reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Analizy |

W Chinach to Apple sprzedaje najwięcej drogich smartfonów

Według wstępnych danych IDC, wartość chińskiego rynku smartfonów w czwartym kwartale 2017 roku zmalała o 15,7% r/r, a cały rok 2017 przyniósł spadek o 4,9%.

- W 2017 roku mało znaczące usprawnienia wprowadzane do oferty przez chińskie firmy nie wystarczyły, by zachęcić klientów do kupna nowych modeli, co zaowocowało ogólnym spowolnieniem na rynku smartfonów. Mniejsi gracze tracili udziały w rynku na rzecz piątki największych dostawców – komentuje Tay Xiaohan, research manager zespołu IDC Asia/Pacifics’s Client Devices. Analitycy IDC podkreślają, że w omawianym okresie na rynku chińskim wyraźna była dominacja firmy Apple w segmencie premium, czyli smartfonów w cenie powyżej 600 USD. W czwartym kwartale 2017 roku Apple odpowiadało aż za 85% dostaw w tym segmencie, chociaż najnowszy iPhone X tej firmy nie był dostępny dla większości konsumentów – można go było dostać praktycznie tylko w dużych miastach. Apple rośnie jednak coraz większy rywal, bo Huawei ma chrapkę, by konkurować w segmencie smartfonów kosztujących ponad 600 USD. Sprzedaż Huawei w 4Q2017 rosła głównie ze względu na silny popyt na modele Honor i Huawei w cenach poniżej 200 USD, ale chińska firma rozwija też sprzedaż droższych modeli, chociaż ich ceny są ustalane niżej niż ceny iPhone’ów w momencie premiery. Z kolei firmy OPPO i vivo koncentrują się na segmencie smartfonów w średnich cenach. Redukcja liczby tańszych modeli przyczyniła się do spadku sprzedaży firm w 4Q2017, ale za to wzrosły średnie ceny smartfonów OPPO i vivo, więc chociaż firmy sprzedają mniej w liczbie urządzeń, to ich przychody rosną. Źródło: © IDC

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-2