reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Technologie |

M2M - eSIM oraz Simless zrewolucjonizują internet rzeczy

Innowacje na rynku kart SIM - mniejsze karty, większa wydajność, lepszy zasięg.

M2M czyli technologia ukierunkowana na komunikację pomiędzy urządzeniami, daje nam możliwość konwersji wszelkiego typu urządzeń na „smart” i wcielenie ich do IoT. Nie bez powodu do walki o udział w rynku internetu rzeczy stają giganci przemysłu komunikacyjnego – to właśnie oni są odpowiedzialni za zapewnienie środków przesyłu informacji. Orange Polska ogłosiło niedawno zarejestrowanie milionowej karty SIM M2M, co pokazuje nam skalę implementacji technologii, która dotarła już nawet na nasz rodzimy rynek. - Według różnych szacunków w 2018 roku wartość rynku internetu rzeczy wyniesie w Polsce ok. 3 mld dol., natomiast w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej może to być nawet 18 mld dol - mówi agencji Newseria Biznes Mariusz Gaca, wiceprezes Orange Polska ds. rynku biznesowego. Orange Polska, lider wartego ok. 800 mln zł rynku M2M w Polsce, wciąż prowadzi intensywne badania nad rozwojem technologii przesyłu danych, aby przygotować się na rosnące wymagania rynku IoT. W laboratoriach Orange Polska osiągnięto rekordową prędkość internetu mobilnego - 1,91 Gb/s osiągnięte wspólnie przez inżynierów Orange Polska i Huawei , to obecnie jeden z najlepszych wyników transferu w sieci 4G na świecie i najlepszy w Polsce. Eksperymenty laboratoryjne pozwalają sprawdzić możliwości zastosowanych rozwiązań i będą wstępem do technologii 5G, która nie jest jeszcze na etapie standaryzacji. - Coraz bardziej zanurzamy się w cyfrowym świecie, zmieniają się nasze przyzwyczajenia. Zapotrzebowanie na transfer danych stale rośnie, przez siedem pierwszych miesięcy tego roku nasi klienci przesłali przez sieć mobilną więcej danych niż w całym 2015 roku. Dlatego Orange testuje coraz to nowe możliwości sieci, by zapewnić naszym klientom najlepsze na rynku rozwiązania. […] To jest przyszłość, którą właśnie oswajamy – mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. Prace prowadzone przez światowych liderów technologii mobilnych nad ustandaryzowaniem i implementacją 5G mają kluczowe znaczenie dla rynku IoT. Oprócz technologii przesyłu danych, w urządzeniach internetu rzeczy również potrzebne są innowacje z dziedziny używanych od lat kart SIM – dzięki nim wszelkiego rodzaju urządzenia stają się „smart”. W przemyśle motoryzacyjnym od lat stosuje się rozwiązania eSIM – moduły SIM lutowane bezpośrednio do układów urządzenia. - Świat IoT stwarza zapotrzebowanie na nowy zestaw parametrów konstrukcyjnych urządzenia, a instalacja eSIM bezpośrednio w procesorze jest rozwiązaniem o wiele bardziej elastycznym, dającym przy tym oszczędności kosztów i zapotrzebowania na energię – mówi w wywiadzie dla iotbusinessnews.com Charlene Marini, wiceprezes działu marketingu segmentowego w ARM. - Tworzenie cyfrowej SIM na procesorze ARMv8-M niesie ze sobą wszelkie korzyści płynące ze stosowania technologii ARM TrustZone, zaawansowanej technologii zabezpieczania danych. Prym w stosowaniu eSIM wiodą producenci innowacyjnych rozwiązań dla motoryzacji, od lat czyniąc samochody „mądrzejszymi”. Jak donosi eetimes.com, 9 na 10 samochodów firmowych [w USA] jest już połączonych z IoT, a do roku 2020 będzie to ich 100%. Nowe rozwiązania w dziedzinie eSIM, mające na celu redukcję rozmiarów oraz zapotrzebowania na energię, dadzą producentom możliwość instalacji tych modułów w urządzeniach konsumenckich. Wraz ze standardem LTE-M, który jest wersją M2M znanego nam LTE, technologia eSIM zrewolucjonizuje choćby rynek urządzeń typu wearables. - Sieci komórkowe stanowią połączenie największej dostępności i jakości usług. Technologia Simless pozbawia konstruktorów komplikacji sprzętowych, niezbędnych przy stosowaniu kart SIM, jednocześnie gwarantując użyteczność technologii przesyłu danych komórkowych na rynku IoT w nadchodzących latach – twierdzi Paul Bullock, kierownik działu IoT w Jersey Telecom.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-1
reklama
reklama