reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Leoni
Przemysł elektroniczny |

LEONI Kabel Polska – innowacje w dziedzinie kabli dla motoryzacji

W podwrocławskich Wierzbicach ma swoją siedzibę jeden z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych grupy LEONI. Międzynarodowy koncern świętuje w tym roku swoje 100-lecie.

Międzynarodowy koncern LEONI działa w 31 krajach zatrudniając łącznie 82 000 pracowników. W podwrocławskich Wierzbicach firma funkcjonuje od 16 lat. Przy okazji obchodów 100-lecia koncernu, firma przybliża działalność zakładu LEONI Kabel Polska. - Efekty tygodniowej produkcji przewodów elektrycznych pozwalają okrążyć kulę ziemską wokół równika - produkujemy ponad 45 tys. km kabla tygodniowo dla około 350 klientów. Produkcja na tak szeroką skalę wiąże się z przerobem nawet 3,5 tys. ton miedzi miesięcznie. W fabryce wytwarzanych jest tysiąc typów kabli montowanych w autach, a każdy typ może wystąpić w 200 kombinacjach kolorystycznych. W przeciętnym samochodzie znajduje się średnio 25 kg kabli o łącznej długości przekraczającej 3 km, które odpowiadają między innymi za systemy bezpieczeństwa – czytamy w komunikacie firmy. LEONI zapowiada zmiany w zakładzie w Wierzbicach. - Obecnie w spółce pracuje ponad 500 osób. Liczba ta będzie się sukcesywnie powiększać, ponieważ firma planuje dalszy rozwój portfolio produktów oraz rozbudowę fabryki – informuje LEONI, ale na razie nie podaje szczegółów na ten temat. Wiadomo natomiast, że w polski zakład będzie pracował nad innowacjami w dziedzinie kabli dla motoryzacji. Jak podkreśla LEONI, nowoczesne auta wymagają coraz więcej przewodników elektrycznych obsługujących zaawansowaną automatykę. To sprawia, że produkty firmy są optymalizowane pod względem wagi i rozmiarów przewodników, które bezpośrednio wpływają na ciężar i koszt wytworzenia auta. LEONI jest pionierem produkcji kabli cienkościennych z niską powłoką izolacji. Pracuje również nad tym, aby kable były jak najlżejsze – aby to osiągnąć miedź zastępowana jest lżejszymi alternatywnymi przewodnikami, np. aluminium czy też stopami innych metali, miedzi ze srebrem lub magnezem. - Dzięki tym innowacjom w przyszłości będzie można zmniejszyć wagę wiązki kablowej nawet o 30%, co pozwoli znacznie obniżyć koszt produkcji samochodu. W najbliższych latach w polskim zakładzie będziemy rozwijać także produkcję kabli wysokonapięciowych do aut elektrycznych, co ze względu na szybko rozwijający się rynek e-mobility jest ogromną szansą rozwoju dla LEONI Kabel Polska. – mówi Piotr Ochenduszkiewicz, dyrektor zarządzający. Ponadto grupa planuje rozszerzenie łańcucha wartości poza kable i systemy kablowe o technologie cyfrowe, poprzez stworzenie inteligentnych systemów do przekazu energii i zarządzania danymi. © Leoni

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-1
reklama
reklama