reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© AMC Przemysł elektroniczny | 17 lipca 2017

Trzy kierunki rozwoju AMC

AMC VIBRO, TECH i WORKS to trzy spółki oferujące rozwiązania i usługi dla przemysłu, działające pod wspólnym logo AMC. Prezes firmy opowiada nam o powstaniu i planach rozwoju tych przedsiębiorstw.
Marka AMC powstała na bazie technologii, wiedzy i doświadczenia EC Systems, wieloletniego dostawcy usług i rozwiązań dla branży przemysłowej, którego historia sięga 1992 roku. – Wraz z rozwojem firmy w portfolio pojawiały się coraz to nowe rozwiązania, powiększała się baza klientów i obszar działania, w wyniku czego zakres świadczonych usług mocno się zróżnicował. Pozycjonowanie przedsiębiorstwa stawało się coraz trudniejsze. Dla przykładu – przez większość osób odwiedzających naszą stronę internetową byliśmy postrzegani, jako firma zajmująca się wyłącznie diagnostyką maszyn, podczas, gdy w rzeczywistości stanowiło to jedynie 10% naszej działalności. To właśnie zadecydowało o formalnym i wizerunkowym wydzieleniu trzech firm i stworzeniu nowej marki – AMC – tłumaczy Tomasz Mikołajczyk, prezes AMC.

Na początku zmian firma funkcjonowała pod nazwą EC Systems AMC, po czym w 2016 roku ostatecznie zrezygnowano z członu „EC Systems” i wydzielono trzy spółki: AMC TECH, AMC VIBRO i AMC WORKS.



© AMC

AMC VIBRO to dostawca urządzeń oraz usług z zakresu diagnostyki maszyn. W ofercie firmy znajdują się zarówno produkowane przez AMC systemy wibrodiagnostyczne jak i systemy laserowe, ultradźwiękowe, analizy olejowej oraz prądowej. Z kolei AMC TECH pracuje nad rozwojem przemysłowych systemów sterowania, monitorowania i diagnostyki, w zakresie projektowania oprogramowania, elektroniki oraz mechaniki. Natomiast AMC WORKS zajmuje się kontraktowym montażem elektroniki i mechaniki, a także posiada własne laboratoria, w tym komorę klimatyczną, czy tester EMC.

Tomasz Mikołajczyk podkreśla, że jednym z najważniejszych zadań na najbliższe miesiące jest wizerunkowe oddzielenie spółek od siebie i organizacja samodzielnej struktury każdej z nich. Na pewno konieczne jest zbudowanie niezależnych zespołów sprzedaży. Jak nietrudno się zatem domyślić, firma szuka pracowników. AMC zatrudnia obecnie prawie 70 osób, do tego należy doliczyć 30, a nawet 40 osób współpracujących z firmą w ramach realizowanych projektów. Są to eksperci branżowi, często pracownicy naukowi chociażby z Akademii Górniczo-Hutniczej. AMC blisko współpracuje z wieloma jednostkami naukowymi w tym właśnie z krakowską uczelnią. – Aktualnie chętnie przyjęlibyśmy od ręki 10 osób, zarówno inżynierów do działu oprogramowania i elektroniki, jak i handlowców. W naszej nowej siedzibie zaplanowaliśmy miejsce nawet dla 20 nowych osób – mówi Mikołajczyk.



© AMC

W ubiegłym roku AMC zmieniło siedzibę na większą i nowocześniejszą. W budynku przy ulicy Pilotów 2e w Krakowie firma dysponuje zarówno pomieszczeniami biurowymi, jak i produkcyjnymi, a także laboratorium. AMC TECH, VIBRO i WORKS działają zatem tuż obok siebie, korzystając ze wspólnych zasobów.

Działalność badawczo-rozwojowa to jeden z priorytetów firmy. AMC TECH tworzą inżynierowie projektujący dla wielu branż, ale jak zaznacza Tomasz Mikołajczyk, specjalizacją, która ich określa jest przemysł. – Nie tworzymy rozwiązań np. dla sektora finansowego czy ubezpieczeniowego. Niemal 100% naszych projektów przeznaczonych jest dla odbiorców z branży przemysłowej, a dwa najistotniejsze dla nas obszary to energetyka i transport – mówi Tomasz Mikołajczyk.



© AMC

Około 30% przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży dla sektora energetycznego, z czego 80% to kontrakty z firmami z zagranicy. Ważnym klientem jest tu GE, a wcześniej Alstom Power (GE w listopadzie 2015 r. zakończyło przejęcie działu energetycznego i sieci przesyłowych Alstom). Z kolei odbiorcy z branży transportowej to przede wszystkim klienci z Polski. – AMC TECH rozwija działalność w tym obszarze od kilku lat, ale znaczący skok nastąpił w 2014 roku, gdy firma pozyskała duże projekty dla firm Thales oraz PKP PLK i innych. Dzięki temu znacznie zwiększyliśmy swoje kompetencje w tym zakresie – podkreśla Tomasz Mikołajczyk.

AMC TECH zajmuje się nie tylko energetyką konwencjonalną, lecz stara się też mocno zaistnieć w obszarze technologii związanych ze źródłami odnawialnymi. – Jako AMC VIBRO sprzedajemy m.in. urządzenia do diagnostyki turbin wiatrowych i staramy się przełożyć nasze wysokie kompetencje w tym obszarze na AMC TECH. I odnosimy sukcesy, bo braliśmy już udział w różnych przedsięwzięciach. Przykładem jest chociażby projekt, w ramach którego opracowaliśmy system zarządzania ładowaniem i rozładowywaniem baterii (BMS) do pojazdów elektrycznych. Pracujemy także nad rozwojem własnych produktów. W tym zakresie współpracujemy z InnoEnergy, instytucją wspierającą innowacje w zakresie odnawialnych źródeł energii. Chcemy bowiem pogłębiać naszą wiedzę i doświadczenie w tym, i innych obszarach przemysłu – podkreśla prezes AMC.

AMC TECH aktywnie działa w Polsce i w kilku państwach Europy Zachodniej, czyli Niemczech czy Szwajcarii. Celem na najbliższe miesiące jest rozwój działu sprzedaży i wchodzenie na kolejne rynki, np. francuski i brytyjski.

Również AMC VIBRO zamierza szybko się rozwijać w obszarze diagnostyki maszyn, by docelowo świadczyć kompleksowe usługi w tym zakresie dla klientów z każdego sektora przemysłu. Spore zmiany czekają także AMC WORKS, która jak na razie działa głównie na potrzeby wewnętrzne. – Obecnie klienci zewnętrzni zdarzają się sporadycznie, ale też jak na razie nie istnieje dział sprzedaży, dopiero zaczynamy go tworzyć. Zamierzamy ruszyć z produkcją kontraktową w 2018 roku – informuje Tomasz Mikołajczyk.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 15 2017 09:25 V8.7.1-1