reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© norebbo-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 12 sierpnia 2013

50 mld urządzeń w sieci do 2020 roku

Ericsson przewiduje, że za 7 lat aż 3 mld subskrybentów będzie miało 5-10 urządzeń połączonych z siecią.


Wiąże się to z zasadniczą zmianą w zakresie interakcji międzyludzkich, biznesowych i społecznych. Wszechobecny dostęp do internetu powoduje, że łączność i możliwość interakcji z ludźmi, staje się całkowicie niezależna od lokalizacji. Smartfony i tablety stopniowo przejmują od komputerów typu PC rolę domowych centrów multimedialnych – stają się portalami zintegrowanymi z ekosystemem aplikacji, usług i urządzeń. Trend rozszerza się również na urządzenia takie jak Smart TV, sprzęt audio, czy nawet samochody, które stają się łącznikami w dostępie do usług. Zgodnie z analizą firmy Ericsson, w 2020 roku będzie ponad 3 mld subskrybentów, którzy będą posiadali od 5 do 10 urządzeń połączonych z siecią. Ich sprzęty będą się ze sobą komunikować. Urządzenia konsumenckie to oczywiście tylko niewielki procent wszystkich sprzętów, które będą połączone z siecią w 2020 roku. Za 7 lat na świecie będzie ponad 1,5 mld pojazdów (nie licząc pociągów, tramwajów, etc.), 3 mld różnego rodzaju mierników oraz 100 mld procesorów, zdolnych do przetwarzania informacji i komunikowania. Pionierami w wykorzystaniu komunikacji pomiędzy maszynami już obecnie są: branża transportowa, medyczna i finansowa. Wzrost liczby urządzeń w sieci stawia wyzwania wobec operatorów telekomunikacyjnych, którzy będą musieli zapewnić sieć o zróżnicowanej charakterystyce, zależnej nie tylko od lokalizacji, ale i od sposobu wykorzystywania połączenia (np. ultraniezawodne sieci dla szpitali). – Komunikacja machine-to-machine stanie się istotnym elementem naszego życia prywatnego, a w biznesie jej rola będzie jeszcze większa. Gdy w 2000 roku prezentowałam w programie Wojciecha Manna i Krzysztofa Materny inteligentną lodówkę, wierzyliśmy że podłączanie urządzeń do sieci i rozwój komunikacji m2m nastąpią znacznie szybciej. Dopiero jednak boom związany z urządzeniami mobilnymi, szerokopasmowym internetem mobilnym oraz uproszczeniem interface’ów urządzeń otworzył przestrzeń do prawdziwej rewolucji – powiedziała Katarzyna Pąk, dyrektor działu marketingu i komunikacji w firmie Ericsson w Polsce.
reklama
Załaduj więcej newsów
August 06 2019 20:55 V14.1.1-2