reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© pavel-semenov-dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 09 wrze艣nia 2013

Samsung spodziewa si臋 poprawy na rynku TV

艢wiatowy lider w produkcji telewizor贸w uwa偶a, 偶e w drugiej po艂owie roku nast膮pi poprawa na rynku TV. Wp艂ynie na to lepsza koniunktura w USA oraz nowe, zaawansowane technologicznie modele urz膮dze艅, kt贸re pojawi膮 si臋 w sprzeda偶y.

Ceny telewizor贸w LCD spadaj膮 o 15% ka偶dego roku, wi臋c g艂贸wni producenci tych urz膮dze艅 dodaj膮 coraz to nowe funkcjonalno艣ci oraz chwal膮 si臋 nawet 4 razy wi臋ksz膮 rozdzielczo艣ci膮 swoich nowych modeli telewizor贸w, w por贸wnaniu z ta艅szymi wersjami wyprodukowanych przez chi艅skich rywali.

- Pierwsza po艂owa roku by艂a trudna dla bran偶y. Teraz, w obliczu poprawy sytuacji ekonomicznej w Stanach Zjednoczonych, spodziewamy si臋 poprawy w drugiej po艂owie roku 鈥 m贸wi Kim Hyun-suk, szef dzia艂u telewizor贸w Samsunga w wywiadzie dla Reutersa. Hyun-suk zwraca te偶 uwag臋 na znaczenie nowej technologii, kt贸ra w艂a艣nie wchodzi na rynek - UHD (Ultra High-Definition), czyli telewizory znane tak偶e jako 4K. W tej chwili sprzeda偶 telewizor贸w UHD to zaledwie 0,5% rynku telewizor贸w LCD. Jednak eksperci z Daiwa Capital Markets przewiduj膮, 偶e ju偶 za 3-4 lata b臋dzie to 5%.

艢wiatowy popyt na telewizory LCD wzr贸s艂 o 3,7% w drugim kwartale 2013 roku, g艂贸wnie z powodu du偶ego popytu w Chinach (+29%). W innych regionach 艣wiata sytuacja wygl膮da艂a zdecydowanie gorzej: Europa -14%, Ameryka P贸艂nocna -9%. Gdyby wy艂膮czy膰 Chiny, m贸wiliby艣my o spadku o 3,5% - wynika z analizy DisplaySearch.

Samsung zamierza skupi膰 si臋 na segmencie premium i zaoferowa膰 wi臋kszy wyb贸r oraz konkurencyjne ceny w tym sektorze. Po艂udniowokorea艅ski gigant czuje na plecach oddech konkurencji, obawiaj膮c si臋 mi臋dzy innymi swojego chi艅skiego rywala, TCL, kt贸ry zajmuje pi膮t膮 pozycj臋 w rankingu najwi臋kszych producent贸w telewizor贸w.

Korea艅ska sp贸艂ka z pewno艣ci膮 zamierza postawi膰 na ekrany OLED i czerpa膰 zyski ze sprzeda偶y mniejszych wy艣wietlaczy przeznaczonych do smartfon贸w. Naturalnie wa偶ne b臋d膮 tak偶e wielkie telewizory OLED, ale ich cena sprawia, 偶e tempo rozwoju w tym obszarze b臋dzie znacznie wolniejsze. Nawet je艣li we藕mie si臋 pod uwag臋 przeceny, bowiem zaprezentowany przez firm臋 jeszcze w czerwcu 55-calowy telewizor z zakrzywionym ekranem, po obni偶ce ceny o jedn膮 trzeci膮 kosztuje 9 tys. USD. W tym roku sprzeda偶 telewizor贸w OLED wyniesie zaledwie kilka tysi臋cy sztuk 鈥 uwa偶aj膮 analitycy z Daiwa Capital Markets. W 2015 roku ta liczba ma wynie艣膰 1,6 mln, a w 2017 鈥 9 mln.

Niezale偶nie od popytu w poszczeg贸lnych segmentach, producenci telewizor贸w na 艣wiecie szukaj膮 sposob贸w by poprawi膰 kiepskie mar偶e. Jednym z nich mo偶e by膰 outsourcing produkcji, innym 鈥 tworzenie sp贸艂ek venture z partnerami z zewn膮trz. Jednak Samsung nie ma takich zamiar贸w. - Wci膮偶 generujemy zyski - m贸wi Kim Hyun-suk, po czym dodaje, 偶e sp贸艂ka rozwa偶a艂a opcje outsourcingu, ale w tym momencie nie ma takich plan贸w.

---
殴r贸d艂o: Reuters
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-2