reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© weixin-shen-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 25 marca 2013

Dlaczego Farnell wybrał Polskę? – wywiad

Dlaczego Farnell wybrał Polskę na lokalizację swojej głównej europejskiej siedziby? Everiq zapytał o to Roberta Rospędzihowskiego, dyrektora sprzedaży Farnell element14.

evertiq: Już w maju Farnell element14 będzie obchodził rocznicę swoich inwestycji w Europejskie Centrum Sprzedaży w Krakowie. Dlaczego firma wybrała akurat Polskę? Robert Rospędzihowski: - Prawdę mówiąc, w Europie jest mnóstwo wspaniałych miejsc i wszystkie mają swoje plusy i minusy, jeśli chodzi o lokalizację biznesu. Okazuje się jednak, że Polsca może zaoferować coś, czego nie mają inni. Rozważaliśmy każde miasto, w którym mamy już siedzibę, więc było się nad czym zastanawiać. Jednym z głównym powodów, dla których wybraliśmy Kraków, to jego kosmopolityczność. Kraków jest już siedzibą wielu międzynarodowych firm, które zainwestowały we wsparcie finansowe, IT oraz obsługę klienta. Kolejna przyczyna to dostęp do kadr. Kraków jest dużym ośrodkiem uniwersyteckim, w którym wyróżnia się Uniwerstytet Jagielloński. Nie bez znaczenia było też wsparcie ze strony organizacji studenckiej AISEC. - Wszystkie powyższe czynniki miały z pewnością wpływ, ale czy kluczową kwestią była bliskość uczelni wyższych? - Czynnikiem przeważającym była doskonała znajomość języków wśród polskich studentów. Mówią oni płynnie po francusku, hiszpańsku, niemiecku i angielsku, ale znają także mniej popularne języki takie jak szwedzki, fiński czy norweski. To przesądziło sprawę. Planujemy także dalszy rozwój naszych inwestycji w Europie Wschodniej, który rozpoczął się pięć lat temu. Oczywiście korzyści przynosi nam wejście krajów Europy Wschodniej na rynki UE. - Nowo zatrudnione osoby brały udział w specjalnym programie szkoleniowym, który miał ich zapoznać z działalnością firmy oraz pracą on-line. - Coraz więcej osób działa w środowisku on-line i nasza inwestycja w Krakowie jest zbieżna z obecnym trendem do robienia biznesu w ten sposób. A koncentracja w jednym miejscu wszystkich sprzedawców sprawia, że znika wiele problemów związanych z barierami językowymi. Kiedy wypuszczamy nowy produkt lub informujemy o nowym dostawcy, możemy ogłosić to w języku angielskim, a każdy pracownik przekaże tę informację na swój rodzimy rynek. Okazało się to być głównym wyróżnikiem naszego wielokanałowego modelu sprzedaży. - Czy Polska jest na drodze do stania się nowym europejskim centrum przemysłu elektronicznego? - Polska jest w centrum Europy, historycznie, a także geograficznie, jeśli weźmie się pod uwagę Rosję. Lokalizacja Polski jest bardzo korzystna, poprawia się też transport i komunikacja. Widać jednocześnie znaczące inwestycje z punktu widzenia produkcji elektronicznej, ale także biorąc pod uwagę aspekt technologiczny. - Biorąc pod uwagę wasze inwestycje w Polsce – czujecie na sobie wzrok konkurencji? - Jestem przekonany, że konkurenci uważnie obserwują nasze poczynia – dobrze jest przewodzić, nie naśladować. Jesteśmy skoncentrowani na prowadzeniu naszego biznesu i zapewnianiu, że jesteśmy doskonale przygotowani do świadczenia usług dla naszych klientów. I chociaż zdajemy sobie sprawę z poczynań konkurencji, to naszą strategią jest przede wszystkim dbałość o dobro klienta.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 15 2019 20:56 V14.3.11-2