reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© david-alary-dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 10 wrze艣nia 2013

Relpol chce wchodzi膰 na rynki azjatyckie

Pierwsza po艂owa 2013 roku by艂a trudna dla polskiego producenta przeka藕nik贸w, ale firma szuka sposob贸w na popraw臋 sytuacji.

W pierwszym p贸艂roczu 2013 roku przychody Grupy Relpol spad艂y o 12,5% r/r i wynios艂y 52,6 mln PLN. Zysk netto spad艂 o ponad 50% i osi膮gn膮艂 warto艣膰 2,45 mln PLN. Niemniej Rafa艂 Gulka, prezes Relpolu w rozmowie z "Parkietem" przekonuje, 偶e wida膰 sygna艂y wskazuj膮ce na popraw臋 koniunktury. Pozytywne informacje p艂yn膮 g艂贸wnie ze strony dystrybutor贸w, kt贸rzy jako pierwsi odczuwaj膮 zmiany na rynku 鈥 zwi臋kszony popyt dotyczy g艂贸wnie przeka藕nik贸w miniaturowych stosowanych w systemach sterowania i w bran偶y AGD.

Relpol stara si臋 rozwija膰 dzia艂alno艣膰 w nowych obszarach. Dotyczy to mi臋dzy innymi produkcji urz膮dze艅 pod markami innych firm. Sp贸艂ka pozyska艂a kilku nowych klient贸w w tym segmencie i liczy na jego znacz膮cy udzia艂 w przychodach.

Nieco gorzej na razie wygl膮da bran偶a energetyki odnawialnej. - Niestety, widzimy zast贸j w tej bran偶y. Brak odpowiednich regulacji prawnych w wielu krajach i znaczna redukcja dofinansowania 艣rodkami unijnymi spowodowa艂a, 偶e bran偶a nie rozwija si臋 tak dynamicznie, jak oczekiwali艣my 鈥 m贸wi dla "Parkietu" prezes sp贸艂ki. Rafa艂 Gulka dodaje jednak, 偶e nadal spodziewa si臋 rozwoju tego rynku.

Relpol planuje te偶 ekspansj臋 geograficzn膮. Bior膮c pod uwag臋 spowolnienie w Europie, sp贸艂ka chce powalczy膰 np. o rynek azjatycki, korzystaj膮c z pomocy globalnych partner贸w.

---
殴r贸d艂o: Parkiet
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-1