reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© pavel-semenov-dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Samsung spodziewa się poprawy na rynku TV

Światowy lider w produkcji telewizorów uważa, że w drugiej połowie roku nastąpi poprawa na rynku TV. Wpłynie na to lepsza koniunktura w USA oraz nowe, zaawansowane technologicznie modele urządzeń, które pojawią się w sprzedaży.


Ceny telewizorów LCD spadają o 15% każdego roku, więc główni producenci tych urządzeń dodają coraz to nowe funkcjonalności oraz chwalą się nawet 4 razy większą rozdzielczością swoich nowych modeli telewizorów, w porównaniu z tańszymi wersjami wyprodukowanych przez chińskich rywali. - Pierwsza połowa roku była trudna dla branży. Teraz, w obliczu poprawy sytuacji ekonomicznej w Stanach Zjednoczonych, spodziewamy się poprawy w drugiej połowie roku – mówi Kim Hyun-suk, szef działu telewizorów Samsunga w wywiadzie dla Reutersa. Hyun-suk zwraca też uwagę na znaczenie nowej technologii, która właśnie wchodzi na rynek - UHD (Ultra High-Definition), czyli telewizory znane także jako 4K. W tej chwili sprzedaż telewizorów UHD to zaledwie 0,5% rynku telewizorów LCD. Jednak eksperci z Daiwa Capital Markets przewidują, że już za 3-4 lata będzie to 5%. Światowy popyt na telewizory LCD wzrósł o 3,7% w drugim kwartale 2013 roku, głównie z powodu dużego popytu w Chinach (+29%). W innych regionach świata sytuacja wyglądała zdecydowanie gorzej: Europa -14%, Ameryka Północna -9%. Gdyby wyłączyć Chiny, mówilibyśmy o spadku o 3,5% - wynika z analizy DisplaySearch. Samsung zamierza skupić się na segmencie premium i zaoferować większy wybór oraz konkurencyjne ceny w tym sektorze. Południowokoreański gigant czuje na plecach oddech konkurencji, obawiając się między innymi swojego chińskiego rywala, TCL, który zajmuje piątą pozycję w rankingu największych producentów telewizorów. Koreańska spółka z pewnością zamierza postawić na ekrany OLED i czerpać zyski ze sprzedaży mniejszych wyświetlaczy przeznaczonych do smartfonów. Naturalnie ważne będą także wielkie telewizory OLED, ale ich cena sprawia, że tempo rozwoju w tym obszarze będzie znacznie wolniejsze. Nawet jeśli weźmie się pod uwagę przeceny, bowiem zaprezentowany przez firmę jeszcze w czerwcu 55-calowy telewizor z zakrzywionym ekranem, po obniżce ceny o jedną trzecią kosztuje 9 tys. USD. W tym roku sprzedaż telewizorów OLED wyniesie zaledwie kilka tysięcy sztuk – uważają analitycy z Daiwa Capital Markets. W 2015 roku ta liczba ma wynieść 1,6 mln, a w 2017 – 9 mln. Niezależnie od popytu w poszczególnych segmentach, producenci telewizorów na świecie szukają sposobów by poprawić kiepskie marże. Jednym z nich może być outsourcing produkcji, innym – tworzenie spółek venture z partnerami z zewnątrz. Jednak Samsung nie ma takich zamiarów. - Wciąż generujemy zyski - mówi Kim Hyun-suk, po czym dodaje, że spółka rozważała opcje outsourcingu, ale w tym momencie nie ma takich planów. --- Źródło: Reuters

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-1
reklama
reklama