reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 23 października 2008

Sprzedaż Ericsson wzrosła w 3Q08 o 13%

Szwedzki producent urządzeń dla telekomunikacji pokazał dobre wyniki 3Q08. Sprzedaż wzrosła o 13% w porównaniu do 3Q07, głównie w efekcie wzrostu sprzedaży w segmencie aplikacji sieciowych we wszystkich obszarach geograficznych poza Europą Zachodnią.
Marża brutto w 3Q08, po wyłączeniu kosztów restrukturyzacji, ukształtowała się na poziomie 37.0%, zbliżonym do roku ubiegłego (35.6%). Poprawa wyników była możliwa dzięki rozwojowi operacji w Europie Zachodniej, a także dzięki wzrostowi marży działu Professional Services.

Łącznie po dziewięciu miesiącach roku sprzedaż wyniosła 141.9 mld SEK, o 6% więcej niż po dziewięciu miesiącach 2007. Marża brutto była jednak nieco niższa i wyniosła 37.5% wobec 40.6% rok wcześniej. Firma odnotowała jednak znaczny spadek wyniku operacyjnego, z poziomu 23 mld SEK w roku 2007 do zaledwie 14.7 mld SEK w obecnym okresie (spadek o 36%).

Sprzedaż firmy prowadzona jest w trzech zasadniczych segmentach: Networks, Professional Services oraz Multimedia. W pierwszych trzech kwartałach najszybciej sprzedaż wzrastała w tym ostatnim segmencie – dynamika wyniosła 16%. Najwolniej rozwija się segment Networks (5%), jedynie nieco szybciej Professional Services (7%). Mimo tego, jednak to te dwa segmenty są odpowiedzialne za kreowanie wyniku EBITA. Sprzedaż działu Network wyniosła 96.3 mld SEK przy 15% rentowności EBITA, sprzedaż działu PS wyniosła 32.8 mld SEK, przy wskaźniku rentowności EBITA 17%. Wyniku działu Multimedia, stanowiącego jedynie 9% sprzedaży są niskie, a marża EBITA wynosi jedynie 7%.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 13 2017 22:15 V8.9.2-2