Sponsored content by Milar
Materiały światłoutwardzalne a E-mobilność i zaawansowana elektronika pojazdów elektrycznych
E-mobilność to termin, który nie schodzi z ust specjalistów i z pierwszych stron portali internetowych, czy czasopism od wielu miesięcy.
Z jednej strony traktowany jako wyzwanie, a z drugiej szansa na optymalizację w obszarze transportu, w skali nie tylko lokalnej, ale i globalnej. Zagadnienie to rozpatrywane w świetle polityki klimatycznej i transportowej, w odniesieniu do rozwoju świata wirtualnego i jego wpływu na systemy autonomiczne w pojazdach elektrycznych, jest przedmiotem wielu badań i obiektem zainteresowań czołowych producentów materiałów do produkcji elektroniki.
Zwiększenie bezpieczeństwa, udogodnienia wymagane przez konsumentów czy zmiany legislacyjne, napędzały rozwój motoryzacji rok po roku. Połączenie tego z wymaganiami „czystej” emisji jest motorem napędowym w rozwoju pojazdów elektrycznych, przyjaznych dla środowiska.
Przyjmuje się, że globalny rynek elektroniki samochodowej wzrośnie w ciągu najbliższych 5 lat o blisko 6 – 7%, a segmenty obejmujące zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) aż do 16%! Ten szacowany wzrost wymusza na producentach poszukiwanie sposobów na poprawę wydajności systemu, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów ogólnych. Tradycyjne materiały na bazie rozpuszczalników i mechaniczne elementy złączne mogą być tańsze w zakupie i wdrożeniu, ale w dłuższej perspektywie zwiększają ogólne koszty produkcji. W rezultacie wielu projektantów pojazdów elektrycznych, pojazdów typu BEV i pojazdów PHEV, skłania się ku technologii utwardzania światłem UV, aby rozwiązać problemy związane z niską przepustowością, trudnymi utylizacjami odpadów i awaryjnością.
Trzy główne segmenty napędzające zwiększone wykorzystanie technologii materiałów światłoutwardzalnych w projektowaniu elektroniki pojazdów elektrycznych to:
- systemy wspomagania kierowcy (ADAS),
- systemy informacyjno-rozrywkowe (INFOTAINMENT)
- systemy zarządzania akumulatorem (BMS).
- poprawę wiązań strukturalnych,
- ochronę obwodów przed szkodami środowiskowymi,
- minimalizację ruchu i skurczu,
- rozwiązanie problemu zarządzania temperaturą, szoku termicznego i wibracji,
- zwiększenie funkcjonalności i wydajności PWB/PCA,
- eliminację obaw związanych z zacienieniem,
- rozwiązywanie problemów z utwardzaniem.