reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© andrzej-thiel-dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Amica celuje w miliard euro przychodów

Ten cel ma być osiągnięty w ciągu najbliższej dekady. Spółka zakończyła ostatnio rozbudowę zakładu we Wronkach i rozpoczęła produkcję wiązek.


Amica zakończyła właśnie kolejny etap rozbudowy fabryki sprzętu grzejnego (kuchnie wolnostojące i piekarniki do zabudowy) we Wronkach. Jeszcze w 2010 roku jego moce produkcyjne wynosiły 750 tys. sztuk jednostek produkcyjnych rocznie, podczas gdy obecnie to 1,1 mln szt., na jesienny sezon sprzedażowy będzie to 1,2 mln szt., a w przyszłym roku – już 1,4 mln szt. - Nasze inwestycje we Wronkach sięgnęły łącznie poziomu 700 mln PLN. Jesteśmy przygotowani, aby budować silną pozycję na kolejnych rynkach geograficznych - poza obecnymi Polską, Rosją, Skandynawią i Niemcami - we Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii czy Hiszpanii, na chłonnych rynkach europejskich – powiedział Jacek Rutkowski, prezes zarządu Amica Wronki SA. - W Europie sprzedaje się 7 mln kuchni wolnostojących, ale żaden z największych koncernów AGD nie postawił na ten segment, notując tu niskie marże. My stawiamy na kuchnie wolnostojące, bo potrafimy uzyskiwać tu dobre marże. To nasza przewaga, gdyż ta sztuka nie udaje się konkurentom – dodał prezes Rutkowski. Wzrost przy postawieniu na lekko niszowy rynek może okazać się bardzo dobrym pomysłem, ponieważ jest to segment omijany przez największych graczy z rynku europejskiego. Możliwy jest scenariusz, że spółka stanie się głównym outsourcerem kuchni wolnostojących dla innych marek. Dzięki takiej strategii, przy wypracowywaniu marży EBITDA rzędu 7-9% Amica chciałaby osiągnąć w dekadę przychody na poziomie ponad 4 mld PLN. - Jesteśmy poza tym liderem technologicznym. Co więcej, nieustannie optymalizujemy procesy produkcyjne, a w tym procesie biorą udział wszyscy zatrudnieni w Amice – podkreślił Marcin Bilik, wiceprezes ds. operacyjnych w Amica Wronki SA. - Nieustannie analizujemy również koszty outsourcingu. Dla przykładu rozpoczęliśmy samodzielną produkcję kompletnych wiązek elektrycznych. Okazało się, że możemy zapewnić najwyższą jakość, produkować taniej i efektywniej. U dostawców zewnętrznych zatrudnionych było przy produkcji wiązek dla Amiki około 200 osób, podczas gdy u nas tę samą pracę wykonuje 120 osób - dodał Wiceprezes Bilik. Motorem rozwoju mają być również ewentualne akwizycje spółek zachodnich (Amica może przeznaczyć na nie około 100 mln EUR) posiadających dobrą markę i sieci sprzedaży (spółki nie interesują nowe fabryki). Obecnie Amica chce się skupić na wejściu i umocnieniu swojej pozycji na rynkach Europy Zachodniej. Spółka planuję zaistnieć na rynkach: brytyjskim, francuskim, włoskim i hiszpańskim, ponieważ są to najbardziej liczące się rynki w Europie. Po wejściu na nie, cel 1 mld EUR przychodów i marży EBITDA 7-9% jest do osiągnięcia. Zdjęcia: © Amica --- [i]Źródło: P&L

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama