reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 12 czerwca 2018

Motoryzacyjne diody Schottky’ego oparte na SiC

Infineon zaprezentował pierwsze diody Schottky’ego przeznaczone do pracy w aplikacjach motoryzacyjnych, obiecując nie tylko świetną wydajność i bardzo małe straty, ale także pożądaną trwałość, żywotność i wytrzymałość.
Firma Infineon zaprezentowała swoje pierwsze komponenty oparte na węgliku krzemu, przeznaczone do zastosowań motoryzacyjnych. Mowa tu o diodach Schottky’ego CoolSiC. Zaprojektowane zostały z myślą o wydajnych aplikacjach zasilających, jak np. ładowarki dla pojazdów elektrycznych lub hybrydowych.

Komponenty oparte na węgliku krzemu cechuje bardzo duża wydajność energetyczna, dużo większa niż w przypadku klasycznych konstrukcji opartych na krzemie. Lepiej prezentują się też straty, które w przypadku SiC są dużo niższe, a jednocześnie mogą operować w wyższych temperaturach.

Wszystko to sprawia, że elektronika taka świetnie odnajdzie się w aplikacjach motoryzacyjnych, gdzie wymaga się wysokiej wydajności i efektywności. Dopracowanie tych technologii sprawiło, że mogą one być wykorzystywane w motoryzacji. Zbudowano w oparciu o procesy wykorzystujące technologię cienkowarstwowych wafli o grubości zaledwie 100 um.

Nowe diody Schottky’iego od Infineon należą do piątej generacji tego typu komponentów, tego producenta. Oprócz wspomnianej świetnej wydajności i małych strat cechować ma je także wysoka niezawodność, wytrzymałość oraz trwałość. FOM („Figure of Merit, Qc x Vf”) jest ultraniski.

Pierwsze produkty z nowej linii mają być dostępne we wrześniu 2018, pozwalając na pracę z napięciem do 650 V. Oferowane mają być w obudowie TO-247.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2018 09:38 V9.6.1-1