Przemysł elektroniczny |
Philips przenosi centralę elektroniki użytkowej do Szanghaju
Na początku przyszłego roku największy w Europie producent elektroniki użytkowej, przeniesie swoją siedzibę do Szanghaju, by wygenerować większe dochody w Chinach i regionie.
Philips we wrześniu informował o prognozach dwukrotnie wyższej sprzedaży do 2015 roku. Firma skupiła się bowiem na bardziej dochodowym sektorze oświetlenia i produktów medycznych, szczególnie w szybciej rosnących rynkach jak Indie i Brazylia. Oddział w Amsterdamie zamierza rozwijać się w branży pielęgnacji skóry, artykułów gospodarstwa domowego i produktów związanych ze zdrowiem, upatrując w nich możliwość szybkiego wzrostu.
Firma założona w Holandii w 1891 roku jako producent żarówek węglowych, przeszedł przez minione lat wiele zmian, inwestując w projektowanie, marketing oraz wchodząc w nowe sektory na wschodzące rynki zbytu. Philips zamierza uzyskać w 2015 r. co najmniej 40% udziału w rynkach, wliczając Chiny, Indie i Brazylię.
Elektronika użytkowa stanowiła 17% sprzedaży Philipsa w okresie od września 2009 r. do września 2010 r. Philips poinformował w październiku, że spadek przychodów w ostatnich trzech miesiącach spowodowany był zmienną gospodarką i „nierównym” zachowaniem konsumentów.
W trzecim kwartale sprzedaż z wyłączeniem przejęć, zbycia i zmiany waluty spadła o 5% do 2,09 mld euro. W sektorze TV odnotowano stratę przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji 31 mln euro.
Obecnie spółka przewiduje na koniec roku stratę z działalność w sektorze TV z powodu spadku cen i opóźnień w umowie licencyjnej w Chinach. Oddział wygeneruje sprzedaż niższą o 2-3%, do 3 mld euro.
Philips ograniczył straty w sektorze RTV poprzez zlecanie produkcji do innych firm, w tym Funai Electric Co. (Osaka, Japonia), obejmujący rynek północnoamerykański oraz Videocon Industries Ltd. w Indiach. Philips liczy na realizację planowanych porozumień z TPV do końca tego roku.
W 2011 r. firma spodziewa się znaleźć "ponad progiem rentowności" w sektorze TV, z pomocą umów licencyjnych w Indiach i Chinach oraz dzięki obniżeniu kosztów.