reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Komponenty |

Nowa anoda dla baterii Li-Ion

Naukowcy z Laboratorium Energii Lawrence Berkleya w USA opracowali nową anodę, która potrafi zwiększyć pojemność baterii Li-Ion nawet 8-krotnie.

Nowa anoda opiera się na wykorzystaniu nowoczesnych polimerów opartych o krzem. W klasycznych bateriach, anoda jest wykonana z grafitu, która tylko nieznacznie się rozszerza, magazynując jony. W przypadku krzemu, anoda zbudowana z takiego materiału jest w stanie zgromadzić 10-razy więcej jonów, a więc więcej energii, niż anody grafitowe. Problemem jest jednak to, że w takim przypadku, warstwa krzemowa potrafi nawet 3-krotnie zwiększyć swoją masę i objętość. To nastręcza problemów w odpowiednim jej umocowaniu tak, by zachować odpowiednie właściwości przewodzące na zewnątrz baterii. Połączenie elektryczne bowiem zostaje dość szybko zerwane. Naukowcom udało się ten problem zażegnać, wykorzystując do tego celu kompozytowe dodatki nieprzewodzące. Powstała w ten sposób anoda określona jako „PF”. Jest to materiał polimerowy opierający się o komercyjny krzem. Oprócz lepszej wytrzymałości przy zachowaniu większej absorpcji energii przez te anody, w porównaniu do grafitowych, są dużo tańsze, co dodatkowo może pomóc w zmniejszeniu kosztów budowy akumulatorów Li-Ion.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama