reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© designersart dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 11 maja 2017

Aplisens przyspiesza z inwestycjami

W I kw. 2017 r. producent aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki wypracował 20 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 3,1 mln zł, natomiast zysk netto 2,5 mln zł.
W pierwszych trzech miesiącach 2017 roku motorem napędowym Grupy Aplisens był eksport. Udział sprzedaży zagranicznej w strukturze przychodów spółki wzrósł do 68 proc. z 64 proc. rok wcześniej. Aplisens zanotował 10 proc. wzrost sprzedaży r/r na rynkach Unii Europejskiej, jeszcze lepiej wyglądała sprzedaż w Azji Południowo-Wschodniej w tym na rynku chińskim oraz na Bliskim Wschodzie, gdzie odnotowano blisko 90 proc. wzrost r/r.

Słabiej prezentowała się sprzedaż na rynkach WNP, gdzie nastąpił 21-proc. spadek przychodów r/r. – Tak duży regres jest wynikiem ubiegłorocznej wysokiej bazy. W pierwszych trzech miesiącach 2016 r. odnotowaliśmy wtedy aż 45-proc. wzrost sprzedaży. Jestem bardzo ostrożny w ocenie tamtejszych rynków, ostatnie lata charakteryzowały się dużą niestabilnością. Pomimo dużej zmienności na rynkach WNP, pozytywnie oceniamy obecną sytuację i dostrzegamy tam duży potencjał wzrostu. Planujemy rozszerzyć kompetencje spółek zależnych w Rosji i na Ukrainie o serwis, uproszczony montaż przetworników ciśnienia i usługi laboratoryjne. Chcemy także skrócić terminy dostaw swoich produktów poprzez zwiększenie magazynów wyrobów gotowych i półfabrykatów – mówi Adam Żurawski, prezes Aplisens SA.

Pierwszy kwartał bieżącego roku upłynął pod znakiem realizacji nowej strategii Grupy. Spółka poniosła wydatki inwestycyjne w wysokości 2,25 mln zł, m.in.: na zakup maszyn, urządzeń, badania i rozwój oraz rozbudowę siedziby w Warszawie. W latach 2017 - 2019 Grupa planuje przeznaczyć na inwestycje 43,5 mln zł, z czego w pierwszym roku - 10,6 mln zł. - Inwestycje obejmą m.in. rozbudowę potencjału produkcyjnego, prace badawczo-rozwojowe, nakłady na technologię oraz zagraniczne spółki dystrybucyjne. Duży nacisk będziemy kłaść na rozwój wysokiej jakości kompleksowych i dedykowanych produktów dla odbiorców przemysłowych. Chcemy stabilnie rosnąć, strategia Grupy zakłada ok. 11-12% średniorocznego wzrostu sprzedaży w latach 2018 i 2019. Chcemy zaistnieć na nowych rynkach, ponadto planujemy rozpoczęcie starań o certyfikaty, które pozwolą nam na sprzedaż na terenie USA i Kanady – zapowiada Adam Żurawski, prezes Aplisens SA.

W 2016 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Aplisens wyniosły 94,3 mln zł (+6,7% r/r), EBIT 15,6 mln zł (-8,5% r/r), zysk netto 14,4 mln zł (+4% r/r). Obroty Grupy na polskim rynku wyniosły 33,6 mln zł (-15% r/r), w krajach WNP 38,5 mln zł (+28% r/r), w UE 16,1 mln zł (+14% r/r), a na pozostałych rynkach 6,1 mln zł (+29% r/r).

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 16 2017 14:56 V8.8.6-2