© Delphi
Technologie | 13 października 2017
Jazda autonomiczna Delphi zgodna z zasadami sztucznej inteligencji
Rozwój jazdy autonomicznej zmienia krajobraz technologii transportu w sposób tak dynamiczny, że jest porównywany do przełomowych zmian na „Dzikim Zachodzie”.
Można wybrać własną analogię, ale jedna rzecz jest oczywista: możliwości w zakresie jazdy autonomicznej są obecnie bardzo szerokie, nawet w zatłoczonym obszarze. Wiele firm wybiera różne drogi i sposoby podejścia do stworzenia pierwszego zautomatyzowanego systemu kierowania pojazdem, gotowego do produkcji masowej. W międzyczasie pisane są zasady – a w miarę, gdy upływa czas, koncepcje technologiczne stają się rzeczywistością.
Wniosek: nie ma żadnych ustanowionych reguł w wyścigu do stworzenia całkowicie autonomicznego pojazdu.
[i]Źródło: © Delphi
Inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego Delphi, korzystając ze sztucznej inteligencji, tworzą narzędzia programistyczne wspomagające i przyspieszające prace wewnątrz firmy przy m.in. analizie nagrań wideo z jazd testowych. Przyczynia się to nie tylko do optymalizacji czasu i zasobów potrzebnych w każdym projekcie, ale również do poszerzania wiedzy i umiejętności naszego zespołu – budując doświadczenie, które będzie wykorzystywane w kolejnych projektach.Niemniej jednak, platforma jazdy zautomatyzowanej CSLP (ang. Centralized Sensing Localization and Planning) firmy Delphi jest oparta na z góry określonych, uogólnionych zasadach dotyczących podstawowych operacji i wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) do znajdowania optymalnej drogi. Oznacza to, że instrukcje zostały zakodowane w algorytmie lub zestawie zasad, według których działa samochód. Dzięki temu powstał pojazd będący w stanie podejmować decyzje przy wykorzystaniu wspomnianej sztucznej inteligencji. Nie ma reguły na każdą sytuację, przynajmniej obecnie, ponieważ testy nie zostały jeszcze zakończone. Z tego również powodu floty autonomicznych pojazdów są rozrzucone po całym świecie w celu zbierania danych. Następnie dane te służą do katalogowania niezliczonych ilości możliwych sytuacji, jakie może napotkać pojazd, i dalej – w jaki sposób powinien on bezpiecznie reagować. Sposób reakcji pojazdu na daną sytuację, zależy od tego, co zobaczy i usłyszy za pośrednictwem sensorów. Istnieją ich trzy typy: radar, czujnik wizyjny (kamery) oraz LiDAR. Niektóre firmy wykorzystują tylko jeden z nich, jednak platforma CSLP od Delphi bazuje na wszystkich trzech. Dzięki połączeniu powyższych czujników, system jazdy autonomicznej firmy Delphi zyskuje maksymalną pewność co do otoczenia pojazdu. Dlaczego łączyć wspomniane technologie? Ponieważ każda z nich ma swoje zalety:
- radar nie jest zależny od warunków pogodowych;
- LiDAR dostarcza bardzo dokładnych informacji o zasięgu i odległości;
- czujnik wizyjny zapewnia precyzję w kwestii klasyfikacji obiektów.



Komax przejmuje Artos Engineering
Komax Group wzmacnia swoją pozycję w Ameryce Północnej dzięki przejęciu firmy Artos...
Wysoce zintegrowany, efektywny sterownik LED
Nowy układ kontrolera łączy w sobie nowoczesną i wydajną architekturę sterowania diodami...
Ciekawy moduł LoRa na platformie Synergy Renesas
Nowy moduł LoRa, bazujący na platformie Synergy, cechuje się małymi rozmiarami i niskim...
KLA sfinalizowało przejęcie Orbotech
KLA-Tencor Corporation w tym tygodniu ogłosiło zakończenie procesu przejęcia firmy...
Giganci w branży NAND Flash ze spadkami przychodów w 4Q2018
Najwięksi producenci układów NAND Flash w 4Q2018 roku mają na koncie spadek...
TME dystrybutorem firmy ANAMET EUROPE
Firma Transfer Multisort Elektronik nawiązała bezpośrednią współpracę z...
Jeszcze mniejsze kolorowe piksele mikro-LED dzięki kropkom kwantowym
Plessey oraz Nanoco połączyli siły, by stworzyć przełomową technologię wyświetlaczy...
NCAB przejmuje Multiprint
NCAB Group, dostawca PCB z siedzibą główną w Szwecji, podpisał umowę przejęcia 100%...
Scalony konwerter video dla motoryzacyjnych systemów IVI
Nowy interfejs konwertujący od Seiko Epson pozwoli na sprawną zmianę sygnału eDP w standard...
Przychody z chińskiego rynku fabless w 2018 roku wzrosły o niemal 23%
Wartość tego rynku wyniosła 251,5 mld RMB (ponad 37,4 mld USD). Pierwsze trzy miejsca...
Omnipolarny przełącznik Halla dla motoryzacji
Nowe przełączniki Halla od Diodes cechują się bardzo szybką pracą i wysoką...
Moduł CAN/LIN – PCIe, dla sprawnego testowania aplikacji
Nowy moduł interfejsu CAN(FD)/LIN – PCIe przeznaczono dla maszyn...
Shell przejął niemieckiego producenta akumulatorów
Royal Dutch Shell przejął 100% udziałów w firmie Sonnen, dostawcy inteligentnych...
Rekordowa przepustowość z sieciach światłowodowych
Na Politechnice w Munich opracowano innowacyjną i super-wydajną metodę...
Super autofocus dzięki ciekłym soczewkom
Nowe moduły kamer miniaturowych zaprojektowano z myślą o umieszczeniu ich...
Małe, cienkie, płynne i wytrzymałe potencjometry
TT Electronics wprowadza na rynek nowe potencjometry, które cechuje świetna...
Sensory prądowe o dokładności 0.6%
Nowe sensory prądowe od Aceinna cechują się świetną precyzją, sięgającą 0.6%...
Pulse Electronics jest już częścią Yageo Corporation
W grudniu 2018 roku zostało sfinalizowane przejęcie przez Yageo 100% udziałów w Pulse...
Kitron sfinalizował przejęcie działu EMS amerykańskiej firmy
Kitron zakończył proces przejęcia działu EMS firmy API Technologies Corp., co ma...
Wydajny kontroler, który zadba o dane w strukturze Flash
Nowe kontrolery Hyperstone zapewniają dużą wydajność (nawet 500 MB/s), ale też dużą...
Przemysłowy i odporny 10-calowy TFT
Nowe moduły wyświetlaczy LCD TFT są wytrzymałymi konstrukcjami, którym nie...
Podwójny i dokładny DAC RF o szybkości ponad 12 GSPS
Analog Devices zaprezentowało podwójny, szybki przetwornik DAC, zdolny pracować z...
Artykuły, które mogą Cię zainteresować
Most Read
Załaduj więcej newsów