reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© daniel schweinert dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Lincor wdraża rozwiązania w Coca-Cola - wywiad

Lincor właśnie otworzył nowy oddział swojej firmy w Kielcach. O tym, czym zajmuje się firma i co będzie się działo w nowym ośrodku opowie dla evertiq.pl dyrektor zarządzający Piotr Śnieciński.

evertiq.pl:- Czym zajmuje się firma Lincor? Piotr Śnieciński, dyrektor zarządzający Lincor: - Nasza firma zajmuje się produkcją urządzeń elektronicznych służących do zarządzania flotą pojazdów. Technologia oferowana przez firmę oparta jest na własnej autorskiej myśli technicznej. LINCOR jest projektantem i producentem wszystkich elementów składowych systemu. Ponadto większość elementów składowych wykorzystywanych do produkcji jest wytwarzana w Polsce. Główne elementy oferowane przez firmę to nowoczesne urządzenia lokalizacyjne LX1 i LX MICRO zbudowane w roku 2012 w oparciu o ponad dziesięcioletnie doświadczenie firmy i w zgodzie z nurtami nowoczesnej elektroniki. Są to urządzenia bezkonkurencyjne na rynku polskim, charakteryzujące się doskonałymi parametrami, rozbudowaną funkcjonalnością oraz wysoką niezawodnością sprawdzoną w praktyce. LX MICRO jest naszą odpowiedzią na tanie, ale niekoniecznie dobre urządzenia zagranicznych producentów. Poza LX1 i LX MICRO firma LINCOR oferuje także szereg urządzeń uzupełniających system zarządzania pojazdem takich jak: sonda paliwa, ekspandery pozwalające na połączenia urządzeń z dowolną magistralą danych, urządzenia pozwalające na odczytywanie szyny CAN pojazdów bez potrzeby galwanicznego połączenia o nazwie CanSniffer, komunikatory LCD oraz inne bardzo ciekawe i nowatorskie. - Jak zorganizowany jest system sprzedaży? - Firma sprzedaje swoje wyroby wyłącznie do dystrybutorów - hurtowników, którzy rozprowadzają urządzenia do klienta końcowego. Współpracuje z największymi firmami branży Fleet Management Systems (FMS) w kraju. Istota współpracy z odbiorcą LINCOR polega na zintegrowaniu urządzeń LINCOR z platformą informatyczną odbiorcy, co w praktyce oznacza prosty zabieg informatyczny z wykorzystaniem tzw. otwartego protokołu komunikacyjnego urządzeń LINCOR. - Co będzie się działo w kieleckim oddziale firmy? - Oddział kielecki LINCOR odpowiada za właściwe przygotowanie urządzeń pod kątem właściwości informatycznych. W szczególności dba o stały postęp i rozwój tzw. firmware'u, który musi być adekwatny do stale zmieniających się standardów technicznych rynku motoryzacyjnego w przestrzeni pojazdów osobowych, ciężarowych, budowlanych, specjalnych i motocykli. Oddział kielecki będzie docelowo realizował wszystkie integracje sprzętu LINCOR z platformami informatycznymi partnerów i odbiorców firmy. - Czy planowane jest zwiększenie zatrudnienia? - W związku z organizacją nowej siedziby w Kielcach zatrudniono cztery nowe osoby, absolwentów Politechniki Świętokrzyskiej. Planowane jest także zatrudnienie kolejnych pracowników do działu technicznego. - Jak wygląda współpraca z Politechniką Świętokrzyską? - LINCOR współpracuje od lat z Katedrą Energoelektroniki Politechniki Świętokrzyskiej w zakresie badań technicznych i opiniowania produkowanych przez LINCOR urządzeń w procesie certyfikacji produktów prowadzonym przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. - Nad czym przede wszystkim będzie pracował Lincor w najbliższej przyszłości? - W tej chwili LINCOR rozwija projekt integracji swoich urządzeń z platformami informatycznymi uznanych krajowych agencji ochrony, które w coraz większym stopniu wdrażają projekty mające na celu ochronę pojazdów, maszyn budowlanych i pojazdów specjalnych. W okresie ostatnich kilku miesięcy hardware LINCOR został zintegrowany z systemem MobilEye - modułem wykorzystującym sztuczną inteligencję, ostrzegającym kierowcę o potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach w ruchu drogowym. Urządzenie Mobileye jest połączone z lokalizatorem LX MICRO lub LX 1, dzięki czemu każde ze zdarzeń zarejestrowanych przez system jest umiejscowione w czasie i przestrzeni, a komplet informacji trafia do systemu informatycznego. Z uwagi na rosnące zainteresowanie rynków zagranicznych modelami LX MICRO oraz LX1 produkcji LINCOR, w szczególności greckiego i brytyjskiego, LINCOR przewiduje w perspektywie najbliższych dwóch lat istotne rozwinięcie swojej aktywności w tej przestrzeni. Jesteśmy znani z elastyczności i posiadamy liczne wdrożenia produktów „szytych na miarę”. Zawsze jesteśmy otwarci na propozycje i współpracę z klientami nad nowymi projektami, wspieramy naszych klientów przez cały okres eksploatacji zainstalowanych urządzeń. Posiadamy własną strategię rozwoju produktów i w najbliższym czasie zaprezentujemy nowe elementy systemu zarządzania pojazdami i nie tylko. - Jak działa system MobilEye? - System MobilEye jest wyposażony w „inteligentną” kamerę umieszczoną wewnątrz samochodu, na jego przedniej szybie. Kamera wykrywa pojazdy, pasy ruchu, ograniczenia prędkości i pieszych, pomaga utrzymywać bezpieczną odległość do innych pojazdów na drodze, wspomaga sterowanie światłami drogowymi, a w razie potrzeby ostrzega kierowcę w przypadku zagrożenia wypadkiem drogowym, zwiększając poziom bezpieczeństwa kierowców oraz pasażerów, skutecznie zapobiegając kolizjom i stłuczkom. Wedle danych statystycznych publikowanych przez firmy ubezpieczeniowe i producenta MobilEye, skuteczność wdrożenia tego rozwiązania przejawia się przede wszystkim w zmniejszeniu tzw. szkodowości pojazdowej (wskutek istotnej redukcji ilości wypadków i kolizji drogowych) nawet o 50%! System umożliwia użytkownikowi (np. kierownikowi floty) obserwować w trybie on-line wszystkie komunikaty na graficznych wskaźnikach analogicznych do wskaźnika umieszczonego w kabinie kierowcy. Pozwala każde z rejestrowanych zdarzeń połączyć z alertami dostępnymi w systemie oraz uwzględniać je w raportach online. LINCOR jest jednym z pierwszych w Europie producentów systemów telematycznych, który przeprowadził w tak zaawansowanym stopniu integrację z systemem prewencji kolizyjnej MobilEye. Warto wskazać, że w chwili obecnej LINCOR uczestniczy w procesie wdrożenia swoich urządzeń w integracji z systemem prewencji kolizyjnej MobilEye, we współpracy z SMT SOFTWARE S.A. z siedzibą we Wrocławiu, w Coca-Cola HBC Polska sp. z o.o.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-2
reklama
reklama