reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© artcp5-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 23 maja 2013

Rośnie zapotrzebowanie na usługi EMS w branży medycznej

Coraz większa skala wykorzystania elektroniki w urządzeniach medycznych sprawia, że producenci OEM z branży medycznej potrzebują usług montażu kontraktowego.


Według analityków z firmy Frost&Sullivan, potencjał rynku medycznego dla firm EMS będzie się zwiększał. W opublikowanym raporcie "EMS Opportunities in the Medical Industry" firma szacuje, że wartość tego rynku w 2019 roku wyniesie 34,38 mld USD, w 2012 roku przychody w tym sektorze wyniosły 16,43 mld USD. Urządzenia medyczne charakteryzują się bardzo wysokimi wymaganiami dotyczącymi jakości i firmom OEM zazwyczaj nie opłaca się inwestować w zaawansowane technologie niezbędne do produkcji elektroniki na żądanym poziomie. To sprawia, że wytwórcy sprzętu medycznego zwracają się do firm EMS, które zainwestowały już w park maszynowy i mają niezbędne kompetencje oraz wiedzę zapewniające wymaganą jakość usług. Ważne jest także wsparcie inżynierów, zarówno na etapie projektowania układów elektronicznych, jak i produkcji. Jednak mimo faktu, że firmy EMS ciągle podnoszą kwalifikacje i oferują coraz więcej usług dodanych, producenci sprzętu medycznego nadal kontrolują większość procesu produkcyjnego. Zlecenia dotyczą tylko części działalności, ograniczając się na przykład do montażu płytek PCB. Jest to spowodowane między innymi koniecznością przestrzegania rygorystycznych przepisów dotyczących branży medycznej. Firmy OEM są też bardzo ostrożne przy wyborze partnera EMS i decydują się głównie na przedsiębiorstwa o sprawdzonej opinii. OEM-y chcą też zachowywać prawa intelektualne do produktu oraz punkty styczności klienta z firmą, co ogranicza możliwości zwiększania przychodów przez EMS-y. - Firmy EMS muszą przede wszystkim skupić się na rozwoju współpracy z klientami OEM. Muszą zadbać o zaufanie i odpowiedni potencjał produkcyjny, ponieważ zwiększanie skali współpracy pomiędzy firmami OEM i EMS to proces długofalowy - mówi Lavanya Rammohan, analityk z agencji Frost & Sullivan. – Dostawcy usług muszą być świadomi trendów w branży oraz znać i rozumieć modele finansowych, wyzwania produkcyjne, złożoność łańcucha dostaw oraz wymagane certyfikaty i audyty, aby oferować wszechstronne usługi – dodaje Rammohan. --- Źródło: Frost & Sullivan
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 03 2019 22:29 V14.8.2-1