reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 08 listopada 2016

Bogate i wydajne uk艂ady Infineon dla motoryzacji

Nowe uk艂ady Infineon Technology, stworzone z my艣l膮 o aplikacjach motoryzacyjnych, to znacz膮cy wzrost wydajno艣ci w stosunku do poprzednich generacji, ale te偶 uk艂ad贸w konkurencyjnych. Ca艂o艣膰 wzbogacono o nowoczesne funkcje bezpiecze艅stwa i komunikacyjne.
Firma Infineon Technology przedstawi艂a swoj膮 now膮 generacj臋 mikrokontroler贸w AURIX. Mowa tu o serii TC3xx, kt贸ra ma cechowa膰 si臋 niezwykle wysokim stopniem integracji i bardzo wysok膮 wydajno艣ci膮 w czasie rzeczywistym, nawet 3-krotnie wy偶sz膮 od innych podobnych uk艂ad贸w konkurencyjnych w swojej klasie, jak podaje producent. Komponenty te oparte zosta艂y na nowoczesnej architekturze sze艣ciordzeniowej (rdzenie TriCore), wzbogaconej o zaawansowane funkcje komunikacyjne i bezpiecze艅stwa. Uk艂ady z rodziny AURIX serii TC3xx stworzone zosta艂y z my艣l膮 o szeroko rozumianych aplikacjach motoryzacyjnych: ECU, sterowanie przek艂adniami (skrzyni膮 bieg贸w), zarz膮dzaniem energia i systemami zasilaj膮cymi oraz akumulatorami, itd. Dzi臋ki zaawansowanym funkcjom zwi膮zanym z bezpiecze艅stwem pracy, mog膮 znale藕膰 swoje miejsce tak偶e w krytycznych aplikacjach, takich jak systemy poduszek powietrznych, kontrol膮 trakcji, wsparciem system贸w radarowych, itd. Uk艂ady ten rodziny maj膮 cechowa膰 si臋 wysokim stopniem skalowalno艣ci, w tym oferowa膰 ma poka藕ny zakres dost臋pnej pami臋ci Flash, a偶 do 16 MB, a tak偶e nawet ponad 6 MB wbudowanej pami臋ci RAM. Procesory te pracowa膰 maj膮 z cz臋stotliwo艣ci膮 do 300 MHz. Wydajno艣膰 obliczeniowa si臋ga膰 ma 2400 DMIPS (czyli ponad 3-krotnie wi臋cej, ni偶 uk艂ady z poprzedniej generacji tej rodziny). Cztery z sze艣ciu rdzeni posiada膰 maj膮 dodatkowo wbudowan膮 funkcj臋 鈥瀕ockstep鈥, maj膮c膮 zapewnia膰 nowy poziom bezpiecznego wykonywania oblicze艅, co zapewnia jednocze艣nie zgodno艣膰 z ISO 26262. Za bezpiecze艅stwo odpowiada膰 ma tak偶e wbudowany modu艂 HSM (鈥濰ardware Security Module鈥). Zapewnia膰 on ma bezpieczn膮 komunikacj臋 w obr臋bie danego uk艂adu (projektu), z zachowaniem funkcji ochronnych, zapobiegaj膮cym manipulowaniu w tor komunikacyjny, nawet na poziomie sprz臋towym, co mog艂oby by膰 wykorzystywane np. w tuningu silnika. Znale藕膰 tu b臋dzie mo偶na tak偶e nowe asynchroniczne silniki szyfruj膮ce (kryptograficzne), maj膮ce zapewni膰 pe艂ne wsparcie dla EVITA. Dost臋pne s膮 tu te偶 funkcje maj膮ce zapewnia膰 ochron臋 przed programowymi pr贸bami ingerencji w oprogramowanie uk艂adu. W艣r贸d wbudowanych interfejs贸w mo偶na wyr贸偶ni膰 obs艂ug臋 Gigabit Ethernet CAN-FD (12 kana艂贸w, zgodne z ISO 11898-1) oraz 24-kana艂贸we LIN. Ma tu by膰 zawarta tak偶e obs艂uga dla interfejsu eMMC, pozwalaj膮cym komunikacj臋 z zewn臋trzn膮 pami臋ci膮 Flash, na kt贸rej przechowywane maj膮 by膰 np. aktualizacje. Komponenty dost臋pne maj膮 by膰 w obudowie BGA-516 oraz BGA-292. Pierwsze pr贸bki dost臋pne maj膮 by膰 na pocz膮tku 2017 roku.
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 21 2019 14:28 V12.2.5-1