty do Galaxy S4 kosztują około 90 USD więcej niż do Moto G, ale klienci zapłacą za smartfon Samsunga o 440 USD więcej (bez kontraktu z operatorem). Sprzedaż smartfonów z niższymi marżami może wywrzeć nacisk na inne firmy. Oczywiście Samsung nie będzie chętny do zmian, ale jak komentuje Mark Newman „Jeśli Google przystawi mu pistolet do głowy, może być zmuszony”. --- Źródło: The New York Times
Google obniża marże
Smartfon Moto G koncernu Google jest sprzedawany tylko z 5% marżą. Tymczasem Samsung i Apple doliczają 20-30%.
Presja wywierana przez Google’a na rywali jest spora. Komponenty do Moto G w wersji 16GB kosztują bowiem 123 USD, a cena sprzedaży w Stanach Zjednoczonych (bez umowy z operatorem) to 199 USD – podaje „The Wall Street Journal”. Jak ocenia Mark Newman, analityk Sanford C. Bernstein & Co., po doliczeniu innych kosztów marża operacyjna wynosi około 5%. Marża operacyjna Samsunga na średniej klasy smartfonie Galaxy S3 Mini wynosi 20%, a na flagowym Galaxy S4 osiąga nawet 28%. Z kolei Apple do swoich smartfonów iPhone 5S i 5C dolicza 30-35% - szacują analitycy Sanford C. Bernstein & Co. Bardziej obrazowo: komponenty do Galaxy S4 kosztują około 90 USD więcej niż do Moto G, ale klienci zapłacą za smartfon Samsunga o 440 USD więcej (bez kontraktu z operatorem). Sprzedaż smartfonów z niższymi marżami może wywrzeć nacisk na inne firmy. Oczywiście Samsung nie będzie chętny do zmian, ale jak komentuje Mark Newman „Jeśli Google przystawi mu pistolet do głowy, może być zmuszony”. --- Źródło: The New York Times