reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ford motor company Przemysł elektroniczny | 07 listopada 2017

Powstanie ogólnoeuropejska sieć ładowania aut elektrycznych

Audi i Porsche w ramach Volkswagen Group oraz BMW Group, Daimler AG i Ford Motor Company, ogłosiły powstanie joint venture IONITY, którego celem będzie budowa sieci stacji ładowania wysokiej mocy (HPC) dla mobilności elektrycznej.
Zadaniem IONITY będzie zaprojektowanie, zbudowanie i uruchomienie na terenie całej Europy sieci stacji ładowania wysokiej mocy (HPC) dla pojazdów elektrycznych. - Otwierając do roku 2020 około 400 stacji HPC, IONITY uczyni podróżowanie na długich dystansach łatwiejszym i stawia niezwykle ważny krok w rozwoju mobilności elektrycznej – podkreślają firmy w komunikacie.

Do roku 2020 IONITY zbuduje i uruchomi ok. 400 stacji ładowania przy wszystkich najważniejszych szlakach drogowych w całej Europie. Budowa 20 stacji w kilku państwach rozpocznie się już w 2017 roku.
Na czele joint venture, którego główna siedziba znajduje się w Monachium, w randze prezesa stanął Michael Hajesch, a dyrektorem operacyjnym został Marcus Groll. Rozpoczyna się też budowa zespołu, który na początku roku 2018 ma mieć 50 osób. Założyciele joint venture: BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company i Volkswagen Group, objęli równe pakiety udziałów w projekcie. Jednocześnie uczestnicy podkreślają, że przedsięwzięcie otwarte jest na innych producentów chcących brać udział w rozbudowie sieci stacji ładowania.

- Pierwsza ogólnoeuropejska sieć HPC odgrywa kluczową rolę w tworzeniu rynku dla pojazdów elektrycznych. Celem IONITY jest zapewnienie klientom możliwości szybkiego ładowania akumulatorów i cyfrowych płatności, by ich dalekodystansowe podróże odbywać się mogły łatwiej i bez stresu – podkreślił Michael Hajesch.

Uruchomienie 20 stacji jeszcze w 2017 roku

Dzięki nawiązaniu partnerstwa z sieciami stacji paliwowych „Tank & Rast”, „Circle K” i „OMV”, jeszcze w tym roku uruchomionych zostanie 20 stacji ładowania przy głównych drogach Niemiec, Norwegii i Austrii. Zlokalizowane one będą w odstępach ok. 120 km. W roku 2018, sieć rozrośnie się do ponad 100 stacji ładowania. Każda z nich będzie wielostanowiskowa i umożliwiająca jednoczesne ładowanie samochodów różnych marek.

Dzięki mocy ładowania do 350 kW na jedno stanowisko, czas operacji, w porównaniu z obecnie funkcjonującymi systemami, znacznie się skróci. Stacje funkcjonować będą w oparciu o europejski standard ładowania Combined Charging System. Oczekuje się, że otwartość systemu i ogólnoeuropejska dystrybucja przyczynią się do znacznego zwiększenia poziomu akceptacji pojazdów elektrycznych.

Wybór najlepszych lokalizacji uwzględnia potencjalną integrację z istniejącymi już systemami ładowania, a IONITY prowadzi w tej sprawie rozmowy z operatorami, również z tymi, w których udziały mają strony nowego joint venture oraz z instytucjami politycznymi. Inwestycja podkreśla zaangażowanie producentów w rozwój mobilności elektrycznej i opiera się na międzynarodowej współpracy w branży.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 14 2017 20:30 V8.8.9-1