© Evertiq
Komponenty |
6-osiowy inercyjnych czujnik motoryzacyjny jeszcze mniejszy
Systemy nawigacyjne stają się coraz bardziej wyrafinowane, mogące określać naszą pozycję nawet bez sygnału GNSS. Ten najmniejszy obecnie na rynku czujnik ma sprzyjać temu, dzięki wysokiej dokładności, ale też niezawodności.
Firma STMicroelectronics ogłosiła wprowadzenie na rynek najmniejszego (jak sami podają) czujnika inercyjnego z kwalifikacją motoryzacyjną. ASM330LXH jest układem 6-osiowym, który cechować się ma dodatkowo mniejszym poziomem szumów, a także zwiększoną rozdzielczością wyjściową.
Układ ten może być wykorzystany do wspierania systemów nawigacji, m.in. za sprawą wysokiej dokładności i niezawodności. Łączy w sobie akcelerometr z żyroskopem. Ma być bardzo dobrym wsparciem dla wyrafinowanych algorytmów („Dead Reckoning”), obliczających obecną pozycję na podstawie odczytów z tego czujnika i wcześniej znanej lokalizacji. W tym przypadku brane pod uwagę będą wszelkie zmiany przyśpieszenia i kierunku.
Czujnik zbudowano przy wykorzystaniu najnowszych technologii procesowych THELMA. Wykorzystywany ma być ten sam krzem zarówno w żyroskopie, jak i akcelerometrze. Czułość pracy elementów jest konfigurowalna.
Akcelerometr pracować może w pełnych zakresach 2/4/8/16 g, zaś żyroskop 125/245/500/1000/2000 dps, przy synchronizowanym wyjściu o rozdzielczości 16 bitów. Jako interfejs komunikacyjny można bardzo efektywnie wykorzystać SPI, lecz I2C również jest wspierany.
ASM330LXH jest układem wytrzymałym, mogącym przetrwać wstrząs do 10000 g. Posiada tez kwalifikację AEC-Q100, potwierdzającą wysoką niezawodność w trudnych warunkach. Dostępny ma być w malutkiej obudowie LGA o wymiarach 3 na 3 mm (wysokości 1 mm).