reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Politechnika Lubelska Nauka | 14 października 2016

Napędzany wodorem pojazd z Politechniki Lubelskiej przechodzi modyfikacje

Hydrogreen Team, zespół składający się ze studentów i pracowników Politechniki Lubelskiej, pracuje nad modyfikacją pojazdu Hydros.
Hydros to pojazd zaprojektowany tak, aby maksymalnie zminimalizować straty energii dzięki aerodynamicznemu nadwoziu, niesamowicie niskim oporom mechanicznym oraz bardzo sprawnemu układowi napędowemu. Konstrukcja opiera się na monokoku wykonanym z nowoczesnych lekkich materiałów kompozytowych. Jest to pojazd, który może przejechać 1000 km za jedną złotówkę. W tym roku po raz pierwszy wystartował w zawodach Shell Eco Marathon w Le Mans.

– Obecnie budujemy pojazd zasilany wodorem. Jeden kilogram wodoru mieści w sobie 3 razy więcej energii niż kilogram benzyny. Odpowiednio przechowywany jest równie bezpieczny (lub bezpieczniejszy) jak paliwa węglowodorowe. Do tej pory rozwijaliśmy głównie układ elektryczny oraz dopracowywaliśmy stronę mechaniczną pojazdu. Było to konieczne, by mieć niezawodną i sprawną energetycznie podstawę projektu. Teraz przyszedł czas na wdrożenie zasilania wodorowego poprzez zastosowanie ogniwa paliwowego PEM. Dotychczas ogniwo było testowane na stanowisku pomiarowym, teraz będzie zastosowane w prawdziwych warunkach na torze – mówi Tytus Tulwin, prezes Studenckiego Koła Naukowego „Napędy lotnicze”.

Na zawodach Shell Eco Marathon, które odbędą się w 2017 r., Hydros będzie startował w kategorii Prototype przy wodorowym źródle energii, a ściślej na ogniwie paliwowym PEM. – Przed nami jeszcze sporo pracy, ale dzięki zaangażowaniu całego zespołu oraz pomocy sponsorów na pewno nam się uda – przekonuje T. Tulwin.

– Wsparliśmy projekt, bo młodzi, kreatywni i ambitni ludzie z pasją są kluczem do naszej przyszłości – mówi Wojciech Komosa z Eniro Polska. Ponadto inicjatywa lubelskich studentów spotkała się z zainteresowaniem: firmy lotniczej Auto&Aero Technologies, fundacji Inotech, firmy Eltem, wykonującej okablowania elektryczne w Hydrosie oraz GT-85 Polska, która pomagała w tworzeniu przedniego zawieszenia z liniową przekładnią kierowniczą.

Źródło: Politechnika Lubelska

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2