reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 08 listopada 2016

Bogate i wydajne układy Infineon dla motoryzacji

Nowe układy Infineon Technology, stworzone z myślą o aplikacjach motoryzacyjnych, to znaczący wzrost wydajności w stosunku do poprzednich generacji, ale też układów konkurencyjnych. Całość wzbogacono o nowoczesne funkcje bezpieczeństwa i komunikacyjne.

Firma Infineon Technology przedstawiła swoją nową generację mikrokontrolerów AURIX. Mowa tu o serii TC3xx, która ma cechować się niezwykle wysokim stopniem integracji i bardzo wysoką wydajnością w czasie rzeczywistym, nawet 3-krotnie wyższą od innych podobnych układów konkurencyjnych w swojej klasie, jak podaje producent. Komponenty te oparte zostały na nowoczesnej architekturze sześciordzeniowej (rdzenie TriCore), wzbogaconej o zaawansowane funkcje komunikacyjne i bezpieczeństwa. Układy z rodziny AURIX serii TC3xx stworzone zostały z myślą o szeroko rozumianych aplikacjach motoryzacyjnych: ECU, sterowanie przekładniami (skrzynią biegów), zarządzaniem energia i systemami zasilającymi oraz akumulatorami, itd. Dzięki zaawansowanym funkcjom związanym z bezpieczeństwem pracy, mogą znaleźć swoje miejsce także w krytycznych aplikacjach, takich jak systemy poduszek powietrznych, kontrolą trakcji, wsparciem systemów radarowych, itd. Układy ten rodziny mają cechować się wysokim stopniem skalowalności, w tym oferować ma pokaźny zakres dostępnej pamięci Flash, aż do 16 MB, a także nawet ponad 6 MB wbudowanej pamięci RAM. Procesory te pracować mają z częstotliwością do 300 MHz. Wydajność obliczeniowa sięgać ma 2400 DMIPS (czyli ponad 3-krotnie więcej, niż układy z poprzedniej generacji tej rodziny). Cztery z sześciu rdzeni posiadać mają dodatkowo wbudowaną funkcję „lockstep”, mającą zapewniać nowy poziom bezpiecznego wykonywania obliczeń, co zapewnia jednocześnie zgodność z ISO 26262. Za bezpieczeństwo odpowiadać ma także wbudowany moduł HSM („Hardware Security Module”). Zapewniać on ma bezpieczną komunikację w obrębie danego układu (projektu), z zachowaniem funkcji ochronnych, zapobiegającym manipulowaniu w tor komunikacyjny, nawet na poziomie sprzętowym, co mogłoby być wykorzystywane np. w tuningu silnika. Znaleźć tu będzie można także nowe asynchroniczne silniki szyfrujące (kryptograficzne), mające zapewnić pełne wsparcie dla EVITA. Dostępne są tu też funkcje mające zapewniać ochronę przed programowymi próbami ingerencji w oprogramowanie układu. Wśród wbudowanych interfejsów można wyróżnić obsługę Gigabit Ethernet CAN-FD (12 kanałów, zgodne z ISO 11898-1) oraz 24-kanałówe LIN. Ma tu być zawarta także obsługa dla interfejsu eMMC, pozwalającym komunikację z zewnętrzną pamięcią Flash, na której przechowywane mają być np. aktualizacje. Komponenty dostępne mają być w obudowie BGA-516 oraz BGA-292. Pierwsze próbki dostępne mają być na początku 2017 roku.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 14 2019 20:21 V13.3.8-2