reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 23 października 2008

Sprzedaż Ericsson wzrosła w 3Q08 o 13%

Szwedzki producent urządzeń dla telekomunikacji pokazał dobre wyniki 3Q08. Sprzedaż wzrosła o 13% w porównaniu do 3Q07, głównie w efekcie wzrostu sprzedaży w segmencie aplikacji sieciowych we wszystkich obszarach geograficznych poza Europą Zachodnią.
Marża brutto w 3Q08, po wyłączeniu kosztów restrukturyzacji, ukształtowała się na poziomie 37.0%, zbliżonym do roku ubiegłego (35.6%). Poprawa wyników była możliwa dzięki rozwojowi operacji w Europie Zachodniej, a także dzięki wzrostowi marży działu Professional Services.

Łącznie po dziewięciu miesiącach roku sprzedaż wyniosła 141.9 mld SEK, o 6% więcej niż po dziewięciu miesiącach 2007. Marża brutto była jednak nieco niższa i wyniosła 37.5% wobec 40.6% rok wcześniej. Firma odnotowała jednak znaczny spadek wyniku operacyjnego, z poziomu 23 mld SEK w roku 2007 do zaledwie 14.7 mld SEK w obecnym okresie (spadek o 36%).

Sprzedaż firmy prowadzona jest w trzech zasadniczych segmentach: Networks, Professional Services oraz Multimedia. W pierwszych trzech kwartałach najszybciej sprzedaż wzrastała w tym ostatnim segmencie – dynamika wyniosła 16%. Najwolniej rozwija się segment Networks (5%), jedynie nieco szybciej Professional Services (7%). Mimo tego, jednak to te dwa segmenty są odpowiedzialne za kreowanie wyniku EBITA. Sprzedaż działu Network wyniosła 96.3 mld SEK przy 15% rentowności EBITA, sprzedaż działu PS wyniosła 32.8 mld SEK, przy wskaźniku rentowności EBITA 17%. Wyniku działu Multimedia, stanowiącego jedynie 9% sprzedaży są niskie, a marża EBITA wynosi jedynie 7%.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 22 2017 09:19 V8.5.4-1