reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Leoni Wiązki | 15 września 2017

LEONI Kabel Polska – innowacje w dziedzinie kabli dla motoryzacji

W podwrocławskich Wierzbicach ma swoją siedzibę jeden z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych grupy LEONI. Międzynarodowy koncern świętuje w tym roku swoje 100-lecie.
Międzynarodowy koncern LEONI działa w 31 krajach zatrudniając łącznie 82 000 pracowników. W podwrocławskich Wierzbicach firma funkcjonuje od 16 lat. Przy okazji obchodów 100-lecia koncernu, firma przybliża działalność zakładu LEONI Kabel Polska. - Efekty tygodniowej produkcji przewodów elektrycznych pozwalają okrążyć kulę ziemską wokół równika - produkujemy ponad 45 tys. km kabla tygodniowo dla około 350 klientów. Produkcja na tak szeroką skalę wiąże się z przerobem nawet 3,5 tys. ton miedzi miesięcznie. W fabryce wytwarzanych jest tysiąc typów kabli montowanych w autach, a każdy typ może wystąpić w 200 kombinacjach kolorystycznych. W przeciętnym samochodzie znajduje się średnio 25 kg kabli o łącznej długości przekraczającej 3 km, które odpowiadają między innymi za systemy bezpieczeństwa – czytamy w komunikacie firmy.

LEONI zapowiada zmiany w zakładzie w Wierzbicach. - Obecnie w spółce pracuje ponad 500 osób. Liczba ta będzie się sukcesywnie powiększać, ponieważ firma planuje dalszy rozwój portfolio produktów oraz rozbudowę fabryki – informuje LEONI, ale na razie nie podaje szczegółów na ten temat.

Wiadomo natomiast, że w polski zakład będzie pracował nad innowacjami w dziedzinie kabli dla motoryzacji. Jak podkreśla LEONI, nowoczesne auta wymagają coraz więcej przewodników elektrycznych obsługujących zaawansowaną automatykę. To sprawia, że produkty firmy są optymalizowane pod względem wagi i rozmiarów przewodników, które bezpośrednio wpływają na ciężar i koszt wytworzenia auta. LEONI jest pionierem produkcji kabli cienkościennych z niską powłoką izolacji. Pracuje również nad tym, aby kable były jak najlżejsze – aby to osiągnąć miedź zastępowana jest lżejszymi alternatywnymi przewodnikami, np. aluminium czy też stopami innych metali, miedzi ze srebrem lub magnezem.

- Dzięki tym innowacjom w przyszłości będzie można zmniejszyć wagę wiązki kablowej nawet o 30%, co pozwoli znacznie obniżyć koszt produkcji samochodu. W najbliższych latach w polskim zakładzie będziemy rozwijać także produkcję kabli wysokonapięciowych do aut elektrycznych, co ze względu na szybko rozwijający się rynek e-mobility jest ogromną szansą rozwoju dla LEONI Kabel Polska. – mówi Piotr Ochenduszkiewicz, dyrektor zarządzający. Ponadto grupa planuje rozszerzenie łańcucha wartości poza kable i systemy kablowe o technologie cyfrowe, poprzez stworzenie inteligentnych systemów do przekazu energii i zarządzania danymi.



© Leoni

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 15 2017 09:25 V8.7.1-2