Przemysł elektroniczny |
Pięć sposobów na trudne czasy
W czwartym kwartale 2008 przemysł elektroniczny dołączył do pozostałych sektorów dotkniętych recesją, ogłaszając zwolnienia, mniejsze przychody i zyski , zamknięcie fabryk czy nawet upadłość. Firma analityczna Charlie Barnhart & Associates proponuje pięć sposobów na przeżycie trudnych czasów.
Historia uczy nas, iż złe czasy zawsze w końcu mijają, a te firmy, które posiadają długoterminową strategię i są odporne na wstrząsy, wychodzą z globalnej recesji silniejsze i bardziej zyskowne niż kiedykolwiek. Analitycy rynku z firmy Charlie Barnhart & Associates (CBA) proponują pięć działań, jakie możemy podjąć, aby przeżyć trudne czasy:
1. Analizuj ryzyko geograficzne wcześnie i często. Dane gromadzone przez CBA sugerują, iż w niektórych regionach geograficznych ryzyko dramatycznie wzrosło w ciągu zaledwie ostatnich 60 dni.
2. Trzymaj się blisko ze swoimi dostawcami. Nie jest teraz odpowiedni czas, aby cisnąć dostawcę na cenach i ryzykować przerwanie łańcucha dostaw. Jeden z klientów CBA ujął to w bardzo obrazowy sposób: ‘O ile w dobrych czasach utrata klienta ze względu na opóźnienie w dostawie jest jedynie całkowicie niedopuszczalna, to w czasach kryzysu, jest to po prostu kryminał!’
3. Przemyśl ponownie swoją strategię geograficzną. Po roku 2000, wielu światowych producentów, w celu realizacji ekonomii skali i w poszukiwaniu niskich kosztów pracy, wybrało model zintegrowanych dostaw. Nie wszystkie jednak konsekwencje tego typu działań zostały wówczas zauważone, co nie pozostało bez wpływu na ponoszone ryzyko. Niektórzy z OEM zostali zmuszeni do ‘przeskakiwania’ z jednego regionu do drugiego, jako iż inflacja i wzrost płac zmniejszały ich zyski. Teraz, kosztowne i niespodziewane rezultaty wcześniejszych decyzji zmuszają wielu z nich do przemyślenia strategii geograficznej.
4. Uświadom sobie swoje koszty całkowite. Roczna aktualizacja stawek nie jest wystarczającym działaniem w krajach o niskich kosztach, w których stawki ostatnio gwałtownie rosną. Poleganie na prognozach, które w istocie jedynie transponują przeszłe już zdarzenia na przewidywania dotyczące przyszłości, może być niebezpieczne. Musisz zagłębić się w bazowe dane, leżące u podstawy prognoz ekonomicznych i śledzić kluczowe czynniki, stymulujące gospodarkę.
5. Porównaj, ile twoi konkurencji płacą za usługi EMS. Poznanie branżowych standardów pozwoli ci utrzymywać Twoje oczekiwania na realistycznym poziomie.