reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Technologie | 31 lipca 2017

Na tym parkingu samochody parkują same

Na parkingu wielopoziomowym w Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie, firmy Bosch i Daimler zaprezentowały automatyczne parkowanie samochodu w realnych warunkach.
Za pomocą polecenia wydanego ze smartfonu, samochód przejechał do wyznaczonego miejsca postojowego bez kierowcy w środku i bez konieczności monitorowania przez niego ruchu pojazdu.

Zautomatyzowane parkowanie samochodu to ważny krok na drodze do autonomicznej jazdy. Realizowany na parkingu wielopoziomowym w Muzeum Mercedes-Benz projekt pilotażowy jest pierwszym na świecie rozwiązaniem opartym na infrastrukturze, oferującym w pełni zautomatyzowaną usługę podjazdu i zaparkowania w realnym ruchu, z kierowcą i bez kierowcy.

„Autonomiczna jazda nadejdzie szybciej niż się spodziewamy. Parkowanie bezobsługowe w muzeum dowodzi wyraźnie, z jak zaawansowaną technologią mamy już do czynienia" – powiedział dr Michael Hafner, kierownik rozwoju zautomatyzowanych jazd i aktywnego bezpieczeństwa w samochodach Mercedes-Benz. „Wykorzystanie inteligentnej infrastruktury parkingowej i jej łączności z pojazdami pozwoliło nam na szybsze zrealizowanie parkowania bez udziału kierowcy, niż wcześniej zakładaliśmy" – powiedział Gerhard Steiger, prezes działu Bosch Chassis Systems Control.

Parkowanie bezobsługowe, czyli bez udziału kierowcy, jest możliwe dzięki współpracy inteligentnej infrastruktury parkingowej, dostarczonej przez firmę Bosch, i techniki samochodowej Mercedes-Benz. Czujniki zainstalowane na parkingu monitorują korytarz prowadzący i jego otoczenie podczas kierowania samochodem. Technika w samochodzie przetwarza polecenia z infrastruktury parkingowej na manewry i, w razie konieczności, zatrzymuje w porę pojazd. Czujniki infrastruktury parkingowej oraz technika komunikacyjna pochodzą z firmy Bosch. Daimler dostarcza prywatny parking muzealny i pilotażowe samochody. Razem z firmą Bosch określa interfejs między infrastrukturą a pojazdem oraz dokonuje koniecznych zmian w czujnikach i oprogramowaniu pojazdów.

Po premierze nastąpi intensywna faza testowania i uruchamiania. Od samego początku projekt był nadzorowany przez lokalne władze – regionalny urząd administracyjny w Stuttgarcie i Departament Transportu w Badenii-Wirtembergii – oraz przez ekspertów z TÜV Rheinland, co ma na celu ocenę bezpieczeństwa eksploatacji techniki samochodowej i parkingowej. Organy dopuszczające muszą jeszcze wydać ostateczną zgodę, zanim będzie można po raz pierwszy na świecie zaoferować bezobsługowe, zautomatyzowane parkowanie w Muzeum Mercedes-Benz, co ma nastąpić na początku 2018 roku.

Istniejące parkingi wielopoziomowe mogą być doposażone w odpowiednią infrastrukturę. Dla operatorów parkingów bezobsługowe parkowanie oznacza bardziej efektywne wykorzystanie dostępnej przestrzeni parkingowej – na tej samej powierzchni może się zmieścić do 20 procent więcej pojazdów.


Źródło: Informacja prasowa

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 14 2017 20:30 V8.8.9-1