reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© LG Electronics
Analizy |

Smart TV rośnie w siłę

Więcej niż jedna czwarta telewizorów na świecie jest już podłączona do Internetu.

Podczas targów CES 2013 prognozowano szybki rozwój Smart TV. Sytuacja na rynku potwierdza te przewidywania: do 2015 roku ponad połowa telewizorów ma być podłączona do Internetu. W 2012 r. udział w rynku odbiorników Smart TV wyniósł 27%, sprzedano 66 mln sztuk odbiorników, to jest o 27% więcej niż w 2011 r. - podaje agencja IHS. Do 2015 r., liczba sprzedanych telewizorów tego typu ma osiągnąć 141 mln sztuk i stanowić będzie 55% rynku. W kolejnym roku prognozy przewidują odpowiednio: 173 mln sztuk i prawie dwie trzecie udziałów w rynku. - Pomimo spadku sprzedaży telewizorów odnotowanego w 2012 r., popyt na Smart TV rośnie i nie ma oznak, aby ta tendencja miała się zmienić – mówi Veronica Thayer, analityk IHS. Jak ocenia Veronica Thayer, nowe urządzenia są coraz łatwiejsze w obsłudze. Producenci prześcigają się w dodawaniu nowych funkcji, szczególnie jeśli chodzi o personalizację oraz obsługę głosową i sterowanie ruchem. Przewiduje się też, że do zakupu może zachęcić partnerstwo Smart TV z operatorami płatnej telewizji. Odbiornik Smart TV używany w domu jako urządzenie klienckie pomoże producentom wyróżnić swoją markę na rynku, a operatorom pozwoli na obniżenie kosztów wyposażenia abonenckiego. Problemem jest rozdrobnienie w branży, w której każdy producent ma własną platformę Smart TV. Dlatego w 2012 r. LG, TP Vision i Toshiba utworzyły Smart TV Alliance – stowarzyszenie, które ma pomóc w opracowywaniu wspólnych standardów oprogramowania. W styczniu 2013 r. do porozumienia dołączył Panasonic, inne firmy również planują ten krok.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama